Terugblikken 12 januari 2021 gestart Share 12 januari 2021 gestart Wie weet waar ik opnamen kan vinden van kritiek van Driek in Binnenlandse Zaken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 januari 2021 gepost Share 12 januari 2021 gepost Welkom op Retroforum! Aha, de taalrubriek door de Groningse dichter Driek van Wissen uit het satirische radioprogramma 'Binnenlandse Zaken', uitgezonden door TROS-radio. Ik ben bang dat ik er vooralsnog niets van in mijn privé-archief heb liggen, maar misschien kun je het proberen bij Beeld & Geluid. Zouden die wellicht nog uitzendingen hebben? Sowieso heb ik ontzettend weinig van Binnenlandse Zaken, ik ken hoogstens een paar snippers van de TV-versie die in 2007 werden herhaald tijdens het zomer-opvullertje 'Lachen met de TROS'. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
mcmurdyy 12 januari 2021 gepost Share 12 januari 2021 gepost 10 uur geleden, Terugblikken zei: Wie weet waar ik opnamen kan vinden van kritiek van Driek in Binnenlandse Zaken. Zoek je de radio- of tv-versie? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Koen 13 januari 2021 gepost Share 13 januari 2021 gepost Erg weinig van de radioversie in het archief, zie ik. Wel interessant programma als ik het zo lees. Ik kende het niet! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
hamilton 1 oktober 2022 gepost Share 1 oktober 2022 gepost toen ik 8 jaar was vlak voor het programma Binnenlandse Zaken voor het eerst op tv kwam vertelde ik andere mensen ook altijd de zelfde dingen als dries van wissen en verbeter ik andere hun uitspraken ook altijd omdat ik toen ook al wist dat ons uitspraak zoals we die leren onjuist is ik dacht vroeger ben ik de enige die vond dat ons uitspraak onjuist was is wel jammer dat ik dries zelf nooit heb ontmoet dan had ik dat samen met hem de kritiek uitspraken misschien beter kunnen presenteren kwa uitspraken zaten we wel altijd op een lijn Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 oktober 2022 gepost Share 6 oktober 2022 gepost Wat een mooie kick omhoog, Hamilton, en welkom op Retroforum! Ik heb alleen een klein beetje moeite je berichtje helemaal goed te volgen. Je bedoelt dus dat je andere mensen hun uitspraak altijd verbeterde? Volgens mij was Driek wel gewoon een gespeeld typetje, dus samen presenteren zat er dan sowieso niet in. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.