Twice 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost Ik heb 2 foto's uit denemarken, van het vikingschip.http://members.home.nl/b.d.t/Bassie%20e ... %c2%a9.jpg http://members.home.nl/b.d.t/Bassie%20en%20Adriaan/foto2_%c2%a9.jpg Het vikingschip ligt in een meer net buiten Jelling. Zeker de moeite waard om langs te rijden als je in Denmarken bent, het ligt bijna op de terug weg van Billund(legoland) naar de snelweg tof Ben jij daar zelf geweest? Edit: plaatje uit quote gewijzigt naar een link Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost wat vinden jullie eigenlijk de beste (best bedachte of leukste) opdracht. Ik vind Duitsland het beste, en België, slechste, is gewoon erug makkelijk Ik vind Duitsland ook het best er is duidelijk erg goed over nagedacht. Nederland vind ik het minste, die is gewoon erg makkelijk. De leukste aflevering vind ik trouwens die in Luxemburg, maar het raadsel is dan weer ietsjes minder. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Ik vind het raadsel in Luxemburg juist wel een mooie . Als je dat hoort voor het eerst weet je echt niet waar het op slaat. Ik vind die van Griekenland persoonlijk het minst. Dat ze ook helemaal met die boot enzo gaan varen. Als ze gewoon hadden doorgedacht hadden ze kunnen weten dat die afstand ergens voor stond en dat was echt niet moeilijk.... Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Ik vind het raadsel in Luxemburg juist wel een mooie . Als je dat hoort voor het eerst weet je echt niet waar het op slaat. Ik vind die van Griekenland persoonlijk het minst. Dat ze ook helemaal met die boot enzo gaan varen. Als ze gewoon hadden doorgedacht hadden ze kunnen weten dat die afstand ergens voor stond en dat was echt niet moeilijk.... Ja, maar die boot (Ghiolman ofzoiets) was onderdeel van de opdracht. En zo'n mooie zeilreis langs al die eilanden zou ik ook niet weigeren Maar ze hadden inderdaad meteen kunnen weten waar het pakje lag. Link naar bericht Delen op andere sites
allememaggies 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Het leukste raadsel? Even kijken... Duitsland vond ik heel slim bedacht ja. Italië was ook wel leuk (leuke woordspeling: bijdehand ) en Frankrijk en Spanje zijn ook wel goed bedacht. Net als bij Luxemburg als je het raadsel van Spanje voor de eerste keer hoort zou je ook geen flauw idee hebben waar het op slaat. Oke, als je wat langer nadenkt wel maja... Griekenland vond ik inderdaad de minste. Toen ik 10 was wist ik al hoeveel meter er werd gelopen op de marathon dus ja... en ook België was heel simpel. Maar wel leuk dat ze hulp kregen van Danny. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Ik vind alle raadsels goed bedacht. Behalve die van Ierland die is een beetje nep. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Ik vind alle raadsels goed bedacht. Behalve die van Ierland die is een beetje nep. De opdracht zelf vind ik niet nep hoor, eerder de regenboog die zo mooi in dat kasteel komt is nep. Maarja, in de Europa serie komen heel veel deus ex maginas voor Link naar bericht Delen op andere sites
kas 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Alle raadsels zijn wel leuk, alleen Nederland en Griekenland vindt ik een beetje aan de simpele kant. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Alle raadsels zijn wel leuk, alleen Nederland en Griekenland vindt ik een beetje aan de simpele kant. De Belgische opdracht is toch ook wel hééééél simpel ( nuja voor mij dan toch zeker ) Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost ja klopt, dat met die regenboog is inderdaad wel jammer... maar er zijn wel meer dingen onwerkelijk. Want zeg nou zelf... wel knap dat die pakjes nooit door een ander worden ''gejat'' (zoals bijvoorbeeld bij het atomium ) Als je je spullen in het echt ergens op straat legt kan je er zeker van zijn dat je die spulletjes nooit