benafan 29 juni 2004 gestart Share 29 juni 2004 gestart Wie kent het legendarische dikke ventje Billie turf nou niet?? Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 29 juni 2004 gepost Share 29 juni 2004 gepost Met die gemene Meester Kwel (of zoals ik hem altijd noemde, KWAL) Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 29 juni 2004 gepost Auteur Share 29 juni 2004 gepost Met die gemene Meester Kwel (of zoals ik hem altijd noemde, KWAL) hahah k heb er een film van maar als k die zie dan mot k altijd lachen dan lig k eg in een scheur als die die grappe uithaal Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 29 juni 2004 gepost Share 29 juni 2004 gepost hahah k heb er een film van maar als k die zie dan mot k altijd lachen dan lig k eg in een scheur als die die grappe uithaal Welke film heb jij? Want er zijn er meerdere, toch? Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 29 juni 2004 gepost Auteur Share 29 juni 2004 gepost [..] Welke film heb jij? Want er zijn er meerdere, toch? k zal eens kijken als k em ken vinde Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 29 juni 2004 gepost Auteur Share 29 juni 2004 gepost [..]k zal eens kijken als k em ken vinde ik weet nog wel hoe die gaat of wat er in gebeurd billie droomt aan het begin dat ie allemaal taart krijgt te eten in het internaat en later dan gaat bille met meneer kwel mee om te picknicken en dat meneer kwel allemaal kneuzingen krijgt doordat hij billie zijn auto laat repareren (een blauwe mini cooper) en verder dat josje ontvoerd wordt door van die gangsters verder weet k em nie meer dan moet ik hem weer zien ( en opzoeken en daar heb k nie zo zin in ) Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 29 juni 2004 gepost Share 29 juni 2004 gepost Er zijn 3 films en 2 verschillende acteurs die Billie Turf spelen. De beste (uit de 2 laatste films) heb ik laatst ontmoet in Kerkrade. Geweldige films zijn het!! Link naar bericht Delen op andere sites
Lorenzo 29 juni 2004 gepost Share 29 juni 2004 gepost Wie kent het legendarische dikke ventje Billie turf nou niet?? Ik! Wat is het voor programma? Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 29 juni 2004 gepost Share 29 juni 2004 gepost [..]Ik! Wat is het voor programma? Er zijn 3 films van uit gebracht van zo'n 90 minuten. 1. Billie Turf Het Dikste Studentje Ter Wereld (1978) 2. " " Haantje De Voorste (1982) 3. " " Contra Kwel (1983) Echt heel leuk, over een dikke jongen die in een internaat zit, met een meester genaamd Kwel die elkaar het leven zuur maken. Vooral de achtervolgingen tussen die twee zijn echt Ook zijn er altijd op het einde een aantal boeven, maar die kunnen niet op tegen de B&A boeven. Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 29 juni 2004 gepost Share 29 juni 2004 gepost [..]ik weet nog wel hoe die gaat of wat er in gebeurd billie droomt aan het begin dat ie allemaal taart krijgt te eten in het internaat en later dan gaat bille met meneer kwel mee om te picknicken en dat meneer kwel allemaal kneuzingen krijgt doordat hij billie zijn auto laat repareren (een blauwe mini cooper) en verder dat josje ontvoerd wordt door van die gangsters verder weet k em nie meer dan moet ik hem weer zien ( en opzoeken en daar heb k nie zo zin in ) Vergeet die achtervolging niet, die is meesterlijk! Kwel op dat karretje van de trap, vervolgens een knal op z'n neus met het schoolbord en loopt hij zelf een zich van geen kwaad bewuste man omver met de woorden "Ga opzij man!" Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 29 juni 2004 gepost Auteur Share 29 juni 2004 gepost [..]Vergeet die achtervolging niet, die is meesterlijk! Kwel op dat karretje van de trap, vervolgens een knal op z'n neus met het schoolbord en loopt hij zelf een zich van geen kwaad bewuste man omver met de woorden "Ga opzij man!" gwoon schitterend heb jij alle 3 die video's ofzo ik heb die 2e nu k de naam zie k moet tog eens op zoek naar die ene om een x te digitaliseren Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 30 juni 2004 gepost Share 30 juni 2004 gepost [..]Er zijn 3 films van uit gebracht van zo'n 90 minuten. 1. Billie Turf Het Dikste Studentje Ter Wereld (1978) 2. " " Haantje De Voorste (1982) 3. " " Contra Kwel (1983) Echt heel leuk, over een dikke jongen die in een internaat zit, met een meester genaamd Kwel die elkaar het leven zuur maken. Vooral de achtervolgingen tussen die twee zijn echt Ook zijn er altijd op het einde een aantal boeven, maar die kunnen niet op tegen de B&A boeven. IK heb alleen de eerste 2. Maar de derde heb ik ook weleens gezien. Geweldige films. Zijn die ook in de bioscoop geweest? Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 30 juni 2004 gepost Share 30 juni 2004 gepost Ik leende bijnde bieb altijd een nstripboek van Billie Turf. Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 30 juni 2004 gepost Share 30 juni 2004 gepost [..]gwoon schitterend heb jij alle 3 die video's ofzo ik heb die 2e nu k de naam zie k moet tog eens op zoek naar die ene om een x te digitaliseren Ja, ik heb ze alle drie. Heb je ze wel allemaal gezien? Die derde is de beste, dan zit het hele lerarenkorps achter hem aan. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 10 juni 2005 gepost Share 10 juni 2005 gepost [..]Ja, ik heb ze alle drie. Heb je ze wel allemaal gezien? Die derde is de beste, dan zit het hele lerarenkorps achter hem aan. Ik heb ook de eerste 2 op video en de derde helaas niet. Wel gezien. Geniaal hoe Kwel staat te zwaaien met zijn armen als hij op die rolschaatsen staat. En Mina die natuurlijk van de trap aflazert...! Ook leuk dat Janus en Blinkie het internaat binnen komen! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 juni 2005 gepost Share 10 juni 2005 gepost ik heb een paar boeken, die zijn erg leuk (strips) maar ik heb een jaartje terug de video gezien maar daar vond ik echt niks meer aan (vroeger vond ik het geweldig)... vergane glorie zeg maar Link naar bericht Delen op andere sites
RM 10 juni 2005 gepost Share 10 juni 2005 gepost Ik vraag me wel eens af of die acteurs nog wel leven. Zoals die Jan Kruijk (Meester Kwel) bijvoorbeeld. Die is naar mijn idee al aardig op leeftijd in die films en die zijn nu toch al 20 jaar oud... Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 10 juni 2005 gepost Share 10 juni 2005 gepost Ik vraag me wel eens af of die acteurs nog wel leven. Zoals die Jan Kruijk (Meester Kwel) bijvoorbeeld. Die is naar mijn idee al aardig op leeftijd in die films en die zijn nu toch al 20 jaar oud... Weet je dat ik me dat ook afvraag. Nog iets anders: op IMDB.com staat de eerste Billie, Tom Janssen, als Tom Jansen. Nu vraag ik mij af: Klopt dat wel? Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 11 juni 2005 gepost Share 11 juni 2005 gepost Ik vraag me wel eens af of die acteurs nog wel leven. Zoals die Jan Kruijk (Meester Kwel) bijvoorbeeld. Die is naar mijn idee al aardig op leeftijd in die films en die zijn nu toch al 20 jaar oud... Ik heb de regisseur/maker van de films een jaartje geleden gesproken. Jan Kruyk leeft nog... Ik was daar namelijk ook benieuwd naar! Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 11 juni 2005 gepost Share 11 juni 2005 gepost [..]Ik heb de regisseur/maker van de films een jaartje geleden gesproken. Jan Kruyk leeft nog... Ik was daar namelijk ook benieuwd naar! En weet je toevallig of Tom Janssen Tom Jansen is? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 11 juni 2005 gepost Share 11 juni 2005 gepost Naar mijn idee is dat inderdaad dezelfde. Hij speelt nu volgens mij ook mee in de serie Spangen, waar hij de afdelingschef is. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 12 juni 2005 gepost Share 12 juni 2005 gepost Ik heb 2 en 3 wel op video, maar 1 niet. Dus ik kan helaas geen kijkje nemen om te zien of Tom Jansen en Tom Janssen misschien één en dezelfde zijn. Natuurlijk zou het best kunnen, maar met IMDb weet je het nooit. Zo heeft een of andere onverlaat bij Rinus Michels (de geluidsman van de Diamant en belichter van de Professor) de geboorte- en overlijdensdatum van die andere Rinus Michels opgegeven... Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 12 juni 2005 gepost Share 12 juni 2005 gepost http://www.imdb.com/name/nm0418078/ Deze Tom Jansen is geboren in 1945, en zou bij Billie Turf dus 33 zijn. Het kan wel, maar leeftijdsverschil (hij speelt een tiener ) valt vaak wel te merken. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 15 juni 2005 gepost Share 15 juni 2005 gepost http://www.imdb.com/name/nm0418078/Deze Tom Jansen is geboren in 1945, en zou bij Billie Turf dus 33 zijn. Het kan wel, maar leeftijdsverschil (hij speelt een tiener ) valt vaak wel te merken. Maar als Tom dan al in die film 33 is, hoe oud moet Dolfie dan zijn in die film en hoe oud was Kwel dan al? Natuurlijk zou het kunnen, maar ik zet er mijn vraagtekens bij. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten