Joost 16 juni 2004 gepost Share 16 juni 2004 gepost Snap ik trouwens ook niet echt. Hij heet Kroon, maar komt in veel series voor, dus niet alleen in de kroon. Waarschijnlijk hebben ze het zo genoemd omdat er nog een achtervolgingsthemamuziekje van Smorenburg is. Zo voorkomen ze verwarring! Link naar bericht Delen op andere sites
doeska 7 juli 2004 gepost Share 7 juli 2004 gepost Ik zat net oude banden te bekijken van `De reis vol verrassingen` met de muziek van Aad Klaris en nu heb ik pas door dat het echt zonde is dat ze die hebben vervangen. Neem bv. de achtergrondmuziek uit het lied van Geronimo, gewoon ZONDE, want de muziek die daar voor in de plaats is gekomen (muziek van Bert Smorenburg is ook niet verkeerd) is toch veel slechter. Heb de laatste tijd veel van de nieuwe banden bekeken en heb de nieuwe muziek ook wel wat meer leren waarderen, maar toch had die oude muziek gewoon iets wat die nieuwe muziek gewoon ECHT NIET HEEFT. Echt stom die vervanging. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 8 juli 2004 gepost Share 8 juli 2004 gepost Ja vind ik ook. De smorenberg muziek geeft de series misschien een nieuwe frisse impuls, maar de Klaris muziek paste gewoon precies bij de series. Ik vind het zeer jammer dat men dit heeft verandert. Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 8 juli 2004 gepost Share 8 juli 2004 gepost Maar dat de muziek van Vangelis etc. is veranderd vind ik nog meer zonde. Link naar bericht Delen op andere sites
doeska 8 juli 2004 gepost Share 8 juli 2004 gepost Ja vooral Spiral en Antarctic Eshoes waren heel goed. Link naar bericht Delen op andere sites
De Mol 8 juli 2004 gepost Share 8 juli 2004 gepost Ja vooral Spiral en Antarctic Eshoes waren heel goed. Ja die zijn echt steengoed Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 8 juli 2004 gepost Share 8 juli 2004 gepost Spiral is er ook gewoon nog. En Geronimo vond ik het mooiste werk van klaris. Inderdaad heel erg jammer. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 8 juli 2004 gepost Share 8 juli 2004 gepost Neem bv. de achtergrondmuziek uit het lied van Geronimo, gewoon ZONDE, want de muziek die daar voor in de plaats is gekomen (muziek van Bert Smorenburg is ook niet verkeerd) is toch veel slechter. Het was ook een mooie opmaat naar het liedje toe. Je hoorde in de Navajo aflevering van De reis vol Verrassingen steeds de muziek en dan later kwam het liedje met dezelfde muziek. In De Verzonken Stad gebeurde hetzelfde met In Griekenland, het muziekje als achtergond en later in het liedje. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 8 juli 2004 gepost Share 8 juli 2004 gepost [..]Het was ook een mooie opmaat naar het liedje toe. Je hoorde in de Navajo aflevering van De reis vol Verrassingen steeds de muziek en dan later kwam het liedje met dezelfde muziek. In De Verzonken Stad gebeurde hetzelfde met In Griekenland, het muziekje als achtergond en later in het liedje. Inderdaad. En denk ook aan Caraïbisch carnaval, Jimmy, zo vrij als een vogel en natuurlijk de taalliedjes. Die opbouw versterkte de kracht van de liedjes Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 10 juli 2004 gepost Share 10 juli 2004 gepost Weet ook iemand hoeveel klaris nummers er zijn gemaakt? Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 13 juli 2004 gepost Auteur Share 13 juli 2004 gepost [..]Inderdaad. En denk ook aan Caraïbisch carnaval, Jimmy, zo vrij als een vogel en natuurlijk de taalliedjes. Die opbouw versterkte de kracht van de liedjes zo vrij als een vogel? hoe kom je daar aan? ik heb de klarisversie van denemarken en belgië gehoord, maar geen zo vrij als een vogel hoor. Bij spanje en luxenburg brengt dat spaanse taalliedje ook helemaal sfeer vooral dat pingeltje. trouwens bij de smorenburgeuropa zeggen jullie soms wel die deuntjes zijn telkens het zelfde, maar dat was bij de klarisversie ook niet waar? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 juli 2004 gepost Share 13 juli 2004 gepost [..]zo vrij als een vogel? hoe kom je daar aan? ik heb de klarisversie van denemarken en belgië gehoord, maar geen zo vrij als een vogel hoor. Het betreft hier het begin van zo vrij als een vogel, als de luchtballon in beeld komt. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 15 juli 2004 gepost Share 15 juli 2004 gepost Is het muziekje wat je hoort in het geheim van de schatkaart, als de boeven aan het inbreken zijn en adriaan in de dakgoot loopt, van Klaris of van iemand anders. ik denk van Klaris maar weet iemand het ckr. het lijkt me sterk dat dat een bestaand nummer is Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 17 juli 2004 gepost Share 17 juli 2004 gepost Is het muziekje wat je hoort in het geheim van de schatkaart, als de boeven aan het inbreken zijn en adriaan in de dakgoot loopt, van Klaris of van iemand anders.ik denk van Klaris maar weet iemand het ckr. het lijkt me sterk dat dat een bestaand nummer is Ik dacht eerst heel sterk dat het afkomstig was van de ''Halloween-Soundtrack'', maar hij leek er alleen veel op. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 21 juli 2004 gepost Share 21 juli 2004 gepost Die karaoke versies van klaris, die te horen zijn op de oude videobanden van europa, zijn anders dan de gewone karaoke versies althans dat denk ik. Link naar bericht Delen op andere sites
B&Afan4-life 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost ik vind die van Smorenburg mooi maar ook van klaris, ik vind een liedjes van klaris beter dat is het vroljke thema Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost ik vind die van Smorenburg mooi maar ook van klaris, ik vind een liedjes van klaris beter dat is het vroljke thema Ze zijn allebei wel vrolijk vind ik. Link naar bericht Delen op andere sites
B&Afan4-life 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost Klaris is goed en Smorenburg ook alleen vind ik de achtervolgingsmuziekjes van Smorenburg beter Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost In de oudere versie van "De Schatkaart" hoor je nooit het Klaris-vrolijk muziekje. Ik vindt dat muziekje er juist zo leuk bijpassen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost In de oudere versie van "De Schatkaart" hoor je nooit het Klaris-vrolijk muziekje. Ik vindt dat muziekje er juist zo leuk bijpassen. Op de CNR videobanden zit deze wel, als Adriaan een verslag geeft van de voetbalwedstrijd. Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost [..]Op de CNR videobanden zit deze wel, als Adriaan een verslag geeft van de voetbalwedstrijd. Hoor je dit muziekje ook in de Klaris versie van "De Sleutel"? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost [..]Hoor je dit muziekje ook in de Klaris versie van "De Sleutel"? Nee, maar wel het vrolijke thema van de schatkaart, in het begin. Link naar bericht Delen op andere sites
SnesGamer 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost ja echt zonde die vervangen... Geronimo vooral die hoorde echt gewoon echt bij... wel vind ik jammer dat de sleutel en diamant bijna geen klaris muziek hadden Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 3 oktober 2004 gepost Share 3 oktober 2004 gepost Op de arcade dubbelbox uit 1996 stond wel Klarismuziek. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 4 januari 2005 gepost Share 4 januari 2005 gepost Ik keek een tijd geleden mijn dubbelbox van de Diamant uit 1998 en daar zat ook Klaris muziek op. Het thema vrolijk was op band 2 te horen. Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 5 januari 2005 gepost Share 5 januari 2005 gepost Ik keek een tijd geleden mijn dubbelbox van de Diamant uit 1998 en daar zat ook Klaris muziek op. Het thema vrolijk was op band 2 te horen. Ja, die zelfde versie staat ook op de bridgekids dubbelbox van 2001. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 5 januari 2005 gepost Share 5 januari 2005 gepost Wij hebben vroeger alles opgenomen van de TV. Dan gaat het om de schatkaart, de kroon, de verzonken stad en de reis door europa. (Allemaal klaris-muziek) Het enige wat er nog van over is, is aflevering 2,3 en 4 van de kroon, aflevering 8 en 9 van de stad en een deel van aflevering 6 van europa. De rest is overgenomen of kapot geknapt. Echt jammer en daar baal ik nog steeds van! Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 5 januari 2005 gepost Share 5 januari 2005 gepost Wij hebben vroeger alles opgenomen van de TV.Dan gaat het om de schatkaart, de kroon, de verzonken stad en de reis door europa. (Allemaal klaris-muziek) Het enige wat er nog van over is, is aflevering 2,3 en 4 van de kroon, aflevering 8 en 9 van de stad en een deel van aflevering 6 van europa. De rest is overgenomen of kapot geknapt. Echt jammer en daar baal ik nog steeds van! Ja, want de Schatkaart is helemaal nergens meer te vinden in de Klaris staat omdat ie nooit in zijn geheel op video of dvd in Klarisstaat verschenen is. Tenzij dat je hem opgenomen hebt. Link naar bericht Delen op andere sites
sjoerdz 13 januari 2005 gepost Share 13 januari 2005 gepost Ik mis de Klarismuziek echt, vooral de boevendeuntjes. Maar gelukkig heb ik nog Amerika in de Klaris versie. Link naar bericht Delen op andere sites
Rover 14 januari 2005 gepost Share 14 januari 2005 gepost tja klaris is en blijft de meester Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 12 februari 2005 gepost Auteur Share 12 februari 2005 gepost dit topic loopt al een tijdje niet meer, maar 'k heb toch wat aanvullingen. ik heb de arcade van de plaaggeest gezien, daar zit het nieuwe thema vrolijk van klaris in. in de sleutel en diamant zit het oude schatkaartdeuntej, dat ik overigens veel leuker vind. ik heb alleen europa gedeeldelijk en een gedeelte van amerika klaris, vin'k jammer, de rest is smorenburg. En over dat muziekje als de boeven aan 't inbreken zijn in de schatkaart, dat zit ook nog in de nieuwe. dat betekend dus dat het een achtergrondmuziekje was die ze niet weg hebben kunnen halen. ik dnek niet dat het van klaris is, maar toch, hij is cool! Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Ik denk dat ze dat muziekje wel weg hebben kunnen halen hoor, want meestal kan muziek niet worden verwijderd als er nagesynchroniseerd is. Misschien vonden ze dat het niet nodig was het weg te halen, of het was niet van Klaris... En met het schatkaartdeuntje, bedoel je daar het muziekje dat je hoort als bassie aan het voetballen is in de schatkaart en kroon? Link naar bericht Delen op andere sites
De Maestro 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Ik denk dat ze dat muziekje wel weg hebben kunnen halen hoor, want meestal kan muziek niet worden verwijderd als er nagesynchroniseerd is. Misschien vonden ze dat het niet nodig was het weg te halen, of het was niet van Klaris...En met het schatkaartdeuntje, bedoel je daar het muziekje dat je hoort als bassie aan het voetballen is in de schatkaart en kroon? Zo zijn er enkele muziekjes blijven hangen ja. In De Verzonken Stad hoor je Child of the Sea ook nog even als B&A de boeven gaan achtervolgen naar het busje toe. Daarna wordt het meteen door Thema Tubbler overgenomen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Ja, maar Bassie & Adriaan zijn natuurlijk ook ouder geworden en sommige dingen zijn dan niet meer na te sychroniseren. Alleen in de vorm van verteller kan dat natuurlijk wel. Maar als ze die nagesychroniseerde stukken, bewerken met nieuwe muziek, gaat de tekst ook verloren. Daardoor hebben we dus toch nog een paar stukjes oude muziek. Zo is Peru in de nabewerking van de schatkaart niet helemaal verloren gegaan, want we horen nog een stukje Africia als Bassie & Adriaan de kamelen vinden. Het zelfde geldt ook soms voor Klaris muziek, zie de verzonken stad, op Rhodos. Doordat de stem van Japie opnieuw was ingesproken, klinkt als Japie aan het woord is nog steeds de toem toem van Klaris Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 12 februari 2005 gepost Auteur Share 12 februari 2005 gepost japie daar opnieuw ingesproken? lijkt me niet. en dat jippie? dat vind ik niet echt passen hier, want je hoort toevallig wel 2 toemtoems door elkaar en dat is oer!!!!!! lelijk! ik had het trouwens wel over voetbaldeuntje ja, Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Japie is daar inderdaad opnieuw ingesproken. Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Ben ik nou de enige die denkt dat het nasynchroniseren niets te maken heeft met het achterblijven van Klaris muziek? Het wel of niet kunnen vinden van de niet gemixte opnames lijkt me er meer mee te maken hebben. Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 12 februari 2005 gepost Auteur Share 12 februari 2005 gepost japie is juist niet opnieuw ingesproken! anders had je de toemtoem toch niet gehoord? als japie opnieuw was ingepsroken was er niets aan de hand geweest, Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Japie is WEL opnieuw ingesproken! En daarom hoor je juist de toemtoem. Je bent misschien in de war dat het in de nabewerking opnieuw is gedaan, maar de stem van Japie is opnieuw ingesproken toen de eerste originele versie van de verzonken stad werd gemaakt. Dus daarom hebben ze de stem van japie en de toemtoem op 1 band staan, die ze dus niet kunnen scheiden. @ Wer-Al_Zwowe: Denk ik ook, maar dan vooral in de Schatkaart, in Europa bijv in Duitsland bij dat bootje van B100 is het wel nasynchronisatie, bij veel achtergebleven Klarismuziek. Maar in de Schatkaart zou dat weleens de reden kunnen zijn... Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 12 februari 2005 gepost Auteur Share 12 februari 2005 gepost nou snap ik het. maar dan snap ik niet waarom ze niet de eerste japiestem gebruiken, of japie gewoon helemaal opnieuw inspreken. Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Misschien was de Japie stem die ze origineel hebben opgenomen te zacht, te vaag, te veel ruis, waardoor ze die opnieuw hebben moeten inspreken. De stemmen van de andere boeven waren dan wel goed te horen. En waarom zouden ze japie helemaal opnieuw inspreken als niet alles nodig is? Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 12 februari 2005 gepost Auteur Share 12 februari 2005 gepost Waarom zouden ze japie helemaal opnieuw inspreken als niet alles nodig is? omdat 2 muziekjes door elkaar toch niet mooi is? Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Maar toen ze die nasynchronisatie deden toen ze de verzonken stad maakten, wisten ze natuurlijk niet dat de muziek er later uitgehaald werd, zodat ze het gewoon op 1 band hadden gezet. En om nou voor dat ene hele kleine korte zinnetje Bas weer te vragen de studio om Japie na te doen (trouwens de japie stem uit de Stad is anders dan van als ie het nu nog eens doet) is ook een beetje overdreven. Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 12 februari 2005 gepost Auteur Share 12 februari 2005 gepost de japiestem van nu is een stukje anders ja, maar bas kan best ietsje lager japie doen, Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost Maar dan moet Bas wel weer naar de studio, het moet opgenomen worden, op band, in de serie gezet worden. Dat is zoveel werk allemaal voor dat zinnetje van enkele seconden, het is de moeite niet. Maarja het lijkt nu wel duidelijk toch? Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 12 februari 2005 gepost Auteur Share 12 februari 2005 gepost mij wel, ja, maar het is geen zinnejte, maar het zijn meerdere zinnen. Link naar bericht Delen op andere sites
kas 12 februari 2005 gepost Share 12 februari 2005 gepost de japiestem van nu is een stukje anders ja, maar bas kan best ietsje lager japie doen, Moet je 's luisteren naar het hoorspel van de verzonken stad. Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 13 februari 2005 gepost Auteur Share 13 februari 2005 gepost [..]Moet je 's luisteren naar het hoorspel van de verzonken stad. dat heb ik ja, die japie is lelijk! veel te hoog, maar er zitten ook best wel lage stukjes tussen, en in de stad ook hoge stukjes, maar hij is wel ietsje anders ja, trouwens! 150 posts! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten