Cenobyte 2 februari 2021 gestart Share 2 februari 2021 gestart Iemand ervaring met de MiSTer FPGA? Dit prachtig stuk techniek is de laatste jaren een in populariteit toenemende manier om retrogames (arcade & consoles) te emulieren tot (en met?) de Playstation 1. Het grote voordeel van deze techniek is dat de emulatie ontzettend nauwkeurig is, in tegenstelling tot sommige softwarematige emulaties van Mame en Retropi of Pandoraboxes en klonen. De MiSTer emuleert de hardware, niet de software en daardoor wordt een hogere mate van nauwkeurigheid bereikt voor games. Dit merk je door geluidseffecten die soms niet kloppen of spellen die soms sneller of langzamer draaien (Mame heeft voorbeelden van 40% snelheidsverschil!) en het grootste probleem van software-emulatie dat de MiSTer moet tackelen is "lag" oftewel vertraging, die voor sommige spellen funest is. Nadeel is dat het prijskaartje van een complete MiSTer setup wat hoger ligt dan die van een Raspberry Pi 4 bijvoorbeeld. Reken voor een complete setup ongeveer €300,- tot €400,- afhankelijk van je keuzes. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 februari 2021 gepost Share 2 februari 2021 gepost Ik heb er wel interesse in, maar ik had al een MiniMig, dus vond toen de investering voor de eerste MiSTer te hoog, later is hij erg uitgebreid met andere cores. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cenobyte 2 februari 2021 gepost Auteur Share 2 februari 2021 gepost Hier is een overzicht van de meest actuele cores die je allemaal op de MiSTer kunt draaien. Naast een scala aan computers en consoles komen er ook steeds meer arcadegames bij. De nieuwste Minimig versie heeft inmiddels ook AGA ondersteuning. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 februari 2021 gepost Share 2 februari 2021 gepost Ik heb even facebook uit je link gehaald Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cenobyte 2 februari 2021 gepost Auteur Share 2 februari 2021 gepost Ah, bedankt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.