rancho 5 juli 2004 gestart Share 5 juli 2004 gestart Wat is het leukste feitje dat je hebt geleerd in de serie's. Die van mij is van de grote bomen in het Yosemite Park. Dat die bomen niet branden en niet kunnen worden gebruikt omdat het zo uit elkaar brokkelt. En dat ze daarom zo oud worden. Link naar bericht Delen op andere sites
Dr.Ommels 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost Ik ben zo geniaal, ik wist alles al *baron* Hmm, dat van die bomen was idd een leuke, als kind had ik zelf meer aan de leren en lachen-filmpjes Ik kende bv niet al die instrumenten Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost Ik weet nog in de kleuterklas, toen hadden we hem over bomen. De juf vroeg toen of iemand wist hoe je die streepjes noemde, waaraan je kon zien hoe oud een boom was. Ik was de enige die het wist Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost Ik vond het leerzaam om te horen dat le(d)er uitzet als het vochtig wordt (zoals bij de riem van Adriaan in de Schatkaart). Maar bijna iedere aflevering heeft wel iets leerzaams in zich, bijvoorbeeld de hele Europa serie, die zit vol leuke weetjes. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost Ik vond het leerzaam om te horen dat le(d)er uitzet als het vochtig wordt (zoals bij de riem van Adriaan in de Schatkaart). Maar bijna iedere aflevering heeft wel iets leerzaams in zich, bijvoorbeeld de hele Europa serie, die zit vol leuke weetjes. Ja, bij elke aflevering van de Europa serie, leer je ook vanallerlei woorden uit verschillende landen. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost het meest leerzame wat ik me kan herinneren is dat van de grote en kleine maan Link naar bericht Delen op andere sites
Cold45 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost tja, B&A hebben mij ooit Engels geleerd, niet de meester in groep 7 En natuurlijk 365 dagen en 12 maanden, 52 weken etc... Alleen links en rechts bleef lastig... "Links is waar de duim rechts zit" tja geniale spreuk, maar je hebt er niets aan, draai je handen om en je duim zit aan de andere kant Dan is dus links opeens waar de duim links zit... En het feit dat na de regen weer zonneschijn komt is ook zeer aangenaam :D:D Link naar bericht Delen op andere sites
JB 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost Ik weet pas sinds 2 weken wat een "bok schieten" inhoudt:D Link naar bericht Delen op andere sites
Michiel Allememaggisch 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost Het geen mij het meeste is bijgebleven is dat je moet zorgen dat je snel weg rent als je *baron* *aadbaron* *japie* *b2* *joris* *professor* *bb* *plaag* *B100* tegenkomt en dat je een hand moet uitsteken als je *bas* *adriaan* *robin* *lara* *adjudant* *kapitein* tegenkomt. Die zullen je helpen tegen de boventste figuren!!! Link naar bericht Delen op andere sites
doeska 5 juli 2004 gepost Share 5 juli 2004 gepost Wat ik wel een leuk (en vooral geheimzinnig) feitje vind is dat Thira vroeger 1 eiland was en er door de vulkaanuitbarsting een gedeelte is weggezakt. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 7 juli 2004 gepost Auteur Share 7 juli 2004 gepost Ik dacht zelf vroeger dat Canarische Eilanden ook Kanaripiet Eilanden betekende. Maar nu weet ik dat het eigenlijk Honden Eilanden is. En dat de maan er voor zorgt dat het hoog en laag water wordt wist ik ook nog niet. Link naar bericht Delen op andere sites
Maxim 20 juli 2004 gepost Share 20 juli 2004 gepost ik heb zowat uit elke sirie iets geleert maar ik heb bij het liedje 'kijk links en rechts en nog een keer als je over steken moet ' daar heb ik links en rechts geleerd ik was toen 5 Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 20 juli 2004 gepost Share 20 juli 2004 gepost Dat van die klap, in het filmpje over monteren. Nooit geweten dat die ervoor was om het geluidsspoor gelijk te laten lopen. Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_T 23 juli 2004 gepost Share 23 juli 2004 gepost Daar kwam ik vanavond achter toen ik Leren en Lachen met Bassie en Adriaan zat te kijken Ik heb mijn eerste Spaanse woordjes geleert van B&A. Nu spreek ik het bijna vloeind Link naar bericht Delen op andere sites
Crash Overridde 7 augustus 2004 gepost Share 7 augustus 2004 gepost Ik heb eigenlijk redelijk veel geleerd uit de reizen door europa met *bas* en *adriaan* en de overige series wist ik al heel veel , maar *bas* en *adriaan* thanks _______________________ *b2oud* ik heb je wel gehoord , maar niet verstaan Link naar bericht Delen op andere sites
Vlugge-Japie 7 augustus 2004 gepost Share 7 augustus 2004 gepost ik heb zowat uit elke sirie iets geleert maar ik heb bij het liedje 'kijk links en rechts en nog een keer als je over steken moet ' daar heb ik links en rechts geleerd ik was toen 5 De Stop en Stap-show-shorties !! Vond ik inderdaad ook leerzaam en leuk. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 7 augustus 2004 gepost Share 7 augustus 2004 gepost De Stop en Stap-show-shorties !! Vond ik inderdaad ook leerzaam en leuk. Die zijn ze gelukkig ook op het spoor. Die wil ik echt eens heel graag terug zien. Blijkbaar is er dus nog genoeg materiaal wat er binnenkort wordt uitgebracht (verloren afleveringen Sleutel, Stop en Stap show, Lachspektakelshow, circus voorstellingen) Link naar bericht Delen op andere sites
Vlugge-Japie 7 augustus 2004 gepost Share 7 augustus 2004 gepost Hoe staat het met de tweede verloren aflevering?? Zijn ze die ook op het spoor nu? Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 9 augustus 2004 gepost Share 9 augustus 2004 gepost Hoe staat het met de tweede verloren aflevering?? Zijn ze die ook op het spoor nu? Op het spoor dus wel volgens mij, maar nog niets gevonden. Ik hoop dat die snel opduikt Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 24 augustus 2004 gepost Share 24 augustus 2004 gepost Ik heb eigenlijk heel veel geleerd van B&A. Maar laatst had ik toch nog iets bij geleerd. De Chinese letters worden van boven naar beneden geschreven. Dat wist ik nog niet. P.S. Dit is mijn 150ste berichtje. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 24 augustus 2004 gepost Share 24 augustus 2004 gepost Het interesantste dat ik vroeger vond was dat lp's worden opgenomen via een 24 sporen recorder. Ook dat er bij een film geen licht mag komen voor ie ontwikkeld is vond ik zeer bruikbaar. Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 24 augustus 2004 gepost Share 24 augustus 2004 gepost Veel geleerd bij Leren & Lachen Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten