CHEOLD 18 juni 2021 gestart Share 18 juni 2021 gestart  Gezien mijn leeftijd en de ongemakken daaraan gekoppeld, ben ik mijn computers aan het onderbrengen. De CHE-1B is hier afgebeeld en heeft de slots bezet met een CHEM (2 banks), een CHIP, een CHID, een HAcHe, 80 k ASCII en een kaart met de BS4 4posities schakelaar aan boord. Een slot is er nog vrij. Ook een MDCR is opgenomen. Een monitor is niet bijgevoegd. De CHE-1B is ca 30 jaar geleden (werkend) opgeslagen. Graag wil ik deze CHE-1B bij een LIEFHEBBER of MUSEUM onderbrengen. Ik denk dat de complete documentatie er is en kan ook worden verkregen. Vrijwel alle toentertijd beschikbare software is er ook bij.  Gerard  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 juni 2021 gepost Share 18 juni 2021 gepost Deze zou ik graag overnemen, dit zou een schitterende toevoeging aan de collectie zijn, die ook regelmatig (als het weer mag) tentoon wordt gesteld, bijvoorbeeld op de Retro Gamedag in Schagen. Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 juni 2021 gepost Share 18 juni 2021 gepost Mooie actie, TS (Topicstarter)! Wat betreft je uitspraak het aan een liefhebber of museum te doneren, het staat je natuurlijk geheel vrij, maar wellicht wil je het niet doneren aan van die zogenaamde 'Homecomputer' museums. Ik heb al meerdere keren van dichtbij gezien hoe daar vooral gepocht wordt met meerdere exemplaren, om vervolgens deze doublures van de hand te doen in een veiling (Waar dus eigenlijk gewoon handelaartje wordt gespeeld met andermans donaties). Just my two cents.  @djkoelkast is lief voor andermans retromeuk Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.