wonderer 24 mei 2004 gestart Share 24 mei 2004 gestart Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch *is van plan die naam uit haar hoofd te leren. Is al bij Llanfairpwlgwyn...gogogoch* Edit: Ik heb hem maar even gesplitst, het werd wel erg off topic in dat andere topic Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_Miyagi 24 mei 2004 gepost Share 24 mei 2004 gepost [..]*is van plan die naam uit haar hoofd te leren. Is al bij Llanfairpwlgwyn...gogogoch* Mr_Miyagi wenst Wonderer hierbij veel sterkte en moed Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 mei 2004 gepost Auteur Share 26 mei 2004 gepost [..]Mr_Miyagi wenst Wonderer hierbij veel sterkte en moed Llanfairpwllgwyngyllgogery...gogogoch... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 3 juni 2004 gepost Auteur Share 3 juni 2004 gepost [..]Llanfairpwllgwyngyllgogery...gogogoch... Ik kan hem! Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch Link naar bericht Delen op andere sites
Dr.Ommels 4 juni 2004 gepost Share 4 juni 2004 gepost [..]Ik kan hem! Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch Dan wil ik m binnenkort horen ook Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_Miyagi 4 juni 2004 gepost Share 4 juni 2004 gepost [..]Ik kan hem! Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch Mr_Miyagi feliciteert wonderer met het behalen van deze fantastische prestatie Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 4 juni 2004 gepost Share 4 juni 2004 gepost Dan wil ik m binnenkort horen ook Ja Wonderer! Nu moet je die naam waarschijnlijk steeds gaan opzeggen en krijg je de meest vreemde opdrachten als, 'en nu achterstevoren' enzo. Maar evengoed gefeliciteerd dat het gelukt is, mij lukte het niet! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 4 juni 2004 gepost Auteur Share 4 juni 2004 gepost [..]Dan wil ik m binnenkort horen ook 'k Heb al een fragmentje van Frey gekregen waar Bassie het uitspreekt, dus effe oefenen nog... Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 4 juni 2004 gepost Share 4 juni 2004 gepost 'k Heb al een fragmentje van Frey gekregen waar Bassie het uitspreekt, dus effe oefenen nog... Om te oefenen, Bassie spreekt het ongeveer zo uit: en nog proficiat! Kslangwijer Trosviendies Gogère Ointtrobitz Santesillio Gogogoch Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 4 juni 2004 gepost Auteur Share 4 juni 2004 gepost [..]Kslangwijer Trosviendies Gogère Ointtrobitz Santesillio GogogochLlanfair pwllgwyngyll gogery chwyrndrobwll llantysilio gogogoch Raar taaltje, dat Welsh... moet je kijken hoe je het schrijft en hoe Bassie het uitspreekt (we moeten maar aannemen dat het goed is)... Als ik niet beter wist, zou ik het zo uitspreken: lanfèr polgoingil gogerie gwyrndrobul lantesilio gogogoch. (las ergens dat de w een o is ) Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 4 juni 2004 gepost Auteur Share 4 juni 2004 gepost Ik heb er geloof ik een nieuwe obsessie bij Hier een toffe link. Bassie spreekt het behoorlijk verkeerd uit. Of die website is niet goed. http://members.aol.com/corvus1994/lan.htm Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 juni 2004 gepost Share 4 juni 2004 gepost Bassie spreekt het wel goed uit alleen op z'n clowns Het meeste engels wat zij spreken lijkt er op maar is 't niet helemaal, dat zal hier ook het geval zijn vermoed ik Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 4 juni 2004 gepost Share 4 juni 2004 gepost Whaha coole site en Bassie spreekt het dan idd nogal verkeerd uit maarja daar komt nooit iemand achter (behalve wij (lees: wonderer) natuurlijk ) Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 5 juni 2004 gepost Share 5 juni 2004 gepost Hoe verzint iemand zo'n naam voor een plaats! Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 5 juni 2004 gepost Share 5 juni 2004 gepost Hoe verzint iemand zo'n naam voor een plaats! Kweet ook niet, raar dat die plaatsnaam zoveel medeklinkers achter elkaar heeft. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 5 juni 2004 gepost Share 5 juni 2004 gepost je zou het maar op een bonnetje moeten schrijven. Ik denk dat je dan iets te weinig ruimte hebt. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 5 juni 2004 gepost Auteur Share 5 juni 2004 gepost Hoe verzint iemand zo'n naam voor een plaats! In de negentiende eeuw verzon een schoenmaker die naam als toeristentrekker. Nou, da's gelukt Het heette eerst Llanfairpwllgwyngyll geloof ik. De hele naam betekent Saint Mary's Church in the hollow of the white hazel near a rapid whirlpool and the Church of St. Tysilio of the red cave. Gaelic gebruikt duidelijk een andere manier van schrijven dan Nederlands of Engels, w wordt uitgesproken als een o/oe, ll als sl enzovoort. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 5 juni 2004 gepost Auteur Share 5 juni 2004 gepost je zou het maar op een bonnetje moeten schrijven.Ik denk dat je dan iets te weinig ruimte hebt. Het wordt meestal afgekort tot Llanfair P.G. of Llanfairpwll. Link naar bericht Delen op andere sites
morton 10 juni 2004 gepost Share 10 juni 2004 gepost Ik heb ff opgezocht naar de langste namen van steden dorpen en ff een top 3 gemaakt: 1.Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayutthayamahadilokpopnoppara trajathaniburiromudomrajaniwesmahasatharnamornphimarnavaarnsathitsakkattiyavisanukamprasit (163 letters) in Thailand. 2.Tetaumatawhakatangihangakoauaotamateaurehaeaturipukapihimaungahoronukupokaiwhenuaakitanarahu (92 letters) in Nieuw-Zeeland. 3.Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (58 letters) in Wales. Dan denk ik bijmezelf hoe je zulke namen kunt bedenken. Nu ziet het het bordje van Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch er zo uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Qqqq.jpg Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 10 juni 2004 gepost Share 10 juni 2004 gepost Huh? Ik durf toch te zweren dat er op een site stond dat ''Kslangwijer Trosviendies Gogère Ointtrobitz Santesillio Gogogoch'' de langste plaatsnaam TER WERELD was. Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 10 juni 2004 gepost Share 10 juni 2004 gepost Ik zag vandaag in de Pauze wat staan over Llanfair Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 11 juni 2004 gepost Share 11 juni 2004 gepost Nou die plaats in Thailand is dus nog veeel langer. En Freek, wat had je dan gelezen/gezien? Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 11 juni 2004 gepost Share 11 juni 2004 gepost Ik moet de Pauze nog halen. Bedoel je die ene met Van Der Vaart voorop? Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 11 juni 2004 gepost Share 11 juni 2004 gepost Ja, het staat in de nieuwe Pauze met Van der Vaart op de voorpagina. Ik zal kijken of ik er maandag eentje mee kan nemen. Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 16 juni 2004 gepost Share 16 juni 2004 gepost Ja, het staat in de nieuwe Pauze met Van der Vaart op de voorpagina. Ik zal kijken of ik er maandag eentje mee kan nemen. Eindelijk heb ik tijd gevonden om het artikel in te scannen : http://forum.bassieenadriaan.nl/album_pic.php?pic_id=101 Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 16 juni 2004 gepost Share 16 juni 2004 gepost Hé erg leuk. Heb 'm nog steeds niet gehaald. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Leuk ja, wel klein Maar nou weten we ook meteen wat de langste naam in Nederland is Link naar bericht Delen op andere sites
MH-83 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Leuk ja, wel klein Maar nou weten we ook meteen wat de langste naam in Nederland is Langste naam van Nederland is Gasselterboerveenschemond. Dat ligt bij Gasselte, een plaatsje tussen Assen en Stadskanaal. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost In dat artikeltje staat dat Hendrik Ido Oostendam en Schildmanskinderen Ambacht de langste naam is. Maar daar zitten wel spaties tussen dus 't is maar net hoe je 't bekijkt. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Ja, dat is eigenlijk niet zo eerlijk hè. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Ja, het is dus maar hoe je het ziet. Hendrik Ido Oostendam en Schildmanskinderen Ambacht wordt trouwens toch "afgekort" tot Hendrik Ido Ambacht? (Of H.I.A.) Link naar bericht Delen op andere sites
MH-83 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost In dat artikeltje staat dat Hendrik Ido Oostendam en Schildmanskinderen Ambacht de langste naam is. Maar daar zitten wel spaties tussen dus 't is maar net hoe je 't bekijkt. Klopt. HIA wordt nooit voluit vermeld, iig niet in officiële documenten. De gemeente heet ook Hendrik Ido Ambacht, niet meer, niet minder. En verder is het idd zo dat er sprake is van spaties, waardoor het losse woorden zijn. Bij mijn weten ligt overigens het andere uiterste in Friesland, bij Dokkum. Daar moet Ee liggen, plaatsje met nauwelijks meer inwoners dan letters. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost Morton kun je misschien die plaatsnamen inkorten boijv door ff een enter te doen. en natuurlijk moet de quote ook ff aangepast worden. (Uncle Ar) Link naar bericht Delen op andere sites
morton 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost Morton kun je misschien die plaatsnamen inkorten boijv door ff een enter te doen.en natuurlijk moet de quote ook ff aangepast worden. (Uncle Ar) zo beter? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost [..]zo beter? Ja, alleen moet Uncle Ar dan ook de Qoute aanpassen. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost Ja, alleen moet Uncle Ar dan ook de Qoute aanpassen. Meteen maar verwijdert, aangezien mijn reactie direct onder de juiste post staat. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 19 juni 2004 gepost Share 19 juni 2004 gepost Gisternacht kwam de aflevering in Wales weer. Ik moet elke keer lachen bij die scène Ook daarna als Bassie dat andere plaatsje nooit kan onthouden volgens hem Link naar bericht Delen op andere sites
morton 19 juni 2004 gepost Share 19 juni 2004 gepost Gisternacht kwam de aflevering in Wales weer. Ik moet elke keer lachen bij die scène Ook daarna als Bassie dat andere plaatsje nooit kan onthouden volgens hem Jah hij kwam vandaag ook op Ketnet. Ik blijf die scène ook grappig vinden ook al weet ik wat hij gaat zeggen, t blijft grappig. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 19 juni 2004 gepost Share 19 juni 2004 gepost Gisternacht kwam de aflevering in Wales weer. Ik moet elke keer lachen bij die scène Ook daarna als Bassie dat andere plaatsje nooit kan onthouden volgens hem Sterke grap van Bassie trouwens. je zou bijna geloven dat hij Caernafon echt moeilijk kan onthouden. Adriaan reageert er trouwens ook erg grappig op. Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 19 juni 2004 gepost Share 19 juni 2004 gepost Gisternacht kwam de aflevering in Wales weer. Ik moet elke keer lachen bij die scène Ook daarna als Bassie dat andere plaatsje nooit kan onthouden volgens hem Ik moet vooral lachen om dit stukje bij die scene: *adriaan* Llan... fair... llan... *bas* Uh, eh wat heb je nou? Kan jij niet lezen? *adriaan* (grijnst en kijkt boos) Nee laat maar! P.S. 500ste post! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten