Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

gepost

Toon verborgen inhoud

• Reacties 171
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

gepost
  Op 22-4-2018 om 21:54, MarsM zei:

Toon verborgen inhoud

Expand  

Same here.

Dit is ook het moment dat er klappen gaan vallen in de pool standen ;).

gepost
  Op 23-4-2018 om 18:10, djkoelkast zei:

Zo zie je maar dat dat geen reet helpt :+ 

Expand  

Virtueel sta je nog op plek 1, niks aan de hand :D

Wel wederom het bewijs dat ze in België veel minder lopen te kloten met beelden monteren voor de kijker, nep-verdenkinkjes door kandidaten, en spel-beïnvloeding door de regie/makers (geldpot is ook gewoon hoger), aangezien de 5 afvallers en 5 verdachten door veel pool-deelnemers gewoon vrij goed zijn ingeschat qua inzetten. What you see is what it is, zeg maar.

gepost (aangepast)

Deze aflevering had een opbouw, jawadde.

Deze aflevering was met haar opdrachten EN montage beter dan de afgelopen twee SEIZOENEN van WIDM NL. Holy shit.

En dan moet de executie bij mij nog komen.

Toon verborgen inhoud

Wàt een bizar spel _O_

aangepast door samba-boy
gepost

Toon verborgen inhoud

gepost

Ik zie nu pas de tussenstanden, best wel spannend! Je ziet wel dat de vraag van welk geslacht de eerste afvaller is in aflevering 1 wel een enorm gewicht in de stand heeft. Vooral omdat je dan ook al moet raden welk persoon de eerste afvaller is en dat dus extreem veel punten op kan leveren, en je moet dat eigenlijk zonder echt zinnige kennis vooraf wild gokken. ;) Maar komende weken zal dat gewichtige effect wel wat wegtrekken als er meer punten verdeeld gaan worden, vooral op het einde. :)

gepost
  Op 29-4-2018 om 12:26, Hinse zei:

Ik zie nu pas de tussenstanden, best wel spannend! Je ziet wel dat de vraag van welk geslacht de eerste afvaller is in aflevering 1 wel een enorm gewicht in de stand heeft. Vooral omdat je dan ook al moet raden welk persoon de eerste afvaller is en dat dus extreem veel punten op kan leveren, en je moet dat eigenlijk zonder echt zinnige kennis vooraf wild gokken. ;) Maar komende weken zal dat gewichtige effect wel wat wegtrekken als er meer punten verdeeld gaan worden, vooral op het einde. :)

Expand  

Dat hoeft dus niet ;)

Je kunt ook zeggen dat een man als eerste afvalt en dan toch Katrien invullen, zodat je dubbel inzet en meer zeker kunt zijn van 10 punten in aflevering 1 :P 

gepost
  Op 29-4-2018 om 12:28, RM zei:

Dat hoeft dus niet ;)

Je kunt ook zeggen dat een man als eerste afvalt en dan toch Katrien invullen, zodat je dubbel inzet en meer zeker kunt zijn van 10 punten in aflevering 1 :P 

Expand  

Snap ik, maar het punt dat ik wilde maken is dat je voor aflevering 1 nog zo weinig kunt weten, dat die gescoorde punten wel veel gewicht in het spel hebben. Het is knapper als je na aflevering 1 beredeneerd kunt zeggen wie de mol is omdat je dan tenminste de eerste informatie tot je hebt genomen en kunt analyseren. ;) 

gepost

Dat gaan we bij een eventuele volgende editie zeker meenemen ;). Vind zelf die schiftvragen ook iets te veel punten opleveren, want iemand die veel/de meeste voorspellingen juist heeft (bijvoorbeeld de afvallers) en daarmee eigenlijk zou moeten winnen, kan alsnog eenvoudig verliezen van iemand die met schijtmazzel die vragen goed gokt. Ik heb ze in 3 edities dus bijzonder genoeg steeds bijna allemaal fout }:|. Het is een beetje kijken wat achteraf wel en niet goed uitpakt.

