kieb11 15 januari 2021 gestart Share 15 januari 2021 gestart Recent heb ik een Sony VP-5040 U-Matic speler gekocht om een aantal oude uitzendingen van de lokale omroep te digitaliseren. Nu is het beeld fantastisch maar helaas is er geen geluid, wel een zachte ruis die ook stopt wanneer ik een band op still zet. Ik heb al geprobeerd een beetje met de skew te spelen en met de tracking, in het verleden heb ik (S)VHS banden gedigitaliseerd en wanneer het geluid dan wegviel even aan het tracking wieltje draaien. Ook heb ik het geprobeerd met een andere monitor en met een audio mixer maar hetzelfde resultaat, ook de monitor mini-jack uitgang geeft geen geluid. De speler beschikt helaas niet over de optionele RF module, dat kon ik niet testen. Waar zou dit aan kunnen liggen? Specificaties van het apparaat: http://umatic.palsite.com/vp5040spec.shtml Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 15 januari 2021 gepost Share 15 januari 2021 gepost Tracking en Skew hebben geen invloed op het geluid (audio is linear bij dit systeem) Als je geen geluid krijgt is er vrijwel zeker iets mis met de speler. Of er staat domweg geen geluid op de tape... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Minuteman 15 januari 2021 gepost Share 15 januari 2021 gepost Wel jammer dat het niet lukt. Umatic tapes kunnen inderdaad verbazend goed zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
superfer 26 januari 2021 gepost Share 26 januari 2021 gepost (aangepast) Service Manual: https://elektrotanya.com/sony_vp-5040_sm.pdf/download.html Succes! 26 januari 2021 aangepast door superfer Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kieb11 9 februari 2021 gepost Auteur Share 9 februari 2021 gepost Het probleem is inmiddels opgelost, dank voor de reacties. Binnenin bleek de blauwe connector van het audio board niet goed aangesloten te zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Minuteman 10 februari 2021 gepost Share 10 februari 2021 gepost Goed dat je het gevonden hebt. Wel vreemd dat de stekker loszat. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.