blanka 9 juli 2023 gestart Share 9 juli 2023 gestart Heeft iemand hier ooit een MSX NMS 1515 gerepareerd? https://www.lastdodo.nl/nl/items/3522663-philips-nms-1515-msx-automatic-data-recorder Op zich werkt de tape unit voor zijn hoofdtaak, bandjes afspelen, en ik kan er ZX Spectrum tapes mee laden, maar fast forward/backward werken niet. Ik heb m open gemaakt, en de motor en riem zien er goed uit, en de knoppen geven een zetje tegen een mechaniek dat tandwielen tegen elkaar drukt, hws om tot een hogere snelheid te komen. Maar je hoort na 1 seconde weer een klik en dan schiet ie uit. Moch iemand tips hebben hoe dit te repareren, dan hoor ik dat graag. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 juli 2023 gepost Share 10 juli 2023 gepost Werkt de bandteller? Sommige recorders slaan af als de bandteller niet draait. Die snaartjes zijn meestal wel op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 10 juli 2023 gepost Auteur Share 10 juli 2023 gepost Wel bij play. Snaar heeft niet heel veel spanning, voelt wat losjes. Zal er eens een strakke stiek omheen doen, kijken of dat helpt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.