Keetie 3 februari 2018 gestart Share 3 februari 2018 gestart In het topic over laatst aangeschafte retrospul uitte PeterNY deze kreet: Terpen Tijn! Waarop ik vroeg: Terpen Tijn? Wat heeft die er nou mee te maken?? PeterNY gaf geen reactie. Het was natuurlijk wel offtopic in dat topic, vandaar deze nieuwe, aangepaste vraag. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 februari 2018 gepost Share 3 februari 2018 gepost Het is natuurlijk een verbastering van terpentijn, een oleohars. Verder is die verbastering een naam binnen de verhalen van Olivier B. Bommel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Terpen_Tijn (even los van hoe betrouwbaar Wikipedia is ) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 3 februari 2018 gepost Auteur Share 3 februari 2018 gepost Ik doelde inderdaad op Olivier B. Bommel. O, Professor Sickbock was ik bang voor als kind. Een bladzijde uit de Bommelbank, een database over Bommeldingen, uit de RUN magazine, nr 11 geloof ik, maar daar gekleurd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 23 maart 2018 gepost Share 23 maart 2018 gepost Terpen en de professor (alias Kunst & Wetenschap) waren de enige ménsen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 maart 2018 gepost Auteur Share 25 maart 2018 gepost Volgens Wikipedia niet. Jij hebt het over deze professor? Professor Zbygniew Prlwytzkofsky (in andere bronnen ook wel Prlwytzkofski) is een stripfiguur in de Bommelsaga, geschreven en getekend door Marten Toonder. Prlwytzkofsky doet zijn intrede in het verhaal Het monster van Loch Ness uit 1947. Hij is een van de weinige figuren in de verhalen van Bommel die een menselijke gestalte heeft, naast Terpen Tijn, Hocus P. Pas en de Zwarte Zwadderneel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.