meer terugziet Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost ja klopt, dat met die regenboog is inderdaad wel jammer... maar er zijn wel meer dingen onwerkelijk. Want zeg nou zelf... wel knap dat die pakjes nooit door een ander worden ''gejat'' (zoals bijvoorbeeld bij het atomium ) Als je je spullen in het echt ergens op straat legt kan je er zeker van zijn dat je die spulletjes nooit meer terugziet Er stonden gewoon steeds mensen te kijken, en werd het pakje gestolen, dan achtervolgden ze die dieven tot ze het pakje hadden, Ofwel hadden ze gewoon massa's pakjes Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost De raadsels zijn nu misschien wel erg makkelijk, maar als klein kind had je de meeste toch niet geweten. Dat met die regenboog ziet inderdaad nep uit, maar je kunt ook niet gaan wachten tot er een echte komt . Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost De raadsels zijn nu misschien wel erg makkelijk, maar als klein kind had je de meeste toch niet geweten.Dat met die regenboog ziet inderdaad nep uit, maar je kunt ook niet gaan wachten tot er een echte komt . Het punt is meer dat je de basis van een regenboog niet kan vinden, want die wordt verlegd als je dichterbij komt... Nee, deze had zeker anders gemoeten. Die pot met goud is zeker leuk, maar dat met die regenboog kan ECHT niet. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost haha... maar dat is juist volgens de Ierse sprookjes... aan het einde van de regenboog staat die pot goud en *adriaan* *bas* willen de kinderen zoveel mogelijk leren, dus ook wat de Ierse sprookjes inhouden Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost [..]Het punt is meer dat je de basis van een regenboog niet kan vinden, want die wordt verlegd als je dichterbij komt... Nee, deze had zeker anders gemoeten. Die pot met goud is zeker leuk, maar dat met die regenboog kan ECHT niet. ik weet zeker dat je als kind met een mond vol tanden stond (of zat op de bank )van ooooooooooooooooohhhhh wat mooi...... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost haha... maar dat is juist volgens de Ierse sprookjes... aan het einde van de regenboog staat die pot goud en *adriaan* *bas* willen de kinderen zoveel mogelijk leren, dus ook wat de Ierse sprookjes inhouden Ik vind het ook niet erg dat ze die sprookjes willen leren, maar het zijn wel sprookjes... dus niet echt Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost haha... ja ik snap het wel hoor... ik vind het zelf ook een klein beetje stom . Net als de Fairies, dat is ook een beetje nep. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat leuks . Maar ik vind Ierland sowiezo niet écht een leuke aflevering, ook omdat Bassie B100 in deze aflevering niet ziet. Ik vind het wel weer geweldig als B100 zn kano lek is Link naar bericht Delen op andere sites
kas 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost haha... ja ik snap het wel hoor... ik vind het zelf ook een klein beetje stom . Net als de Fairies, dat is ook een beetje nep. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat leuks . Maar ik vind Ierland sowiezo niet écht een leuke aflevering, ook omdat Bassie B100 in deze aflevering niet ziet. Ik vind het wel weer geweldig als B100 zn kano lek is Dan zijn de afleveringen in Nederland, Portugal, Griekenland, Denemarken en Spanje ook niet écht leuke afleveringen, Bassie ziet B100 dan ook niet. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost [..]Dan zijn de afleveringen in Nederland, Portugal, Griekenland, Denemarken en Spanje ook niet écht leuke afleveringen, Bassie ziet B100 dan ook niet. Hier ziet Bassie B100 wel hoor ! Link naar bericht Delen op andere sites
kas 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Hier ziet Bassie B100 wel hoor ! Waar dan? Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost inderdaad, dus blijven alleen Nederland, Griekenland en Spanje over Maar dan is Griekenland dus wederom het saaist. (ook het raadsel al ) Want in Nederland zit het stuk met Japie dat hilarisch is en ook gewoon leuke introductie van de serie en Spanje vind ik ook geweldig met de Baron in Spanje *baron* Waarom doet die boem het niet!!?? vooral als hij harry een oplawaai geeft en echt bijna in janken uitbarst Portugal in dat straatje, waar B100 zich in een ton verstopt Denemarken ziet Bassie m vanaf de toren, waarvan ze later die ballen en balonnen naar beneden gooien Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost [..]Waar dan? In Portugal verstopt B100 zich in een vat omdat B&A achter hem aanzitten. In Denemarken is er die confrontatie in de toren, maar dan ziet Bassie hem niet volgens mij. Maar hier is toch weer interactie tussen B&A en B100. Link naar bericht Delen op andere sites
kas 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Portugal in dat straatje, waar B100 zich in een ton verstoptDenemarken ziet Bassie m vanaf de toren, waarvan ze later die ballen en balonnen naar beneden gooien In Portugal verstopt B100 zich in een vat omdat B&A achter hem aanzitten.In Denemarken is er die confrontatie in de toren, maar dan ziet Bassie hem niet volgens mij. Maar hier is toch weer interactie tussen B&A en B100. Oh ja natuurlijk... STOM Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost [..]In Portugal verstopt B100 zich in een vat omdat B&A achter hem aanzitten. In Denemarken is er die confrontatie in de toren, maar dan ziet Bassie hem niet volgens mij. Maar hier is toch weer interactie tussen B&A en B100. In Denemarken ziet Bassie B100 en gaat daarna al die ballen en ballonnen halen. Als ze daarna weer in de toren naar beneden komen zien ze B100 idd niet. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost En dan is daar in Denemarken natuurlijk ook nog de geweldige scene bij de veerpont; waar Bassie opnieuw B100 ziet Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 februari 2005 gepost Share 1 februari 2005 gepost Kan je nagaan... Bassie ziet hem in Denemarken zelfs twee keer Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost Kan je nagaan... Bassie ziet hem in Denemarken zelfs twee keer In Frankrijk ziet hij B100 zelfs 4! keer. 1 keer op de Champs Eglisé ( kan fout geschreven zijn ) en 3 keer in Saint-Malot ( nou ja, in drievoud ) Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost En de baron en HH zijn niet eens echt in Spanje! dat is opgenomen in Nederland Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost En de baron en HH zijn niet eens echt in Spanje! dat is opgenomen in Nederland en wie zegt dat dan? Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost [..]en wie zegt dat dan? Ik het Adriaan zelf eens horen zeggen (op 1 juli bij de opening van de tentoonstelling), dus het klopt wel. Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost [..]en wie zegt dat dan? Adriaan zelf in het vragenkwartiertje op 1 juli (zie de dvd ervan) En als Bassie de sinaasappelen gaat tellen, dat is ook in Nederland, in een park in Vlaardingen Link naar bericht Delen op andere sites
Lorenzo 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost [..]In Frankrijk ziet hij B100 zelfs 4! keer. 1 keer op de Champs Eglisé ( kan fout geschreven zijn ) en 3 keer in Saint-Malot ( nou ja, in drievoud ) Je bedoelt de Champs-Elysées Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost [..]Adriaan zelf in het vragenkwartiertje op 1 juli (zie de dvd ervan) En als Bassie de sinaasappelen gaat tellen, dat is ook in Nederland, in een park in Vlaardingen ahaa vandaar dat jullie dat weten ja ik heb zelf de dvd niet vandaar dat k dat dus ffkes niet wist ha Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost De leukste raadsels vind ik die waarbij de oplossing stukje bij beetje moet worden gezocht, zoals in Duitsland, waar ze eerst het midden van de Rijn moeten zoeken, daarna het gevaarlijke zingen, om vervolgens Lamberti en z'n haan en de troon te vinden. Op die manier zijn ze heel intensief met het raadsel bezig. Bij het Nederlandse raadsel hoeven ze bijvoorbeeld alleen het 'onderdoorgaan van de bloemen' op te lossen en weten ze meteen daarna dat het pakje achter de klok ligt. Griekenland lijkt inderdaad te simpel, maar heeft weer als extra dat ze naar Ghiolman moeten zoeken, dus ook weer een extra stukje zoekwerk. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 2 februari 2005 gepost Share 2 februari 2005 gepost en als je bassie de sinaasappelen ziet tellen kun je aan het eind van de scene ( als je goed kijkt) zelfs een stukje van de wagen zien waarop ze zitten!!! Link naar bericht Delen op andere sites
-adriana- 3 februari 2005 gepost Share 3 februari 2005 gepost Persoonlijk vind ik het raadsel in Portugal het leukste. Ze volgen de weg van de wijn en de weg naar het pakje. Nou is het raadsel misschien niet super, maar de weg die ze volgen vind ik wel heel interessant om te zien. En die aflevering heeft natuurlijk die geweldige scene met de dronken B-100. *B100* Dan zullen we es even uit een ander vaatje tappen.. Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 3 februari 2005 gepost Share 3 februari 2005 gepost Persoonlijk vind ik het raadsel in Portugal het leukste.Ze volgen de weg van de wijn en de weg naar het pakje. Nou is het raadsel misschien niet super, maar de weg die ze volgen vind ik wel heel interessant om te zien. En die aflevering heeft natuurlijk die geweldige scene met de dronken B-100. *B100* Dan zullen we es even uit een ander vaatje tappen.. Ja inderdaad, of in griekenland achter de boot ghiolman *adriaan* Ja, in dit gedeelte van de egeïsche zee zitten heel veel haaien... *B100* haaien? sneller... sneller... (maar je ziet ook 2 beelden door elkaar heen, want op het moment dat b100 in het water zwemt is het water heel ligt en zuiver, en de scene daarna is het water donker, en is het bewolkt.) Link naar bericht Delen op andere sites
allememaggies 3 februari 2005 gepost Share 3 februari 2005 gepost [..] Ja inderdaad, of in griekenland achter de boot ghiolman *adriaan* Ja, in dit gedeelte van de egeïsche zee zitten heel veel haaien... *B100* haaien? sneller... sneller... (maar je ziet ook 2 beelden door elkaar heen, want op het moment dat b100 in het water zwemt is het water heel ligt en zuiver, en de scene daarna is het water donker, en is het bewolkt.) Volgens mij quote je de verkeerde post of je bent in de war. Jij quote iets van Portugal maar je vertelt over Griekenland. Maar goed, het raadsel van Portugal is best wel leuk... echter als B&A bij dat pakhuis zijn, weten ze dat ze de hele weg hebben afgelegd. Dan hadden ze zich misschien meteen kunnen bedenken dat ze een portvat moesten vinden met port van 120 jaar oud... in plaats van het lang door een kenner te laten uitleggen en na die uitleg dat ze nog niet weten waar het pakje zou moeten liggen. Maja van de andere kant is dat natuurlijk ook wel interessant. Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 3 februari 2005 gepost Share 3 februari 2005 gepost [..]Volgens mij quote je de verkeerde post of je bent in de war. Jij quote iets van Portugal maar je vertelt over Griekenland. Maar goed, het raadsel van Portugal is best wel leuk... echter als B&A bij dat pakhuis zijn, weten ze dat ze de hele weg hebben afgelegd. Dan hadden ze zich misschien meteen kunnen bedenken dat ze een portvat moesten vinden met port van 120 jaar oud... in plaats van het lang door een kenner te laten uitleggen en na die uitleg dat ze nog niet weten waar het pakje zou moeten liggen. Maja van de andere kant is dat natuurlijk ook wel interessant. Adriana had het over Portugal, ik over Griekenland, en jij weer over Portugal Link naar bericht Delen op andere sites
