wonderer 20 september 2004 gepost Share 20 september 2004 gepost [..]Okee, Wonderer en Freek, ik wist niet dat jullie er zo over dachten. Mijn welgemeende excuses. PS: Freek, het antwoord dat jij gaf is hartstikke FOUT... Ik meen me te herinneren dat we je dit al eens eerder hebben uitgelegd... maar ok, nu is alles weer goed Ik denk trouwens dat je de tuinman in de shorty over wol bedoelt, die "gaan jullie nou eens weg!" roept. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 20 september 2004 gepost Share 20 september 2004 gepost Ik denk trouwens dat je de tuinman in de shorty over wol bedoelt, die "gaan jullie nou eens weg!" roept. Dat wilde ik ook antwoorden, maar hij vraagt toch duidelijk om een SERIE en ik ben heel precies in die dingen. Dus als het antwoord goed is, heeft hij de vraag verkeerd gesteld. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 20 september 2004 gepost Share 20 september 2004 gepost sorry, ik heb eroverheen gelezen maar ja ik weet er geen, dus mag robin verder met zijn vraag. ( ) Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 20 september 2004 gepost Share 20 september 2004 gepost Ik denk trouwens dat je de tuinman in de shorty over wol bedoelt, die "gaan jullie nou eens weg!" roept. Oh ja, die was er ook nog. Stom dat ik daar niet op gekomen ben. Die heb ik zelf ontdekt. Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 21 september 2004 gepost Share 21 september 2004 gepost Er zit nog geen goed antwoord bij... Raad maar verder ... Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 september 2004 gepost Share 21 september 2004 gepost Gaat het misschien om de hotelbediende in De Sleutel? Die dan "Hollandès" zegt? Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 22 september 2004 gepost Share 22 september 2004 gepost Nee Randy, ook niet correct... Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 22 september 2004 gepost Share 22 september 2004 gepost Is het die baliemedewerkster op Schiphol uit ''Het Geheim van de Sleutel'' die, terwijl B&A een gesprek voeren, op de achtergrond een man verder helpt met zijn ticket? Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 22 september 2004 gepost Auteur Share 22 september 2004 gepost Ook maar eens een gokje: De Duitse vrouw waar HH en B100 tegenaan lopen in Linz als ze B&A op de boot hebben zien staan? Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 22 september 2004 gepost Share 22 september 2004 gepost Ook maar eens een gokje: De Duitse vrouw waar HH en B100 tegenaan lopen in Linz als ze B&A op de boot hebben zien staan? Dames en heren, we hebben een winnaar! Antonio heeft de vraag goed beantwoord... Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 22 september 2004 gepost Auteur Share 22 september 2004 gepost Dames en heren, we hebben een winnaar! Antonio heeft de vraag goed beantwoord... Verhip, dus dat was wel goed En ik maar denken dat mijn antwoord helemaal fout zou zijn, blijkt toch weer dat een eerste ingeving vaak nog juist is ook . O.k. weer een nieuwe vraag. Hij is wederom cryptisch, maar minder moeilijk dan die Mar de Baan vraag (dus deze zal wel snel opgelost kunnen worden). Welk persoon uit één van de vroegere serie vangt boeven in één van de 'midden' series? (Voor de duidelijkheid, ik zoek dus weer een naam van iemand). Link naar bericht Delen op andere sites
morton 23 september 2004 gepost Share 23 september 2004 gepost Adjudant van der Steen? Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 23 september 2004 gepost Share 23 september 2004 gepost Ik denk het antwoord wel te weten: Piet van der Kooij. In de Kroon worden de boeven immers met behulp van een kooi gevangen. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 24 september 2004 gepost Auteur Share 24 september 2004 gepost Ik denk het antwoord wel te weten: Piet van der Kooij.In de Kroon worden de boeven immers met behulp van een kooi gevangen. Helemaal goed! Warboel, maak ons blij met een nieuwe opgave Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 24 september 2004 gepost Share 24 september 2004 gepost [hoe vangt die kerel dan boeven k snap et nie helemaal Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 24 september 2004 gepost Auteur Share 24 september 2004 gepost [hoe vangt die kerel dan boeven k snap et nie helemaal Warboel heeft het antwoord al gegeven. De boeven worden in De Verdwenen Kroon gevangen in een kooi. In De Plaaggeest komt een Piet van der Kooij voor, dus eigenlijk vangt deze Piet een beetje de boeven (vanwege zijn achternaam). Hij vangt ze natuurlijk niet echt, maar dat is juist het cryptische eraan. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 24 september 2004 gepost Share 24 september 2004 gepost Nou, daar gaan we dan Ik bedenk nou niet echt vaak een vraag voor dit topic, dus deze is volgens mij behoorlijk makkelijk: In de Diamant nemen B&A een kijkje bij het boevenhuis uit de Sleutel. Maar er is in de Diamant (eventjes) nóg een locatie uit het voorgaande avontuur te zien. Welke locatie is dat dan? Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de caravan of het circus. Maar dan nog is het volgens mij helemaal niet moeilijk Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 24 september 2004 gepost Share 24 september 2004 gepost Nou, daar gaan we dan Ik bedenk nou niet echt vaak een vraag voor dit topic, dus deze is volgens mij behoorlijk makkelijk: In de Diamant nemen B&A een kijkje bij het boevenhuis uit de Sleutel. Maar er is in de Diamant (eventjes) nóg een locatie uit het voorgaande avontuur te zien. Welke locatie is dat dan? Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de caravan of het circus. Maar dan nog is het volgens mij helemaal niet moeilijk Dat is het "onderduikadres" van B1 en B2 in "Het Geheim van De Sleutel". Anders gezegd: het huis/hutje van waaruit B1 en B2 radiocontact onderhouden met de Boevenbaas. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 24 september 2004 gepost Share 24 september 2004 gepost Dat is het "onderduikadres" van B1 en B2 in "Het Geheim van De Sleutel". Anders gezegd: het huis/hutje van waaruit B1 en B2 radiocontact onderhouden met de Boevenbaas. Wat is volgens jou dan het verschil tussen het ''boevenhuis'' uit de sleutel en het ''onderduikhutje''? Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 24 september 2004 gepost Share 24 september 2004 gepost Ik zie zelf inderdaad ook geen verschil Dus: het antwoord van Robin klopt niet, en de vraag blijft nog even staan Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 25 september 2004 gepost Auteur Share 25 september 2004 gepost In de Diamant nemen B&A een kijkje bij het boevenhuis uit de Sleutel. Maar er is in de Diamant (eventjes) nóg een locatie uit het voorgaande avontuur te zien. Welke locatie is dat dan? Ineens had ik 'm door: het Centraal Station in Rotterdam! In de sleutel is daar de hele ontknoping van het verhaal en in de Diamant komt het station voor in het liedje: De Wereldreis Van Clown Bassie! Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 25 september 2004 gepost Share 25 september 2004 gepost Ja, nou je het zegt. Het zijn ook precies dezelfde beelden he. Je ziet een rooie Citroën Dyane geparkeerd staan en er rijdt een Oranje Simca 1100 langs. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 25 september 2004 gepost Share 25 september 2004 gepost [..]Ineens had ik 'm door: het Centraal Station in Rotterdam! In de sleutel is daar de hele ontknoping van het verhaal en in de Diamant komt het station voor in het liedje: De Wereldreis Van Clown Bassie! Je hebt helemaal gelijk! De volgende ronde is weer voor jou Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 25 september 2004 gepost Auteur Share 25 september 2004 gepost Je hebt helemaal gelijk! De volgende ronde is weer voor jou Ok, komt ie! Bassie geeft in De Geheimzinnige Opdracht twee historische figuren een nieuwe naam. Welke figuren zijn dat en hoe noemt Bassie ze? Link naar bericht Delen op andere sites
acrobaatje 25 september 2004 gepost Share 25 september 2004 gepost Julius Racekar (Julius Caesar) en...? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2004 gepost Share 25 september 2004 gepost Julius Racekar (Julius Caesar) en...? Kristoffel kolenboer (Columbus) Link naar bericht Delen op andere sites
acrobaatje 25 september 2004 gepost Share 25 september 2004 gepost [..]Kristoffel kolenboer (Columbus) Oooooooooooh ja! Ik kwam er maar niet op! Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 26 september 2004 gepost Auteur Share 26 september 2004 gepost Julius Racekar (Julius Caesar) en...? Kristoffel kolenboer (Columbus) Die zocht ik inderdaad Jammer Wonderer dat je de eerste oplossing er niet bij gezet had, nu hebben we nog geen winnaar. Laten we het zo doen, degene die als eerste de twee namen in 1 post zet (dus de echte naam en de door Bassie genoemde naam) mag de volgende vraag verzinnen! Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 26 september 2004 gepost Share 26 september 2004 gepost Julius Caesar noemt Bassie "Julius Racekar" en Christoffel Columbus noemt Clowntje B. "Kristoffel Kolenboer". Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 26 september 2004 gepost Auteur Share 26 september 2004 gepost Robin, je was de snelste schakel verras ons met een nieuw vraagstuk! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 september 2004 gepost Share 26 september 2004 gepost [..]Die zocht ik inderdaad Jammer Wonderer dat je de eerste oplossing er niet bij gezet had, nu hebben we nog geen winnaar. Laten we het zo doen, degene die als eerste de twee namen in 1 post zet (dus de echte naam en de door Bassie genoemde naam) mag de volgende vraag verzinnen! Ja, wat is dat nou voor onzin. Als ik de quote tags had weggehaald, had ik ze wel allebei gehad, waarom zou ik dat nou overtikken? Ik dacht dat je daar wel overheen zou kijken Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 27 september 2004 gepost Share 27 september 2004 gepost Komt ie...hoe heet het kasteel in Ierland uit de "Geheimzinnige opdracht"? Ik heb het hier over het kasteeltje, waarin B100 zichzelf insluit. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 september 2004 gepost Share 27 september 2004 gepost Komt ie...hoe heet het kasteel in Ierland uit de "Geheimzinnige opdracht"? Ik heb het hier over het kasteeltje, waarin B100 zichzelf insluit. Bunratty Castle Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 27 september 2004 gepost Share 27 september 2004 gepost Maikotjuh heeft het helemaal goed geantwoord, we wachten met spanning op je vraag... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 september 2004 gepost Share 27 september 2004 gepost Maikotjuh heeft het helemaal goed geantwoord, we wachten met spanning op je vraag... Eh? Je haalt een paar man door elkaar, ik ben Maike, niet Maikotjuh. Maar goed. In een scene noemt de Baron Vlugge Japie "Jaap". Welke scene? Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 27 september 2004 gepost Share 27 september 2004 gepost Eh? Je haalt een paar man door elkaar, ik ben Maike, niet Maikotjuh. Maar goed.In een scene noemt de Baron Vlugge Japie "Jaap". Welke scene? Mijn welgemeende excuses, Maaike. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 september 2004 gepost Share 27 september 2004 gepost [..]Mijn welgemeende excuses, Maaike. ARGH! EEN (1!!) a! Dat STAAT er toch? Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 27 september 2004 gepost Auteur Share 27 september 2004 gepost ARGH! EEN (1!!) a! Dat STAAT er toch? Kalm, kalm Wonderer! En tja sorry, ik vroeg bij die Kolenboer / Racekarvraag om ze alletwee neer te zetten en dat had je niet gedaan helaas, maargoed je bent alweer een keer geweest, dus probleem opgelost Link naar bericht Delen op andere sites
sjors 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost [..]Eh? Je haalt een paar man door elkaar, ik ben Maike, niet Maikotjuh. Maar goed. In een scene noemt de Baron Vlugge Japie "Jaap". Welke scene? Welke Baron? Paul van Gorcum of Aad van Toor? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 30 september 2004 gepost Share 30 september 2004 gepost [..]Welke Baron? Paul van Gorcum of Aad van Toor? Jaaaa.... Dan wordt het wel erg makkelijk Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 5 oktober 2004 gepost Share 5 oktober 2004 gepost [..]Jaaaa.... Dan wordt het wel erg makkelijk *bossche schop( )* wonderer kan je een hint geven? het topic ligt al zo lang stil. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 5 oktober 2004 gepost Share 5 oktober 2004 gepost [..]*bossche schop( )* wonderer kan je een hint geven? het topic ligt al zo lang stil. Goed dan. Het zit ergens in de Schatkaart. (ik kan ook wel zeggen dat het de Aad-baron is, maar dat komt op hetzelfde neer ) Link naar bericht Delen op andere sites
RM 13 oktober 2004 gepost Share 13 oktober 2004 gepost Volgens mij is het de scene waarin Japie de baron meldt dat hij op LAnzarote al een kamer heeft gehuurd, naast de kamer van B&A. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 13 oktober 2004 gepost Share 13 oktober 2004 gepost Is die keer dat de baron Jaap tegen Japie zegt wel overduidelijk te horen, of zegt hij het binnensmonds? Anders zou het ook de scene kunnen zijn waarin de baron aan Japie vraagt of het afluisterapparaatje wel aan staat en hem terug stuurt. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 13 oktober 2004 gepost Share 13 oktober 2004 gepost Het is duidelijk te horen. Ik weet uit mijn hoofd niet of deze antwoorden goed zijn, ik heb het namelijk maar een keer bewust gehoord, en dat was niet in deze scenes. Maar ik zal het zsm nakijken. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Ik zal je het zoeken makkelijker maken. Ik heb het stukje gevonden. De schatkaart deel 1; 1 uur en 3 minuten: *aadbaron* volgens mijn informatie bevinden zich in deze kast waardevolle papieren... JAAP...maak die brandkast open! *japie* okee eh..baas. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Ik zal je het zoeken makkelijker maken.Ik heb het stukje gevonden. De schatkaart deel 1; 1 uur en 3 minuten: *aadbaron* volgens mijn informatie bevinden zich in deze kast waardevolle papieren... JAAP...maak die brandkast open! *japie* okee eh..baas. Dat was em, ja Link naar bericht Delen op andere sites
RM 15 oktober 2004 gepost Share 15 oktober 2004 gepost [..]Dat was em, ja Dan neem ik aan dat ik nu een aan de beurt ben. Hier is dan een nieuwe: Noem 10 momenten waarop B100 ONGEWILD een nat pak krijgt. Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 15 oktober 2004 gepost Share 15 oktober 2004 gepost [..]Dan neem ik aan dat ik nu een aan de beurt ben. Hier is dan een nieuwe: Noem 10 momenten waarop B100 ONGEWILD een nat pak krijgt. Ik trap alvast af... amerika --> regendans amerika --> met die tijgers europa --> op het station met die douche (wales dacht ik) europa --> luxemburg dat hij moet zwemmen europa --> roeiboot loopt vol (ierland?) (Duitsland en Frankrijk blijft hij droog) Link naar bericht Delen op andere sites
RM 15 oktober 2004 gepost Share 15 oktober 2004 gepost Ik kan je verklappen dat hij ook in Duitsland niet droog blijft, maar waar zit dat stukje en hoe gebeurt het? Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten