bas 8 oktober 2022 gestart Share 8 oktober 2022 gestart Wie heeft er ervaring met het repareren van de tape recorder. Hij maakt een hoop geluid, als ik hem gebruik. Er lijken twee stel knopjes te zitten, maar dit levert geen resultaat op Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dolf 8 november gepost Share 8 november gepost Je oproep over de tape recorder van de P2000 is al even geleden, maar ik kwam hem nu tegen. Ik heb nog een gloednieuwe (nog ingepakt) tape recorder voor een P2000T liggen. Sowieso ruim ik momenteel al mijn P2000 spullen op. Is hier interesse voor? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 9 november gepost Share 9 november gepost Het is goed om te vermelden welk type het is. Je hebt de originele drive, die kan nagenoeg niet stuk, en deze is te herkennen aan een messing opzetstuk op het motortje waarmee het kleine tandwiel naar de juiste as wordt geleid om vooruit of achteruit te spoelen. De kunststof klep heeft een grote schuif. Je kunt de drives enkel verwisselen tussen twee P2000s INCLUSIEF bijbehorende kunststof afdekplaat. De losse vervangingsdrives zijn voor zover ik gezien heb altijd het originele degelijke type. Die kun je dus alleen gebruiken als er ook een bijbehorende plastic dekplaat met resetknop hebt. Je kunt niet een originele drive in combinatie met de nieuwere afdekplaat met klein schuifje gebruiken. Het is dus extra lastig om de nieuwere drives, die al slechter zijn, te vervangen, omdat je zelden een bijbehorende afdekplaat vind. Die ben ik één keer los tegengekomen waardoor ik een oude drive in een nieuwere P2000 kon monteren. Ik heb wel eens een poging gedaan om de hele bovenkant te verwisselen, maar dan kom je erachter dat het gietijzeren frame een andere afstand van schroeven heeft waardoor die niet op de andere printplaat past. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.