blanka 1 september 2023 gestart Share 1 september 2023 gestart (aangepast) Ik had laatst mijn Videopac G7200 laten repareren, schakelaar bleek niet goed, maar nu werkt ie wel weer, maar het interne beeld op het ZW scherm is wat klein. Is dat in te stellen met potmeters, of moet er meer gebeuren? De uitvoer via RGB naar SCART is trouwens super strak, dus extern beeld is uitstekend. Moet je aan R35 en R37 draaien misschien? https://home.kpn.nl/~mdr.vd.enden/download/g7200_2.jpg 2 september 2023 aangepast door blanka Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 1 september 2023 gepost Auteur Share 1 september 2023 gepost (aangepast) Ik ben denk ik iets wijzer, R25 is blijkbaar de draaiweerstand voor de beeldhoogte, die lijkt door de printplaat in te stellen met een schroevendraaier. Dat bord bevat echter ook hoog voltage delen voor de CRT. Iemand tips over hoe dat uit te proberen? Kun je op een bepaalde manier ontladen, en dan stukje draaien, opnieuw aanzetten totdat het goed is? 1 september 2023 aangepast door blanka Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 1 september 2023 gepost Auteur Share 1 september 2023 gepost Door dit gat lijkt R25 instelbaar. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 1 september 2023 gepost Auteur Share 1 september 2023 gepost Ik heb het gewoon met een goed geisoleerde schroevendraaier geprobeerd, en boel is qua hoogte goed. Beeld is nog wel wat uit het midden, en licht gedraaid, maar wel scherp en duidelijk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.