Keetie 3 januari 2018 gestart Share 3 januari 2018 gestart Een tijdschrift op diskette Van de week was ik in een oude KIJK van juli 1992 aan het bladeren toen ik deze advertentie zag staan. Tjonge, wat een geld, dacht ik! In hetzelfde blad staat deze listing afgebeeld: Hij is ge-OCRed, maar nog niet foutloos... wel al een heel eind te 'runnen'. Zodra hij foutloos is, load ik hem up. Zouden er meer nederlandse tijdschriften op diskette hebben bestaan? Ik ken er nog eentje waar ik een paar van heb ivm de nederlandse tekstadventures, dat is de nederlandse UPTIME. Ik zie hier maar weinig gegevens over. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 januari 2018 gepost Share 3 januari 2018 gepost Er zijn diverse "underground" magazines geweest, vooral voor de C64, met de hele inhoud op diskette. Ook zijn er magazines geweest voor diverse systemen (ik weet in elk geval Amiga, Atari ST en PC) waarvan het blad zelf bestond uit 1 blaadje, eigenlijk alleen de kaft, en dat alles dan op diskette stond. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 januari 2018 gepost Share 4 januari 2018 gepost Ben zelf te jong om destijds actief hiermee bezig te zijn geweest. Ik weet hier verder dan ook weinig van. Waren het tijdschriften met een GUI of überhaupt graphics, of was het gewoon als platte tekst? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 januari 2018 gepost Auteur Share 4 januari 2018 gepost Van deze Uptime voor de PC zoek ik meer gegevens. En download-links om de paar zip files die ik van een paar nummers heb te kunnen aanvullen. Ooit heb ik eens een uptime voor de C64 gevonden. In het Engels zoals je ze ook voor de PC kunt vinden. Ik kijk uit naar nederlandse versies. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 19 januari 2018 gepost Auteur Share 19 januari 2018 gepost Op archive.org zijn veel diskmagazines te vinden en te downloaden. De leukste vind ik toch wel de Big Blue Disk. Op deze eerste uitgave staat oa dit spel: Planet of the robots is inmiddels in diverse versies verschenen: voor PC, diverse homecomputers en nieuw in Twine, deze is grafisch. Helaas ben ik geen verdere nederlandse tijdschriften als Uptime voor de PC nog tegengekomen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 20 januari 2018 gepost Share 20 januari 2018 gepost Heerlijk in CGA-kleurenpalet Doet me op dat gebied denken aan Monuments Of Mars Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 20 januari 2018 gepost Auteur Share 20 januari 2018 gepost En ik kreeg gelijk een rijtje in mijn hoofd van CGA, VGA, SVGA, Hercules en HGCIBM. Nam man zijn boek erbij en citeerde: EGA (E van enhanced) en ook nog MCGA. HGCIMB bleek een hulpprogramma te zijn om op PC's met een Hercules kaart toch CGA spellen te kunnen spelen. Ik herinner me iets van ...QUEST (Police of King's), dat bijzonder traag runde. Hier nog een index van het 1e BBD magazine, van archive.org gehaald: BIG BLUE DISK Issue No. 1 - November, 1986 ======= First Things First ======= Table of Contents,contents.txt ========== Fun 'n Games ========== Hop-a-long Hangman, Planet Of The Robots ============ Helpware ============ Lifetime Calendar Loan Amortization ========== Picture This ========== String Art ======== The Happy Hacker ======== Bits 'n PC's ========= Ranndom Events ========= Eyewitness News IBM Market Report On The Legal Front =========== Blue Review ========== VersaForm XL (Version 4.0) ============ Diskussion ========== Blue Notes ============= Diskourse ========== How to Disk Us BLUELINE Editor ============= Snake Oil ========== * Subscription Stuff * Homeward Bound * Supplies * Diskettes Printer Ribbons Printer Ribbon Order Form ======= Last Things Last ======= Harvest Program Submission Form Transferring Programs BIG BLUE DISK On Line Credits Echt van alles wat dus, niet alleen spellen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.