blanka 25 juni 2023 gestart Share 25 juni 2023 gestart Ik heb een doos met oude Mac floppies, en die kan ik gewoon lezen onder OSX, maar om de inhoud te draaien in Systeem 7 wil ik de floppy omzetten naar een .img diskimage. Iemand een idee hoe je dat kunt doen? Als ik het doe met Schijfhulpprogramma maakt ie een DMG, maar die is onleesbaar in de oude systemen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 juni 2023 gepost Share 25 juni 2023 gepost Het kan via een GreaseWeazle (https://amigastore.eu/894-greaseweazle-v4.html maar ook elders te krijgen) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 25 juni 2023 gepost Auteur Share 25 juni 2023 gepost Op zich werkt de USB floppy drive. Alleen als ik er alles van kopieer staat het dus op een HFS+ volume. Ik heb dus software nodig die de boel in een klassieke HFS .img stopt. Die hardware die jij toont lijkt we wel nuttig voor de 800kB floppies en bijvoorbeeld die van mijn synthesizers met obscure indelingen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.