Raymond 2 september 2020 gestart Share 2 september 2020 gestart Beste mensen, Onlangs kocht ik een MSX computer uit 1985 om cadeau te doen aan mij vader. In eerste instantie werkte alles goed, maar toen ik hem na enkele weken weer aan wilde zetten bleef alles donker. Alles wijst er op dat de voeding defect is. Ik ben wel enigszins bekend met electronica maar vooral laagspanning. 3D printers, Arduino, audio versterkertjes... dat soort werk. Maar dus niet met 220v spul. Daarom zoek ik iemand die mij kan/wil helpen het probleem op te sporen en te repareren. Ik heb de mogelijkheid om componenten te vervangen/solderen, heb een multimeter en oscilloscope staan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 5 september 2020 gepost Share 5 september 2020 gepost Zekering nog heel? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Raymond 5 september 2020 gepost Auteur Share 5 september 2020 gepost Ja, zekering F1 is nog okay. Hier: https://www.circuitsonline.net/forum/view/151050/last heb ik de vraag later ook gesteld en zijn inmiddels verschillende reacties geplaatst. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.