djkoelkast 22 juli 2018 gestart Share 22 juli 2018 gestart Er wordt op dit moment gewerkt aan een nieuwe "Commodore", de Commodore 265, of C265. Dit zou de opvolger van de C128 moeten zijn, hij wordt gemaakt met de techniek van toen: Processor: 65C816 with 14MHz Western Digital Graphics: 640 x 480, 256 colors, DVI, Sprites, BLiTTER Ram: video 1 MB code 512K Sound: (6581 / YM3812), Midi Joystick, RS-232, Serie Floppy Disk 3.5 ", cartridge, mouse and keyboard (pS2 connector). Ooit heeft Commodore een prototype gemaakt van een Commodore 65, maar het was te laat. Dit is wat er tot nu toe bekend is: Hier kun je het project volgen: https://www.c256foenix.com/ Wat denken jullie, kan dit succes hebben? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 juli 2018 gepost Share 23 juli 2018 gepost Wel een esthetisch prachtig apparaatje zo te zien! Ik denk dat het geen heel groot commercieel succes wordt, maar voor een bepaalde doelgroep kan het wel heel interessant zijn. Doet me trouwens erg denken aan de reboot van de minder bekende ZX Spectrum, genaamd de ZX Spectrum Next, die ik er trouwens ook wel gaaf uit vind zien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.