blanka 9 maart gestart Share 9 maart gestart Wellicht is het vloeken in de kerk, maar ik wordt horendol van het paars-op-paars van de C64 op de kleine CRT's die ik aansluit. Kan een C64 met een hack gewoon wit op zwart als standaardletterkleur krijgen? Inclusief zwarte schermrand? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Jackb 14 maart gepost Share 14 maart gepost Jazeker. Door de kernal rom aan te passen kan dat. In de kernal Achtergrond zoeken naar HEX: 0E0601020304 De eerste hex waarde op 0CD9 (0E) is de kleur van de rand De tweede hex waarde op 0CDA (06) is de achtergrond (01=wit, 06 = blauw, 0E=light blue) Tekstkleur zoeken naar HEX: 8C02A90E de laatste hex waarde op 0535 (0E) is de tekstkleur Zie ook https://www.breadbox64.com/blog/c64-kernal-mods/ Kleuren: 00 = black, 01 = white, 02 = red, 03 = cyan, 04 = purple, 05 = green, 06 = blue, 07 = yellow, 08 = orange, 09 = brown, 0A = pink, 0B = grey1, 0C = grey2, 0D = light green, 0E = light blue & 0F = grey3 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 15 maart gepost Auteur Share 15 maart gepost (aangepast) Dank, nu de vraag, hoe krijg ik dit in de C64... Ik heb wat Ebay verkopers van de alternatieve BASIC gevonden met floppy-versneller, en ik vraag ze of ze ook customs doen... Of kun je ook redelijk makkelijk zelf bakken met een Arduino MEGA o.i.d.? 15 maart aangepast door blanka Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.