TMP 31 oktober 2004 gepost Share 31 oktober 2004 gepost [..]Het plot is gewoon heel slecht uitgewerkt, ook is 48 pagina's wat weinig. Ik heb geloof ik ergens gelezen dat Hergé die film (en het boek) nooit zo goed vond. Ja vind ik ook, ik vind dat het niet een Kuifje-"sfeer" heeft. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jofe14 9 mei 2005 gepost Share 9 mei 2005 gepost Kuifje ik ken ze allemaal, het zijn goede afleveringen, ze worden op nick veel herhaald dus geniet ik ik er van. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
gerben 9 mei 2005 gepost Share 9 mei 2005 gepost Ik ben helemaal gek van Kuifje Heb alle stripboeken, en ook alle afleveringen op videoband opgenomen van K-Tv af (lang geleden ) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jofe14 10 mei 2005 gepost Share 10 mei 2005 gepost Gisteren was de aflevering dat zonnebloem, door een vloek was verdreven na dat hij een armband omgedaan, had van raskakabap en naar inkaas( zal wel verkeerd gespeld zijn) gebracht word. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 mei 2005 gepost Share 10 mei 2005 gepost De Zeven Kristallen Bollen/De Zonnetempel Één van de beste uit de albumreeks m.i. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jofe14 10 mei 2005 gepost Share 10 mei 2005 gepost Voor de fans Kuifje kont na b&a gelijk 2 afleveringen zag ik gister. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 10 mei 2005 gepost Auteur Share 10 mei 2005 gepost Ja, de kristallen bollen/ Zonnetempel blijven nog altijd de spannendste. Ik krijg meer niet genoeg van de 2e aflevering van de kristallen bollen, er zit zoveel spanning in die aflevering. Ik zag pas trouwens op Nick de geheimzinnige Ster, is die nieuw op Nick? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jofe14 10 mei 2005 gepost Share 10 mei 2005 gepost De geheimzinige ster? komt in verre voor in me geheheugen maar daar weet ik niks meer van. Is dat die aflevering dat de aarde door een grote hitte word geteisterd? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 10 mei 2005 gepost Share 10 mei 2005 gepost De geheimzinige ster? komt in verre voor in me geheheugen maar daar weet ik niks meer van.Is dat die aflevering dat de aarde door een grote hitte word geteisterd? Klopt... die werd inderdaad in het begin nooit uitgezonden. Komt omdat die aflevering maar 1 deel heeft net als Kuifje in Amerika en De schat van Scharlaken Rackham Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jofe14 10 mei 2005 gepost Share 10 mei 2005 gepost Oow dan heb ik die aflevering thuis op video. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 9 juli 2005 gepost Share 9 juli 2005 gepost Wat vinden jullie eigenlijk het beste en het minste album ? Ik vind ze allemaal leuk, maar als ik moet kiezen : Beste: De sigaren van de farao (leuk verhaal), Het geheim van de Eenhoorn/De schat van Scharlaken Rackham en De 7 kristallen bollen/De zonnetempel. De laatste 2 vervolgverhalen vind ik geweldig, heel mooie verhalen ! Minste: Cokes in voorraad en Kuifje in Afrika. Bij beide vind ik het verhaal niet al te geweldig... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 9 juli 2005 gepost Share 9 juli 2005 gepost De beste : Kuifje in Amerika, De krab met de gulden scharen, Het zwarte goud en Kuifje en de Picaro's De slechtste : De scepter van ottocar, De juwelen van Castafiore en Vlucht 714 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 9 juli 2005 gepost Share 9 juli 2005 gepost Als ik zou moeten kiezen Favoriete albums/tekenfilms: 7 Kristallen bollen + zonnetempel en De zwarte rotsen goeie verhalen, spannend, gewoonweg geniaal Slechtste albums/tekenfilms: Beslist: Cokes in Voorraad (slecht verhaal met veel te veel ''toevalligheden'', omdat Hergé blijkbaar een album wilde maken waar alle personages in voor kwamen, zowel goed als slecht zoals generaal Alcazar, dr Muller, Allan, Rastapopoulos enz. is naar mijn mening zwaar mislukt). Daarnaast vind ik de Sigaren van de Farao, De Juwelen van Bianca Castafiore en De Geheimzinnige Ster ook allemaal niet zo geweldig ps. Kuifje in Afrika nooit gelezen..... Misschien handig als jullie er ook bijzetten waarom Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 10 juli 2005 gepost Share 10 juli 2005 gepost Hoewel ik veel Kuifje albums erg goed vind, springen bij mij eigenlijk vooral de 'vervolgverhalen' eruit. Geheim van de Eenhoorn / Scharlaken Rackham, 7 Kristallen Bollen / Zonnetempel en Raket naar / Mannen op de maan. De enige uitzondering is eigenlijk Sigaren van de Farao / Blauwe Lotus, die vind ik niet slecht, maar minder dan genoemde albums. Wat betreft de minste vind het het moeilijker om te kiezen, want elk album heeft toch wel wat. Als je op het verhaal afgaat is Kuifje in Afrika het minste. Amerika is wat verhaal betreft al een stuk beter. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 10 juli 2005 gepost Share 10 juli 2005 gepost Ik kan me echt in Antonio vinden. Zelf vind ik de 7 kristallen bollen / zonnetempel de beste albums. Scepter van Ottokar vind ik ook goed. Kuifje in Afrika vind ik dan wel het minst, het verhaal vind ik een beetje te flauw alleen langs die dieren rijden. Te onsamenhangend ook niet echt 1 verhaal. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 18 augustus 2005 gepost Share 18 augustus 2005 gepost Voor de mensen die op zoek zijn naar de dvd box van kuifje, ik zag hem vandaag voor 50 euro bij mediamarkt liggen, een heel mooie prijs Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 22 augustus 2005 gepost Share 22 augustus 2005 gepost Ik had een vraag over Kuifje en dit is uiteraard het geschikte topic Iedereen kent natuurlijk de kuifje strips en ook de 21-delige televisieserie die daarbij is gemaakt. (die momenteel nog steeds op Nickelodeon draait en ook als 7-delige dvdbox is verschenen) Kort geleden vonden RM en ik echter in een stoffig hoekje een oude video met daarop twee kuifje films": De schat van Scharlaken Rackham'' en ''De krab met de vergulden scharen'' De films waren al vrij oud en ze zagen eruit als de stijl van ''Het Haaienmeer'' uit 1972. Ik heb na het zien van de films aan dé kuifje-fan van het forum Hinse gevraagd of hij van deze films afwist... maar ook hij had nog nooit van de films gehoord. Nu heb ik gisteren na lang zoekwerk toch ontdekt waar de films vandaan komen... ver voordat het haaienmeer werd gemaakt is er rond 1961-1962 een 9-delige kuifje-tekenfilmreeks gemaakt onder Franse productie. De titels die waren verschenen in deze serie waren: - Kuifje in Amerika - Kuifje en de geheimzinnige ster - Kuifje en de zwarte rotsen - Kuifje raket naar de maan - Kuifje mannen op de maan - Kuifje en het zwarte goud - Kuifje de krab met de vergulden scharen - Kuifje en het geheim van de Eenhoorn - Kuifje de schat van Scharlaken Rackham Na deze 9 kuifje-films zijn jaren later nog een drietal kuifje-films gemaakt: de zaak zonnebloem, de zonnetempel én het haaienmeer..... De tekenfilms werden uitgezonden op zowel de AVRO-kinderbios als de Belgische tv. De films duren per stuk ongeveer 55 min. en zijn uiterst vrije bewerkingen van de originele stripboeken... dat wil zeggen dat de verhalen erg afwijken van de strips met andere afloop en bijverzonnen dingen in het verhaal. De Nederlandse versie van deze tekenfilmreeks kende vele bekende mensen in de stemmen van kuifje (martin brozius), Haddock (coen flinck, Jules croiset) en Zonnebloem (joop doderer). Wat we ons nu dus afvragen is: zijn er onder jullie nog meer mensen die wel eens van deze tekenfilmserie hebben gehoord en misschien informatie hebben over deze afleveringen? (mensen die nog nooit hebben gehoord van deze kuifje-serie en graag nog meer willen weten: vragen stellen staat jullie vrij, aangezien ik 2 van de 9 films hier heb en daar uiteraard alles over kan vertellen ) alvast bedankt! (en voor het geval dat... ajb alleen reageren als je écht iets te melden hebt en liever geen posts als ''ik ken deze niet'', want uiteraard zijn we geinteresseerd naar wie ze wel kent en niet wie ze niet kent ) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Bond 5 januari 2006 gepost Share 5 januari 2006 gepost Ik heb zo goed als alle strips in m'n bezit, en ook enkele videobanden. Heb alle tv-avonturen dan ook gezien. Echt leuk gemaakt, ben er zelf fan van. De achtergrondmuziek is werkelijk prachtig (heb zelfs de originele Soundtrack CD ervan gevonden)! Verder leuk dat hij nu heruitgezonden wordt op Nickelodeon. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 5 november 2010 gepost Share 5 november 2010 gepost Even toch een mooie kick voor dit geweldige topic: Op onze zideo account staat nu ook de intro: http://www.zideo.nl/index.php?playzideo=6b34695a6d6c3177&zideo=6c5971596e46343d Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 5 november 2010 gepost Share 5 november 2010 gepost Blijft een schitterende serie die recht doet aan de stripboeken, de muziek is ook heel erg goed . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 november 2010 gepost Share 5 november 2010 gepost Ja, geweldige tekenfilmreeks en natuurlijk vooral stripreeks. Het is ook volgens mij de meest besproken strip, met name in literaire kringen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 5 november 2010 gepost Share 5 november 2010 gepost Natuurlijk is er ook nog Blake en Mortimer, die ook wel enorm hoog aangeschreven staat. (maar dat is niet hier van toepassing) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Spielberg maakt een film, kwam ik gister achter. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Ja, klopt. Een paar jaar geleden waren ze al bezig met het het casten van acteurs, maar ze kwamen erachter dat CGI een betere optie was. Ik ben echt benieuwd naar de uitwerking. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Overigens, hoe kom je aan die afbeeldingen? Volgens IMDB gaan ze Het geheim van de Eenhoorn verfilmen, en bovenstaande shots zijn van De krab met de gulden scharen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Ik kijk ook uit naar het resultaat, al zal het voor ons natuurlijk lastig zijn om de tekenfilms te overtreffen. Maar met Jackson en Spielberg kan het wel een een zeer vermakelijke film worden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Overigens, hoe kom je aan die afbeeldingen? Volgens IMDB gaan ze Het geheim van de Eenhoorn verfilmen, en bovenstaande shots zijn van De krab met de gulden scharen. Klopt, hadden ze het ook over op het forum van dvd.nl, de plaats waar ik deze afbeeldingen vandaan heb. Ze zeggen dat er waarschijnlijk meerdere afleveringen in de film gemixt worden...? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Ja, het ziet er wel zo uit inderdaad. Ben benieuwd wat ze er dan van maken. Op zich wel leuk dat je dan niet van tevoren weet wat er gaat gebeuren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Goede herinneringen aan de tekenfilmserie. Hoewel het er allemaal wat simpel uitzag, had het wel heel veel sfeer. Het mooiste vond ik wel dat Hergé figuurtje dat in alle afleveringen ergens opdook Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 8 maart 2011 gepost Share 8 maart 2011 gepost Zodat de videos niet vergeten worden. De openingsgeneriek van Kuifje en het haaienmeer: http://www.zideo.nl/index.php?playzideo=6b3471546e566c70&zideo=6c5971596e46343d Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 8 maart 2011 gepost Share 8 maart 2011 gepost En ook nog het liedje dat wordt gezongen: http://www.zideo.nl/index.php?playzideo=6b3471546f566473&zideo=6c5971596e46343d Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 30 oktober 2011 gepost Share 30 oktober 2011 gepost Vanavond in Pathé deze film bezocht in 3D. Ze hadden de verhalen van de 3 albums (Geheim vd Eenhoorn, Schat van Scharlaken Rackham & Krab met de gulden scharen) leuk door elkaar vervlochten. Nergens werd de film echt briljant, maar ik vind het over het algemeen een goed geslaagd product van Spielberg. De achtervolgingsscène in de Noord-Afrikaanse stad was een geweldig knipoog naar Indiana Jones. Bovendien hadden ze een paar interessante feiten veranderd. Sacharin is i.p.v. een onschuldige verzamelaar nu een afstammeling van Scharlaken Rackham met kwade bedoelingen. De man met blauw pak wordt i.p.v. neergeschoten nu doodgeschoten. Haddock heeft in de haven een kraanmachinegevecht met Sacharin, een gevecht dat analoog is aan het verleden met Hadoque en Rackham. Haddock is een paar keer zijn geheugen kwijt, maar na een flinke slok alcohol herinnert hij zich van alles weer. Etc. etc. etc. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 31 oktober 2011 gepost Share 31 oktober 2011 gepost Ga hem dit weekend waarschijnlijk ook kijken . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 2 november 2011 gepost Share 2 november 2011 gepost Geen Zonnebloem in de film hoorde ik, vreemd als er wel stukken uit De Schat van Scharlaken Rackham gebruikt worden, nota bene het album waarin Trifonius voor het eerst ten tonele verschijnt, maar goed het zal wel een bedoeling gehad hebben... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 2 november 2011 gepost Share 2 november 2011 gepost Uit De Schat van Scharlaken Rackham is nauwelijks iets gebruikt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 november 2011 gepost Share 6 november 2011 gepost Op Kindernet komt nu ook weer Kuifje, maar ineens met heel andere stemmen. Vaag, want op Nickelodeon kwam altijd gewoon de normale versie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 november 2011 gepost Share 6 november 2011 gepost Op Kindernet komt nu ook weer Kuifje, maar ineens met heel andere stemmen. Vaag, want op Nickelodeon kwam altijd gewoon de normale versie. Ah nee hè, je gaat me toch niet vertellen dat Studio100 ook deze reeks onder handen heeft genomen. Of welk dubbingsbedrijf dan ook. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 29 november 2014 gepost Share 29 november 2014 gepost Wat ik beter vind aan Kuifje dan (bijv.) Suske & Wiske is dat Kuifje niet oneindig is door gegaan (door andere tekenaars). Ik vond op zich Paul Geerts ook wel een goede tekenaar maar daarna is toch bergaf gegaan... Ik weet niet waarom, kennelijk vinden de tekenaars het goed dat de serie (kunstmatig) uitgerekt wordt met alle gevolgen van dien. (onzinnge en uitgemolken albums) Ik heb jaren geleden flink wat albums gekregen uit de jaren 70/80 van mijn opa en oma. Heerlijk. Beter 24 goede albums dan 1.000.000 slechte.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.