blanka 29 juni 2023 gestart Share 29 juni 2023 gestart Ik kon bij de lokale retrospullenwinkel een mooi starterspakket ZX Spectrum niet laten liggen. Vroeger veel op gespeeld bij de buren, wij hadden de P2000. Zijn hier meer liefhebbers van de ZX Spectrum? Weet iemand een manier om software op de spectrum te zetten? Ik denk dat ik of een tape-file naar MP3 omzetter nodig heb, of net als bij de P2000 een lader om een RS232 dump te ontvangen (de Spectrum doet ook 19200 baud!!) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 juni 2023 gepost Share 30 juni 2023 gepost Er is een app voor: speccytape, dan kun je het met een telefoon (met jackaansluiting of een lightning danwel usb-c naar jackplug) doen, werkt erg goed. Er zijn meerdere apps, ik geloof ook ZX Tape Loader o.a. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 30 juni 2023 gepost Auteur Share 30 juni 2023 gepost Dat is voor de smartphone? Die heb ik niet. Is er ook iets webbased/mac/windows app? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 juni 2023 gepost Share 30 juni 2023 gepost http://www.retroisle.com/sinclair/zxspectrum/software.php Tap2wav en die wavjes afspelen vanaf je pc/laptop (of op cd/cassette zetten en dan afspelen) via een jackkabeltje. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Mvl 1 juli 2023 gepost Share 1 juli 2023 gepost Met een arduino kan je cas files laden op een ZXSpectrum ( TZXDuino ). Is eenvoudig zelf te maken, maar je kan ze ook kant en klaar kopen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.