Crocie 3 september 2023 gestart Share 3 september 2023 gestart Hallo allemaal, Ben nieuw hier, dus weet niet zeker als dit de juiste topic is. Probleem : disk image op 3,5 inch disk zetten. Als ik een disk image van 1440kb(bv Dos , IBM OS2) op een floppy(1,44mb) wil zetten kom ik steeds ongeveer 17kb tekort. Dus windows 11 stopt ermee. Wat doe ik verkeerd ? Bedankt voor het meedenken. Groet, Crocie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 september 2023 gepost Share 4 september 2023 gepost (aangepast) 18 uur geleden, Crocie zei: Hallo allemaal, Ben nieuw hier, dus weet niet zeker als dit de juiste topic is. Probleem : disk image op 3,5 inch disk zetten. Als ik een disk image van 1440kb(bv Dos , IBM OS2) op een floppy(1,44mb) wil zetten kom ik steeds ongeveer 17kb tekort. Dus windows 11 stopt ermee. Wat doe ik verkeerd ? Bedankt voor het meedenken. Groet, Crocie Allereerst: welkom! Met welke software (en hardware) zet je die images op een floppy? Met een tool als WinImage zou het zonder problemen moeten werken. En dan bedoel ik: de image als bestand naar de floppy schrijven, niet de uitgepakte bestanden. 4 september 2023 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 september 2023 gepost Share 4 september 2023 gepost Je kunt ook niet een .IMG-bestand naar een diskette slepen, dan heb je een IMG-bestand op een diskette en geen image. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Crocie 5 september 2023 gepost Auteur Share 5 september 2023 gepost Hallo, Bedankt voor de antwoorden. Hardware is een HP Z440, 32GB, met windows 11pro Software IMGburn(voor branden ISO en zelfstartend te maken), verkenner van Windows 11 zelf. Sleep ik het bestand(image) vanuit de verkenner naar het diskette station, melding ongeveer 17 kb te weinig dus windows stopt ermee. Met het programma WinImage bezig geweest. Moet hier in verdiepen. Je kunt zover ik zie, niet meteen een image op diskette zetten. Of ik weet niet hoe. Zal morgen en of overmorgen het even testen, op een oude pc. Heb nu een diskette gemaakt met de opdracht extract. Format en op disk zetten met Winimage, geen teken van leven. Zal later kijken als de ME disk, bootable is. Alvast bedankt voor alles. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2023 gepost Share 6 september 2023 gepost IMGBurn en slepen gaan beiden niet werken. Je moet echt een disketteimageprogramma hebben. Bijvoorbeeld het eerder genoemde Winimage of Diskwrite: https://freeextractor.sourceforge.net/diskwrite/ Win32 Disk Imager: https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/ OmniFlop: http://www.shlock.co.uk/Utils/OmniFlop/OmniFlop.htm Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Crocie 7 september 2023 gepost Auteur Share 7 september 2023 gepost hallo allemaal, Dank je Djkoelkast voor de links. Hier kan ik wel wat mee. Intussen ook gelukt met Winimage. Bedankt voor de input. Zou willen zeggen Solved. Met vriendelijke groet, Crocie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.