djkoelkast 31 mei 2019 gestart Share 31 mei 2019 gestart Ik vind het leuk om muziek te kopen, het liefst fysiek, op plaat, cassette en zelfs nog eens op Minidisc onlangs. Leuk genoeg voor een eigen topic. Als je nu eens muziek hebt gekocht laat dan in dit topic weten (of zien) wat je hebt gekocht. Vandaag kwamen hier 5 platen van Waveshaper binnen. Dit is de eerste die ik opzette: Artifact. Het is Synthwave. Er zaten ook nog 4 hele toffe artprints bij. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 mei 2019 gepost Auteur Share 31 mei 2019 gepost Retro Future is de tweede, dit is meer een EP dan een album. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 mei 2019 gepost Auteur Share 31 mei 2019 gepost Solar Drifter, een groen-zwarte plaat. Ook een EP. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 mei 2019 gepost Auteur Share 31 mei 2019 gepost De vierde plaat is een dubbelaar. Op kant "D" staat geen muziek, maar een afbeelding. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juni 2019 gepost Auteur Share 1 juni 2019 gepost De mooiste voor het laatst bewaard. Velocity van Waveshaper. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 juni 2019 gepost Share 5 juni 2019 gepost Hele toffe aankopen! Ik zal binnenkort wat foto's maken van recente aankopen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
ShelLuser 25 augustus 2019 gepost Share 25 augustus 2019 gepost Mooie hoezen Koelkast! Ik koop eigenlijk nooit meer muziek, als ik wat wil zet ik meestal de radio aan of... youtube. Als mijn vriendin op bezoek komt neemt ze vrijwel altijd haar laptop mee. Wat we soms graag mogen doen is in mijn "werkhok" zitten (ik zit achter mijn eigen PC, mijn vriendin zet d'r laptop op een tafel naast mijn bureau) en vervolgens speel ik sommige muziek playlists van Youtube op mijn 2e monitor. Een lekker oude 4:3 maar prima om wat muzkek te draaien of een klok te laten lopen. Maar... muziek. Ik ben vrij enthousiast van synthesizers en ik ben al ruim 10 jaar bezig met "soft synths". Ofwel: software synthesizers, digitale audio dus. Begon als een hobby, werd snel een passie en ik ben zelfs semi-professioneel bezig geweest met 'sound design' en het programmeren van multimedia toepassingen middels de 'Max' programmeer omgeving. Mijn favoriete omgevingen: Ableton Live (suite), Reason en Max (en 'Max for Live'; dit is de programmeer omgeving maar dan binnen Live geintregreerd). Ik heb veel "patches" gemaakt; kleine programma's die de werking van de audio omgeving kunnen verbeteren of uitbreiden. Ah, hier is een leuk screenshot van dit weekend: Hier ben ik met een Reason synth aan het spelen in Live, maar het gaat hier om de M4lScope; dit is een patch die ik vele jaren terug heb gemaakt om een sneller en duidelijker beeld van mijn audio te krijgen. Terug naar de originele vraag... Ik heb ooit eens een patch voor een bandje gemaakt; ze wilde bepaalde podium verlichting aansturen op basis van het geluid dat hun synth genereerde. Dat heb ik gemaakt en als dank heb ik iets leuks terug gekregen: een muziek track: "Fall Silently". Dit is een nummer wat grotendeels gemaakt is in FL Studio en als kroon op hun werk heeft het bedrijf achter FL Studio de muziek zelfs gebruikt in een introductie film. Dus sja... niet zelf muziek gekocht maar iemand anders heeft dit voor mij gekocht Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 augustus 2019 gepost Auteur Share 26 augustus 2019 gepost Kijk ook eens in dit topic: https://www.retroforum.nl/topic/4797-synthesizers-en-samplers Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 september 2019 gepost Auteur Share 11 september 2019 gepost Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 september 2019 gepost Share 12 september 2019 gepost 15 uur geleden, djkoelkast zei: Toevallig heb ik die ook! Plus een heleboel andere digitaal aangekochte synthwave. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 september 2019 gepost Auteur Share 20 september 2019 gepost Nieuwe plaat en nieuwe lens voor mijn camera. NB: foto is niet bewerkt. Op de plaat (4 platen trouwens) staan allemaal danceknallers (op een enkele verdwaalde supervreemde track na dan). Is al uit 2017, ik kende de plaat niet. Een aantal nummers heb ik al op vinyl, maar het is ook wel eens handig er meerdere op 1 plaat te hebben, dan dat ik alle 12" los moet opzoeken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Minuteman 20 september 2019 gepost Share 20 september 2019 gepost Goed bezig djkoelkast ! Mijn laatste aankoop is van Max Rigter geweest met Sleep. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 september 2019 gepost Auteur Share 20 september 2019 gepost Ik kan het ook Googlen, maar ik vind het leuker om te vragen: wat is dat voor muziek? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Minuteman 21 september 2019 gepost Share 21 september 2019 gepost (aangepast) Dit is wel een buitenbeentje, zelfs in mijn collectie die toch wel heel breed is. Het is instrumentale / semi-klassieke muziek die heel rustig is, misschien wel slaapverwekkend wat dan weer het doel schijnt te zijn van de componist. Mijn muzieksmaak varieert nogal van het wekelijks beluisteren van de nieuwe State of Trance van Armin van Buren op YouTube tot de driedelige SACD van Bach met de Matthäus Passion en van Pink Floyd tot Pink. Waar ik minder naar luister is hardrock, hardcore, soul, jazz en het meeste Nederlandstalige aanbod (uitzonderingen daargelaten). Een platenspeler heb ik wel maar niet aangesloten en doe het momenteel met Apple Music / Youtube / een SACD speler 21 september 2019 aangepast door Minuteman Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 juni 2020 gepost Auteur Share 12 juni 2020 gepost Deze is best lang onderweg geweest, maar daar kwam hij dan binnen een kwartier geleden. Heel leuke release, iets anders dan wat ik normaal draai, maar toch een heel fijne plaat Franstalige klassiekers. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 13 juni 2020 gepost Share 13 juni 2020 gepost Heel toevallig heb ik recentelijk wat vinyl gekocht. Om precies te zijn En de LP: 's werelds eerste electronische muziek, gemaakt door het Philips NatLab in 1957. Zie ook Dus ja, die wilde ik toen hebben. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
doeska 25 juli 2020 gepost Share 25 juli 2020 gepost Nou heb ik zelf een best brede muzieksmaak, van veel Nederlands tot instrumentale/filmmuziek, of top 40 ook dance of soms wel is klassiek wat ik opzet. Sinds kort luister ik weer veel op spotify. Maar van sommige muziek vind ik het leuk om dan wel (digitaal) in bezit te hebben en koop ik het dan vaak via iTunes als dat daar te verkrijgen is. Zo had ik laatst weer een paar albums van Herman van Veen gekocht waar ik ook graag naar luister. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 augustus 2020 gepost Auteur Share 5 augustus 2020 gepost Japanse persing van Perlen (Der Plan). Deze cd heb ik in mijn jeugd heel vaak gehoord en deze persing bevat nog een extra nummer. Op de streamingdiensten missen een aantal nummers en hebben andere nummers een totaal verkeerde titel. Genoeg reden om een cd uit Japan te laten komen. Deze verzamelaar is nooit op vinyl uitgebracht en sommige tracks zijn net anders dan op de vinylalbums. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 8 augustus 2020 gepost Share 8 augustus 2020 gepost (aangepast) Maar is dat oorspronkelijk uit Duitsland? Ook opmerkelijk dat de cover dan evengoed niet in het Japans is maar westerse tekens bevat . Ervanuit gaande dat een hoop dat niet kunnen lezen in Japan. 8 augustus 2020 aangepast door MarsM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 augustus 2020 gepost Auteur Share 9 augustus 2020 gepost 19 uren geleden, MarsM zei: Maar is dat oorspronkelijk uit Duitsland? Ook opmerkelijk dat de cover dan evengoed niet in het Japans is maar westerse tekens bevat . Ervanuit gaande dat een hoop dat niet kunnen lezen in Japan. In die tijd had je vrij veel Europese platen/cd's in een "Japanse persing". De kwaliteit van de drager zelf is vaak veel beter en er zit vaak veel meer bij. En de titel etc. staat dus op dat kaartje (de Obi) in het Japans. In het boekje is alles tweetalig. Duits en Japans. Duidelijk dus ook voor de Duitse markt bedoeld, voor mensen die dan een "Japanse persing" wilden. Dit is de Duitse cover: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 9 augustus 2020 gepost Share 9 augustus 2020 gepost (aangepast) Ok, interessant dat wist ik helemaal niet Vooral bijzonder ook dat het dan vaak betere kwaliteit is en uitgebreidere uitgaven zijn dan de bron / het land van herkomst. 9 augustus 2020 aangepast door MarsM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 augustus 2020 gepost Auteur Share 19 augustus 2020 gepost Net binnen uit België (via Kickstarter) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 oktober 2020 gepost Auteur Share 5 oktober 2020 gepost Via Kickstarter deze plaat gekocht, erg tof Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 5 oktober 2020 gepost Share 5 oktober 2020 gepost LaserDisc media uit Japan zijn ook erg populair om dezelfde reden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 april 2021 gepost Auteur Share 9 april 2021 gepost Release vandaag, vandaag binnengekomen. Jean Michel Jarre - Amazonia Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.