-adriana- 4 februari 2005 gepost Share 4 februari 2005 gepost Dan moet ik het maar weer over Griekenland hebben .. Link naar bericht Delen op andere sites
allememaggies 4 februari 2005 gepost Share 4 februari 2005 gepost Dan moet ik het maar weer over Griekenland hebben .. Haha... Nee, ik lees het nu inderdaad wat preciezer: OF in Griekenland... met het woordje "of" gaat ajbouwhuis inderdaad over op een ander onderwerp. Sorry verkeerd gelezen. *baron* Bal gehakt dat ik ben! Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 4 februari 2005 gepost Share 4 februari 2005 gepost [..]Haha... Nee, ik lees het nu inderdaad wat preciezer: OF in Griekenland... met het woordje "of" gaat ajbouwhuis inderdaad over op een ander onderwerp. Sorry verkeerd gelezen. *baron* Bal gehakt dat ik ben! *b2oud* Ja lekker met uitjes Link naar bericht Delen op andere sites
-adriana- 4 februari 2005 gepost Share 4 februari 2005 gepost Volgens mij dwalen we een beetje af... Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 4 februari 2005 gepost Share 4 februari 2005 gepost Volgens mij dwalen we een beetje af... Inderdaad, naja klein grapjuh tussen door, het is immers feest... maaruh we gaan weer verder met het topic. Link naar bericht Delen op andere sites
Wazeggie 4 februari 2005 gepost Share 4 februari 2005 gepost Persoonlijk vind ik het raadsel in Portugal het leukste.Ze volgen de weg van de wijn en de weg naar het pakje. Nou is het raadsel misschien niet super, maar de weg die ze volgen vind ik wel heel interessant om te zien. En die aflevering heeft natuurlijk die geweldige scene met de dronken B-100. *B100* Dan zullen we es even uit een ander vaatje tappen.. Inderdaad, ik vind ook dat B100 de dronkenscene erg leuk speelt. Samen met Portugal vind ik ook die in Luxemburg nog altijd erg leuk. Grappig dat bijpraten met Danny in Belgie. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 7 februari 2005 gepost Share 7 februari 2005 gepost [..] Ja inderdaad, of in griekenland achter de boot ghiolman *adriaan* Ja, in dit gedeelte van de egeïsche zee zitten heel veel haaien... *B100* haaien? sneller... sneller... (maar je ziet ook 2 beelden door elkaar heen, want op het moment dat b100 in het water zwemt is het water heel ligt en zuiver, en de scene daarna is het water donker, en is het bewolkt.) Denk je dat ze risico's gaan lopen met B100? Dat stukje is gewoon opgenomen in een zwembad of iets dergelijks. De minste opdracht vind ik die van Wales. Beetje rondvliegen en met een treintje rijden. Vind ik niet echt origineel. Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 7 februari 2005 gepost Share 7 februari 2005 gepost [..]Denk je dat ze risico's gaan lopen met B100? Dat stukje is gewoon opgenomen in een zwembad of iets dergelijks. De minste opdracht vind ik die van Wales. Beetje rondvliegen en met een treintje rijden. Vind ik niet echt origineel. ik vind het juist wel origineel met zo'n oud stoomtreintje Link naar bericht Delen op andere sites
-adriana- 7 februari 2005 gepost Share 7 februari 2005 gepost [..]Denk je dat ze risico's gaan lopen met B100? Dat stukje is gewoon opgenomen in een zwembad of iets dergelijks. De minste opdracht vind ik die van Wales. Beetje rondvliegen en met een treintje rijden. Vind ik niet echt origineel. Op zich is het raadsel wel leuk, alleen de uitwerking en de zoektocht is bij dit raadsel niet erg origineel. Link naar bericht Delen op andere sites
schandebakker 7 februari 2005 gepost Share 7 februari 2005 gepost Ik vind het wel grappig als B100 achter dat treintje aanholt. Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 7 februari 2005 gepost Share 7 februari 2005 gepost Ik vind het wel grappig als B100 achter dat treintje aanholt. Jaah ik heb gisteren nog de dvd bekeken *B100* ik zal ze krijgen... Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten