T4600C 20 februari 2020 gepost Share 20 februari 2020 gepost Djkoelkast, Ik denk niet dat iemand ooit meer nodig heeft dan 100Mb als backup/overdracht media. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 februari 2020 gepost Share 20 februari 2020 gepost 40 minuten geleden, T4600C zei: Djkoelkast, Ik denk niet dat iemand ooit meer nodig heeft dan 100Mb als backup/overdracht media. Kom vaak tekort hoor, dan moet ik alsnog cd's branden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 20 februari 2020 gepost Share 20 februari 2020 gepost Hier is 750mb met aantal diskettes: https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/harde-schijven/m1516123830-iomega-zip-drive-750mb.html?c=6e587dd5f2c5ef9079058d1faeba90f4&previousPage=home Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 februari 2020 gepost Share 22 februari 2020 gepost Aankopen van deze week: 5-pack Maxell Neonz 90 minuten-cassettes En 2 pakjes ED-diskettes. De geflopte opvolger van HD. Let ook op het ED-gaatje rechtsonder, dat zit een stuk verder naar boven dan bij een HD-diskette. Geformatteerd zijn deze 2.88mb, je hebt er wel een ED-diskdrive voor nodig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Minuteman 23 februari 2020 gepost Share 23 februari 2020 gepost Nooit geweten dat dat er ED diskettes bestonden. Inderdaad alle floppies in een apart plastic hoesje. Ik heb gisteren wat van deze opgehaald, een D1 digitale videotape, ter vergelijking een DV tape erbij. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 februari 2020 gepost Share 23 februari 2020 gepost Toll! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 29 februari 2020 gepost Share 29 februari 2020 gepost Ik ben toch wel heel trots op de volgende GGA's welke ik heb gekocht voor het museum. Allereerst heb ik, na lang zoeken, een Atari Falcon 030 op de kop getikt. De laatste Atari computer en ook de ultieme Atari computer. Vrij zeldzaam in ieder geval. In het kader van, GGD (Gans Geil geDoneerd), is er onverwachts een complete Amiga CDTV (incl keyboard, muis en FDD) afgegeven en een zeer zeldzame Philips CDI-TV. Van beide hebben we er nu twee, wat makkelijk is voor beurzen en voor backup :). Ook is er een Philips NMS 8245 MSX binnengekomen met als grote verrassing, de diskettedrive werkt nog! Deze MSX was de hoofdprijs van TROS Wondere Wereld shows. Een GGA deze maand is ook een Amiga 1000. Ook steeds moeilijker te vinden en handig om er één op de reserve te hebben liggen. Gisteren eindelijk een Europese variant van de sjouwbare Commodore 64 gekocht, de SX64: Om ook de ultieme en laatste Philips MSX te hebben, heb ik ook in de buidel moeten tasten. De Philips NMS 8280 incl bijpassende monitor: En als kers op de maand februari (wat ook nog eens de drukste maand ooit was) hebben wij deze in Nederland gemaakte computer in handen gekregen: Een Holborn 6100 ! Deze uit Enschede afkomstige computer zijn er maar liefst 100 van gemaakt. Dit is de eigenlijke opvolger van de originele Holborn (Holborn = Born in Holland), de 9100. Dit multi-user systeem had een eigen OS in ROM (HOS, Holborn Operating System) en waren inderdaad gemaakt om niet als 'saai' te worden gezien (wat de hardware wel was overigens). De iets goedkopere 7100 was gelimiteerd tot maar 2 users. De 6100 is vermoedelijk in 1982 ontworpen om toch het toen populaire CP/M te kunnen gaan draaien. HOS werd gedropt en de machines kregen 8" diskettes om CP/M te starten. Alleen IBM bleek te groot en CP/M was al dalende in populariteit (vanwege MS-DOS en PC-DOS). Er is nog een opvolger gekomen (Holborn 6500) met mini diskettes (5,25" dus.. dat was mini) maar hiervan zijn maar een handjevol exemplaren van gemaakt. Holborn ging in 1983 failliet. Dus yay, wij hebben een hele zeldzame erbij. Voor de mensen die weer gaan zeuren dat dit geen homecomputer is, dat klopt. Echter is dit nou één van de machines waar een mooi verhaal bij hoort, Nederlands product en zeldzaam. Het levert leuke gesprekken op en fuck it, het is mijn museum en ik vind het cool. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 27 maart 2020 gepost Share 27 maart 2020 gepost Die draagbare heb ik wel eens in Amsterdam Noord in een vaag rommelzaakje zien staan... Verder gevonden: een 4-tracks cassetterecorder: De snaren waren stroop, maar dit is niet de moeilijkste om te demonteren. En van die 2,88 MB had ik nog nooit gehoord. Maar ik zag laatst ergens een doosje liggen met een soort kruising tussen een CD en een visitekaartje. Het waren doorzichtige plastic pasjes waar je op op kon slaan. Ik blijk geen foto te hebben gemaakt. Heb nu moeite om ze te googlen. Leek me iets dat voor een heel specifiek apparaat bedoeld was (net als mini-DVD-RW dat ooit was voor sommige videocamera's). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Minuteman 27 maart 2020 gepost Share 27 maart 2020 gepost Gaaf deck is dat ! Speelt deze de tape dan een kant op ? dus kan je de tape maar aan een kant gebruiken of zijn de sporen heel smal ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 27 maart 2020 gepost Share 27 maart 2020 gepost 14 minutes ago, Minuteman said: Gaaf deck is dat ! Speelt deze de tape dan een kant op ? dus kan je de tape maar aan een kant gebruiken of zijn de sporen heel smal ? Dat is wat ik ervan begrijp, één kant op en dan terugspoelen. Of alles achterstevoren beluisteren. De snaren zijn aangekomen, kostte bijna niks, nu nog even de operatie. Gelukkig zijn er uitgebreide instructies en video's en handleidingen online. Ga 'm mogelijk weer doorverkopen; ik zal er te weinig zelf gebruik van maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 maart 2020 gepost Share 27 maart 2020 gepost Wat een gaaf deck joh! Ik ben de laatste tijd veel bandrecorderbanden aan het opnemen, zowel 2-spoor als 4-spoor Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 28 maart 2020 gepost Share 28 maart 2020 gepost Ópnemen? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 28 maart 2020 gepost Share 28 maart 2020 gepost Ah, de 234 staat hier ook... Loopt op dubbele snelheid en is enkel geschikt voor chrome (type 2) cassettes. 4 kanalen op 4 sporen. één richting of 2 kanalen op 4 sporen (dan kun je 'm ook omdraaien) Heb z'n jongere broer ook, de 134. Deze heeft 2 snelheden, normaal en dubbel. Heb ook de 238.... helemaal idioot, dubbele snelheid natuurlijk en wel 8!!! kanalen op een cassettebandje Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2020 gepost Share 28 maart 2020 gepost 9 uren geleden, Spiny Norman zei: Ópnemen? Ja, ik heb een aantal heel goede banden op de kop kunnen tikken, daar ben ik nu zelf muziek op aan het opnemen. Buizencompressor er tussen voor het opnemen en omdat het kan een compressor/limiter er tussen bij het afspelen Dan heb ik een mooi stapeltje banden om te draaien voor als we ooit weer eens verjaardagen gaan vieren bijvoorbeeld Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 28 maart 2020 gepost Share 28 maart 2020 gepost 13 hours ago, Integra said: ...4 kanalen op 4 sporen. één richting of 2 kanalen op 4 sporen (dan kun je 'm ook omdraaien)... Maar dat is dan dus gewoon normaal, alleen dubbele snelheid voor de kwaliteit? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2020 gepost Share 28 maart 2020 gepost 18 uren geleden, Spiny Norman zei: Ópnemen? In de bijlage een fragmentje, dit is een stukje gedigitaliseerd van een Maxell US XL 35-90B tape. 4-spoor 7,5 IPS opgenomen op een Akai GX-4400D. Ik word daar wel blij van Fragmentje van Ed Starink overigens. tape.flac Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 28 maart 2020 gepost Share 28 maart 2020 gepost 3 uren geleden, Spiny Norman zei: Maar dat is dan dus gewoon normaal, alleen dubbele snelheid voor de kwaliteit? De hogere snelheid is inderdaad gekozen wegens kwaliteit.... Voornamelijk om minder verliezen bij bouncen (track copy) te krijgen. De recorders zijn immers bedoeld als multitrack recorders Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 29 maart 2020 gepost Share 29 maart 2020 gepost Trouwens, er staat overal dat je verstroopte snaren echt helemaal moet schoonmaken. Maar als er nog een spoortje zwart zit, echt heel weinig, wat kan dat nou voor kwaad? Het is toch zeker niet "besmettelijk" voor de nieuwe snaren, of wel soms? Dat begon ik me haast af te vragen. (Dat soort vragen komt wel eens bij me op als iets vaak gezegd wordt maar nooit met een reden erbij vermeld.) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 maart 2020 gepost Share 29 maart 2020 gepost 2 uren geleden, Spiny Norman zei: Trouwens, er staat overal dat je verstroopte snaren echt helemaal moet schoonmaken. Maar als er nog een spoortje zwart zit, echt heel weinig, wat kan dat nou voor kwaad? Het is toch zeker niet "besmettelijk" voor de nieuwe snaren, of wel soms? Dat begon ik me haast af te vragen. (Dat soort vragen komt wel eens bij me op als iets vaak gezegd wordt maar nooit met een reden erbij vermeld.) Het plakt en dan loopt je eigenlijke snaar niet meer lekker. Dus: wattenstaafjes, een héleboel en een goede ontvetter. Ik heb een dubbel cassettedeck waarbij ik dat moet gaan doen. En het is echt een onmogelijke plek ook nog. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 30 maart 2020 gepost Share 30 maart 2020 gepost 1 hour ago, djkoelkast said: Het plakt en dan loopt je eigenlijke snaar niet meer lekker. Dus: wattenstaafjes, een héleboel en een goede ontvetter. Ik heb een dubbel cassettedeck waarbij ik dat moet gaan doen. En het is echt een onmogelijke plek ook nog. Ja, ik heb ook wel eens een deck weggesmeten omdat het gewoon té moeilijk zou zijn om dat uit elkaar te peuteren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 30 maart 2020 gepost Share 30 maart 2020 gepost Tascam multi 4-track, bruut. Het betere spul. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 3 april 2020 gepost Share 3 april 2020 gepost OK, wat is dit? En is 3 minuten niet wat weinig voor wat dan ook? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 april 2020 gepost Share 3 april 2020 gepost Dat zijn businesscard cd-r schijven. Grappig Ze zijn later ook ietsje verder tot de rand gemaakt, dan kon er iets meer op, 37mb Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 3 april 2020 gepost Share 3 april 2020 gepost Dus een audio-CD of data-CD die niet meer rond is? Maar dat buitenste randje dan, moet je dat afbreken? Anders past-ie niet in de lade. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 april 2020 gepost Share 3 april 2020 gepost 1 uur geleden, Spiny Norman zei: Dus een audio-CD of data-CD die niet meer rond is? Maar dat buitenste randje dan, moet je dat afbreken? Anders past-ie niet in de lade. Past er zo in, geen probleem, alleen niet in auto cd-spelers of andere slot-in cd-spelers. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 3 april 2020 gepost Share 3 april 2020 gepost Precies, die 4 hoeken komen overeen met de rand van een normale CD, waardoor het gewoon in de lade past. Zo zijn er ook kerstboom en stripfiguur CD's geweest... Vreemde vormen, maar de uiterste randjes komen allemaal overeen met de rand van een normale CD. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 3 april 2020 gepost Share 3 april 2020 gepost Oh man, stel je voor dat je op deze wijze jezelf introduceert bij potentiële platenbonzen. "Ik geef u mijn kaartje!" en dan staat daar je demonummer van 2'57 op Die bijzondere vormen heb ik als kind ook wel eens gezien, een cd-single met een cartoon, helemaal uitgesneden. Maar de CD op de andere kant was mooi intact. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 7 april 2020 gepost Share 7 april 2020 gepost Op 3-4-2020 om 20:36, Integra zei: Precies, die 4 hoeken komen overeen met de rand van een normale CD, waardoor het gewoon in de lade past. Zo zijn er ook kerstboom en stripfiguur CD's geweest... Vreemde vormen, maar de uiterste randjes komen allemaal overeen met de rand van een normale CD. En een godsgruwlijke tering herrie dat die dingen maken in een 48X cdromspeler Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 8 april 2020 gepost Share 8 april 2020 gepost Grappige vondst die gekke cd-r's! Sinds de coronacrisis weinig tijd meer om dingen in m'n vrije tijd te doen, maar wel om tussendoor dingen te kopen of bemachtigen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 8 april 2020 gepost Share 8 april 2020 gepost Op een paar hoekjes na toch weer in mooie staat! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 april 2020 gepost Share 9 april 2020 gepost 12 uren geleden, MarsM zei: Op een paar hoekjes na toch weer in mooie staat! Sommige games zijn echt niet meer betaalbaar in topstaat te krijgen helaas. In dat geval is een redelijke staat soms ook acceptabel genoeg, het moet wel leuk blijven Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 16 april 2020 gepost Share 16 april 2020 gepost Op 9-4-2020 om 03:26, Hinse zei: Sommige games zijn echt niet meer betaalbaar in topstaat te krijgen helaas. In dat geval is een redelijke staat soms ook acceptabel genoeg, het moet wel leuk blijven Uiteraard, daarom echt wel goede aanwinsten gezien de staat op de foto’s! Maar ik neem dan aan dat je wel research doet en precies op de hoogte bent van de ‘waarde’ van een specifieke titel? Of is het meer light research en ongeveer op de hoogte? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 27 juni 2020 gepost Share 27 juni 2020 gepost On 12/5/2019 at 4:22 AM, djkoelkast said: Ik heb de Champagnekleurige DVL-909, is echt een schitterende machine. Mooi spul inderdaad! Inmiddels heb ik de hele verzameling alweer verpatst. Ik zeg nooit nee want een koper vinden voor grote partijen valt niet mee hoor. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 27 juni 2020 gepost Share 27 juni 2020 gepost Mooi spul allemaal. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 5 juli 2020 gepost Share 5 juli 2020 gepost Gespot bij mij in de buurt: een TV in de vorm van een appel en hij is niet eens van apple! Lollig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 juli 2020 gepost Share 5 juli 2020 gepost Oh die is wel tof Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 juli 2020 gepost Share 9 juli 2020 gepost Op 5-7-2020 om 18:10, Spiny Norman zei: Gespot bij mij in de buurt: een TV in de vorm van een appel en hij is niet eens van apple! Lollig. Wat een kek dingetje! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 9 juli 2020 gepost Share 9 juli 2020 gepost Geinig! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 11 juli 2020 gepost Share 11 juli 2020 gepost Ahhh wat een schattig modelletje! Ik wil 'm dichtgeklapt zien Ook gewoon NIKS over te vinden online. Wat is dat 'Apple' waar ik de hele tijd treffers over vind als ik zoek op 'apple tv'? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 juli 2020 gepost Share 11 juli 2020 gepost 1e hit google: Hannspree T091 https://www.ebay.com/p/21026171436 Er zijn meer versies, ook met 1 deur of zonder deur. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 11 juli 2020 gepost Share 11 juli 2020 gepost (aangepast) In 't Granny Smith groen bestaat-ie ook. https://www.ebay.nl/itm/HANNSPREE-GREEN-APPLE-SHAPED-NOVELTY-10-LCD-TV-T094-RARE/264715065949?hash=item3da23f5a5d:g:ofQAAOSwLDZeqU~S Koopje! Da's gek... Waarom zie ik die rode zoekresultaten (van de link een post terug) NIET als ik op feebay internationaal zoek op hannspree apple trouwens? 11 juli 2020 aangepast door Spiny Norman Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 20 juli 2020 gepost Share 20 juli 2020 gepost Hier in de buurt staat een Olivetti PE24 trouwens, als iemand daar nog naar op zoek is. Scherm ook aanwezig, toetsenbord zeer waarschijnlijk bedolven onder andere rommel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 juli 2020 gepost Share 20 juli 2020 gepost 19 minuten geleden, Spiny Norman zei: Hier in de buurt staat een Olivetti PE24 trouwens, als iemand daar nog naar op zoek is. Scherm ook aanwezig, toetsenbord zeer waarschijnlijk bedolven onder andere rommel. Tof, maar wat vragen zer er voor? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 20 juli 2020 gepost Share 20 juli 2020 gepost Niet gevraagd. Ik schat tussen 20 en 50 euro. Ik heb ook niets getest, hoewel dat daar nog wel zou kunnen met wat moeite. Daar= Leiden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 juli 2020 gepost Share 20 juli 2020 gepost 1 uur terug, Spiny Norman zei: Niet gevraagd. Ik schat tussen 20 en 50 euro. Ik heb ook niets getest, hoewel dat daar nog wel zou kunnen met wat moeite. Daar= Leiden. Op zich wel interessant, ik denk dat dat een mooi projectje kan worden om echt iets moois van te maken. Ik kan ook weinig over het typenr vinden, een 8086? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 21 juli 2020 gepost Share 21 juli 2020 gepost 11 hours ago, djkoelkast said: Op zich wel interessant, ik denk dat dat een mooi projectje kan worden om echt iets moois van te maken. Ik kan ook weinig over het typenr vinden, een 8086? Het is 50 euro voor de complete hap. Ongetest. Een panasonic nv100 lag ernaast, met tas en alles. (Foto van elders.) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 2 oktober 2020 gepost Share 2 oktober 2020 gepost Inmiddels al een 10 jaar oude machine maar natuurlijk niet echt retro: de vijfde T400 met toegewijde grafische verwerkingseenheid. Voor C&C Generals. De T60/T61 (kan het me niet precies meer herinneren) gaat in de verkoop. Wellicht kan ik nog een T400 op de kop tikken. Nu nog een kwestie van centrale verwerkingseenheden aanschafen omdat ik deze identiek wil installeren voor stabiliteit. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 11 september 2021 gepost Share 11 september 2021 gepost (aangepast) Vandaag T400 #7 ontvangen. Oude Lenovo ThinkPad machines zijn aanzienlijk duurder dan voorheen vanwege het thuiswerken/-onderwijs hier in de VS. Inclusief BTW $75 voor betaald. Wel inclusief batterij en lader alsook 128GB SSD. Er gaat echter een 16GB SSD in. Meer dan voldoende voor RA2, C&CG & AOE2FE. Op RA2 en C&CG ook een bod gedaan. BIOS bijwerken, SSD vervangen, Windows XP installeren, stuurprogramma's installeren, spellen installeren en opwaarderen. Een hoop lol volgt nog. In januari kom ik weer naar NL met TAP ($400 retour) via LIS naar DUS. Hopelijk is de verkoudheidshysterie dan weer voorbij. 11 september 2021 aangepast door PeterNC Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 11 september 2021 gepost Share 11 september 2021 gepost Vind ik niet extreem duur eigenlijk als dat erbij zat. 45 minutes ago, PeterNC said: Hopelijk is de verkoudheidshysterie dan weer voorbij. Gaap. Kom je laat mee. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 15 september 2021 gepost Share 15 september 2021 gepost (aangepast) Na bijna 2 jaar is het wel een keer genoeg lijkt me. Met name met al die toetsen, QR-codes en ander gedoe. Ik heb de J&J prik al gehad (anders ontslag) dus dat zou meer dan genoeg moeten zijn. Een 16GB U100 SATA SSD die ik had gekocht was defect. Dus nu maar een 128GB SSD geïnstalleerd in de T400. Lijkt het goed te doen. Op de 128GB SSD doet Windows XP het prima. Ook alle stuurprogramma's geïnstalleerd. 15 september 2021 aangepast door PeterNC Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.