jestersdream 14 november 2017 gestart Share 14 november 2017 gestart Hi, Ik ben nieuw op het forum en heb een paar dagen terug mijn eerste arcade kast gekocht. Nu loop ik tegen een probleempje aan en ik vroeg me af of iemand hier me misschien verder kan helpen. Het is een xxxx in 1 babystar systeem. Hij werkte eerst prima maar hij begon op een gegeven moment disk boot failure's te krijgen. Eerst gebeurde het af en toe maar nu krijg ik de melding elke keer wanneer ik hem opstart. (arcade_1.jpg) Ik had gelezen dat het probleem mogelijk verholpen kan worden door het veranderen van de boot sequence, ik heb hier tot nu toe nog weinig succes mee gehad. (arcade_BIOS.jpg) Ben benieuwd of jullie weten wat er mis gaat. Wellicht moet er even een expert naar kijken. Thanks! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost Je hebt helemaal geen harde schijf aangesloten of hij wordt niet herkend, dat zie je in het zwarte scherm. Er staat overal None en daarom boot 'ie niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jestersdream 14 november 2017 gepost Auteur Share 14 november 2017 gepost Bedankt voor de snelle reactie! Hmm apart hiervoor werkte hij wel naar behoren. Wellicht dat de harde schijf niet goed verbonden is of dat er met de schijf zelf wat mis is. Kent iemand hier misschien de aangewezen persoon om hier voor vergoeding naar te kijken? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost We kunnen het eerst met foto's proberen natuurlijk. Kun je wat foto's maken van de schijf die je gebruikt en de kabels die er heen gaan en het moederbord? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jestersdream 14 november 2017 gepost Auteur Share 14 november 2017 gepost Een beetje tricky om te fotograferen maar hier wat foto's. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost Dus de harddisk zit tussen die 2 borden in? En kun je hem wel horen draaien als je de boel aan zet? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jestersdream 14 november 2017 gepost Auteur Share 14 november 2017 gepost Ja hij zit tussen de 2 borden in. Ik kan morgen even checken of hij nog geluid maakt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost En even de kabels loshalen en weer vastzetten (hoop dat je weet wat je doet, niet aan lopen sjorren, met beleid) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 16 november 2017 gepost Share 16 november 2017 gepost Hmm vervelend dat je zon pech hebt met je eerste arcade. Laat het je overigens niet ontmoedigen, ik heb sinds enkele dagen ook mijn eerste arcade (met Pandora’s Box 4S+) en het is de ultieme game ervaring. Brengt ook veel sfeer als je niet aan het gamen bent maar de kast wel aanstaat. Ik zou 1 van de volgende dingen doen: 1. De arcade terugsturen en een arcade met een SSD kopen. 2. Een image van de babystar harddisk verkrijgen en deze clonen naar een SSD schijf. Vervolgens de HDD vervangen door een SSD. Bovenstaande om de reden dat SSD schijven geen roterende delen hebben waardoor ze vrijwel niet stukgaan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.