Ik ben het wel echt een beetje kwijt; geen flauw idee wie er zou gaan afvallen (alle 5 mogelijkheden zijn voor deze week wel ingevuld door de pool-deelnemers, dus iemand gaat zeker wat punten cashen en anderen juist jokersverliezen _O-), dus vooral de jokers inzetten is een complete gok. En ik ben nog steeds totaal niet overtuigd van de Mol. Ik ga ook steeds meer aan Joke twijfelen, maar dat wil ik dus gewoon niet geloven :P.

gepost
  Op 29-4-2018 om 13:29, MarsM zei:

Dat gaan we bij een eventuele volgende editie zeker meenemen ;). Vind zelf die schiftvragen ook iets te veel punten opleveren, want iemand die veel/de meeste voorspellingen juist heeft (bijvoorbeeld de afvallers) en daarmee eigenlijk zou moeten winnen, kan alsnog eenvoudig verliezen van iemand die met schijtmazzel die vragen goed gokt. Ik heb ze in 3 edities dus bijzonder genoeg steeds bijna allemaal fout }:|. Het is een beetje kijken wat achteraf wel en niet goed uitpakt.

Expand  

Ja daarom hebben we ook gekeken naar een andere opzet, die we vanaf volgend jaar kunnen gebruiken bij Wie Is De Mol 2019 ;) 

gepost

Ik heb de standen inmiddels al weer bijgewerkt.

Dus zoals altijd, wil je nog niet weten wie er uit ligt, vermijd dan de OP.

gepost
  Op 2-5-2018 om 09:31, djkoelkast zei:

Oei, ik ben nu weer even de weg kwijt, ik dacht ik pak mijn oude spoor op, maar dat was niet het juiste :P

Expand  

En nog steeds sta je virtueel bovenaan... :+.

Toon verborgen inhoud

gepost
  Op 2-5-2018 om 16:06, MarsM zei:

En nog steeds sta je virtueel bovenaan... :+.

Toon verborgen inhoud

Expand  

Ik kijk eigenlijk nooit naar wat anderen doen, ik volg mijn eigen pad. Ik ga mijn notities nog eens nalezen voor zondag, wellicht haal ik er toch iets uit.

gepost
  Op 2-5-2018 om 19:53, djkoelkast zei:

Ik kijk eigenlijk nooit naar wat anderen doen, ik volg mijn eigen pad. Ik ga mijn notities nog eens nalezen voor zondag, wellicht haal ik er toch iets uit.

Expand  

Toon verborgen inhoud

gepost
  Op 2-5-2018 om 21:38, MarsM zei:

Toon verborgen inhoud

Expand  

Ja, dit jaar voor het eerst dat ik dingen opschrijf, maar het heeft me nog geen reet geholpen _O- 

En ik vind het ook fijn dat je qua montage geen bepaalde hoek in wordt gedreven (al ligt de montage iets dikker op 2 kandidaten, al vanaf het begin, maar door de NL versie verdenk ik die 2 dan ook eigenlijk niet, gevaarlijk, gevaarlijk).

gepost
  Op 2-5-2018 om 21:40, djkoelkast zei:

Ja, dit jaar voor het eerst dat ik dingen opschrijf, maar het heeft me nog geen reet geholpen _O- 

En ik vind het ook fijn dat je qua montage geen bepaalde hoek in wordt gedreven (al ligt de montage iets dikker op 2 kandidaten, al vanaf het begin, maar door de NL versie verdenk ik die 2 dan ook eigenlijk niet, gevaarlijk, gevaarlijk).

Expand  

En welke 2 kandidaten zijn dat dan in jouw ogen :P?

Het kan maar zo zIjn dat ik 2 andere kandidaten verdacht vind qua montage ;).

gepost

De spellen zijn over het algemeen beter dan in NL en de kandidaten zijn dat ook. Leuk om een keer te volgen. :)

En de montage manipuleert inderdaad weinig, maar de spelregels zijn wel beperkender omdat de kandidaten blijkbaar niet mogen zeggen op wie ze zitten. Dat vind ik wel een minpuntje, want tijdens die monologen rondom de rest zit je eigenlijk naar niets te luisteren ;)

gepost (aangepast)
  Op 2-5-2018 om 21:40, djkoelkast zei:

Expand  
  Toon verborgen inhoud
aangepast door MarsM
gepost (aangepast)
  Op 2-5-2018 om 21:59, Hinse zei:

De spellen zijn over het algemeen beter dan in NL en de kandidaten zijn dat ook. Leuk om een keer te volgen. :)

En de montage manipuleert inderdaad weinig, maar de spelregels zijn wel beperkender omdat de kandidaten blijkbaar niet mogen zeggen op wie ze zitten. Dat vind ik wel een minpuntje, want tijdens die monologen rondom de rest zit je eigenlijk naar niets te luisteren ;)

Expand  

Wel leuk dat je het toch zo concludeert, ondanks dat je eerst twijfelde of je het wel wilde volgen mede omdat het 1x per jaar wel genoeg was. Kan je bijna nog beter deze reeks volgen dan de Nederlandse... en dat heb ik meer gehoord van mensen die ik de Mol België heb aangeraden ;)

Ben het qua montage grotendeels eens, behalve dat ze niet zouden mogen zeggen wat ze denken. Dat gebeurt gedurende de reeks vaak genoeg, zoals Pieter die het dit keer vreemd vond dat Bahador in 15 seconden die peper zo makkelijk op at en dat hij het verdacht vond hoe makkelijk het besluit rond de Rad van Fortuin finale ging. Het heeft alleen allemaal niet zo zwaar de overhand (hooguit 1 minuut van de 70) en het is ook allemaal niet in zo’n donker kamertje gefilmd dat je het gevoel hebt dat het allemaal nep / opgezet is.

aangepast door MarsM
gepost
  Op 2-5-2018 om 22:14, MarsM zei:

Ben het qua montage grotendeels eens, behalve dat ze niet zouden mogen zeggen wat ze denken. Dat gebeurt gedurende de reeks vaak genoeg, zoals Pieter die het dit keer vreemd vond dat Bahador in 15 seconden die peper zo makkelijk op at en dat hij het verdacht vond hoe makkelijk het besluit rond de Rad van Fortuin finale ging. Het heeft alleen allemaal niet zo zwaar de overhand (hooguit 1 minuut van de 70) en het is ook allemaal niet in zo’n donker kamertje gefilmd dat je het gevoel hebt dat het allemaal nep / opgezet is.

Expand  

Hoewel ik er zeker van ben dat de montage minder manipulerend is dan in NL, vind ik wel dat ze alsnog veel invloed uitoefenen. In NL zie je vooral hele rare montages door een klein iets enorm uit te vergroten, maar in BE heb ik wel het idee dat ze veel NIET laten zien. Ook die gesprekjes met de familieleden toen, je weet van tevoren dat je nauwelijks informatie daar aan over houdt en je krijgt alleen de slappe quotes te zien. ;) 

gepost
  Op 3-5-2018 om 09:06, Hinse zei:

Hoewel ik er zeker van ben dat de montage minder manipulerend is dan in NL, vind ik wel dat ze alsnog veel invloed uitoefenen. In NL zie je vooral hele rare montages door een klein iets enorm uit te vergroten, maar in BE heb ik wel het idee dat ze veel NIET laten zien. Ook die gesprekjes met de familieleden toen, je weet van tevoren dat je nauwelijks informatie daar aan over houdt en je krijgt alleen de slappe quotes te zien. ;) 

Expand  

Ja maar dat hou je altijd, je kunt niet alles laten zien. Zolang de montage je maar niet 1 bepaalde (expres foute) kant uitstuurt zoals het geval is geweest bij de laatste NL seizoenen.

gepost
  Op 3-5-2018 om 09:59, djkoelkast zei:

Ja maar dat hou je altijd, je kunt niet alles laten zien. Zolang de montage je maar niet 1 bepaalde (expres foute) kant uitstuurt zoals het geval is geweest bij de laatste NL seizoenen.

Expand  

Veel mensen zijn het er echter wel over eens dat Lloyd en Baha de 'montage-mollen' zijn, dus de montage speelt wel degelijk een belangrijke rol. ;) Is ook niet erg, het is beter dan in NL

Maar (Wie Is) De Mol blijft altijd een beetje een tv-show waarbij je enerzijds wordt gestimuleerd om er over na te denken/discussiëren/analyseren/redeneren en anderzijds je dat op basis van zeer beperkte en gekleurde informatie moet doen. Die hele situatie komt altijd wat infantiel op me over, vooral omdat mensen dit al tig seizoenen maar blijven volgen (inclusief mijzelf) en dat blijkbaar voor lief nemen, terwijl het in feite nergens op slaat. :P 

gepost (aangepast)
  Op 28-3-2018 om 23:14, MarsM zei:

Helemaal top, bedankt voor je moeite! :)

Haarscherp en lekker praktisch zo!

En... dit is echt gewoon genieten (sowieso de Vlaamse taal ben ik dol op), geweldige aflevering en leuke sfeer / spellen. Daar kan het NL productieteam echt nog wat van opsteken! Geen flauw idee nog wie de Mol is :P (m'n 3 hoofdverdachten zijn Bahador, Pascale en Pieter).

Expand  

Zal mezelf weer eens quoten, van 28 maart na enkel aflevering 1 te hebben bekeken :P

M’n hoofdverdachten van toen zijn, op Lloyd na die ik niet als Mol verdenk, waarachtig de enige kandidaten die nog over zijn... hoe is het mogelijk zeg 8)7.

Als Pascale de Mol is kan ik op basis van de schiftvragen niet meer winnen vrees ik... dan heb ik ze wederom allemaal fout en eindigt RM sowieso hoger in het eindklassement. Ik zou hooguit nog een kansje maken door te switchen naar Bahador en als dat de uitkomst is ook meer schiftvragen goed hebben. Overigens twijfel ik ook echt aan Bahador, omdat hij zo niet te peilen is en vrij relaxt overkomt. Maar... nee... ik blijf toch maar bij Pascale. Dat is al die tijd m’n hoofdverdachte geweest, dan maar voor de eer. ;)

aangepast door MarsM
gepost

Hahaha, ja ik had ze alle 4 al vanaf het begin op de nominatie staan als mogelijke mol kanshebbers :P 

gepost
  Toon verborgen inhoud

gepost (aangepast)

Ik ga zodadelijk de OP weer bijwerken.

Als je nog niet wilt weten wie er af is gevallen dan raad ik ten zeerste af om de OP te bekijken voordat je de aflevering hebt gezien!

Voor volgende week geldt bij de inzending voor aflevering 8 dat je niet meer in hoeft te zetten op de afvaller.

En het is zeer goed mogelijk dat volgende week al bekend wordt gemaakt wie de mol is en dat inzenden voor aflevering 9 al niet meer hoeft.

aangepast door RM
gepost (aangepast)
  Toon verborgen inhoud
aangepast door samba-boy
gepost (aangepast)
  Toon verborgen inhoud
aangepast door MarsM
gepost
  Op 7-5-2018 om 00:46, samba-boy zei:
  Toon verborgen inhoud
Expand  

Er waren deze aflevering geen pasvragen?

gepost
  Op 7-5-2018 om 04:42, MarsM zei:
  Toon verborgen inhoud
Expand  
  Toon verborgen inhoud

gepost
  Op 7-5-2018 om 08:08, djkoelkast zei:
  Toon verborgen inhoud

Expand  

Voor degenen die het boek van Bart Debbaut nog willen lezen, vermijd onderstaande spoiler, maar:

Toon verborgen inhoud

gepost
  Op 7-5-2018 om 08:05, djkoelkast zei:

Er waren deze aflevering geen pasvragen?

Expand  

samba-boy refereert naar de inzet van de deelnemers voor aflevering 7 van de pool ;).

Jokers worden in het Vlaams pasvragen genoemd :P.

gepost
  Op 7-5-2018 om 16:02, RM zei:

samba-boy refereert naar de inzet van de deelnemers voor aflevering 7 van de pool ;).

Expand  

Hinse is vooral lekker bezig; 2 weken op rij all-in gaan op de afvaller ... 20 jokers weg :+

gepost
  Op 7-5-2018 om 16:02, RM zei:

Expand  

Dat weet ik, maar er zijn in de aflevering geen pasvragen ingezet. 

In de pool heten het toch 'gewoon' jokers.

gepost
  Op 7-5-2018 om 16:05, djkoelkast zei:

Dat weet ik, maar er zijn in de aflevering geen pasvragen ingezet. 

In de pool heten het toch 'gewoon' jokers.

Expand  

Niet meer, ik heb het overal aangepast naar pasvragen :P

gepost
  Op 7-5-2018 om 16:09, djkoelkast zei:

Oh, maar welke vragen mogen wij passen dan?

Expand  

Haha.

Dit is de Vlaamse versie, dus dan houden we de Vlaamse benaming aan ;).

Het passen van vragen gaan we overigens wel meenemen in de nieuwe opzet volgend jaar :P.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...