Max1996 13 augustus 2017 gestart Share 13 augustus 2017 gestart Ik kan me nog vaag een leuke spelshow van tussen 2000 en 2010 herinneren. Echter is het enige dat ik kan herinneren dat zinnen maken van 24 of 25 (ik weet niet meer wat precies) letters een onderdeel er van was. Weet iemand toevallig iets meer over deze show? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 13 augustus 2017 gepost Share 13 augustus 2017 gepost Dat is wel erg weinig informatie. Weet je toevallig nog op welke zender het uit werd gezonden of wie het presenteerde? Â Het is niet toevallig 10 Voor Taal? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 augustus 2017 gepost Share 13 augustus 2017 gepost En welkom op Retroforum uiteraard! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 13 augustus 2017 gepost Auteur Share 13 augustus 2017 gepost (aangepast) Dat is wel erg weinig informatie. Weet je toevallig nog op welke zender het uit werd gezonden of wie het presenteerde? Â Het is niet toevallig 10 Voor Taal? Het was zeker niet 10 Voor Taal. Dat herinner ik me veel beter dan de show die ik bedoel. En helaas weet ik de zender of de presentator niet meer. 13 augustus 2017 aangepast door Max1996 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 augustus 2017 gepost Share 14 augustus 2017 gepost Zo leuk was 'ie niet, als je het je zo vaag herinn~ Geintje hoor  Welkom op Retroforum! Als tv-gek ga ik uiteraard voor je flink op zoek, want dat vind ik leuk en word ik ook wijzer van.  Het zou zomaar 'That's The Question' kunnen zijn, het spelletje van de EO wat een paar jaar heeft gelopen. Weliswaar geen zinnen van 24-25 letters, maar wel zinnen maken met de lettertjes van vragen waar het goede antwoord op gegeven wordt. Daarnaast liep in 2014 kort op RTL 4 het spelprogramma 'LETRZ', waarin woorden van tussen de 2 en 14 letters gevormd moesten worden. Maar, misschien is het ook een onderdeel geweest uit één van de vele programma's als de Staatsloterijshow, 'Kans van je Leven' (redelijk geflopt op RTL 4) of een ander avondvullend programma.  Laat ik daarom even met je bij het begin beginnen. Hoe kom je zo aan deze herinnering? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 14 augustus 2017 gepost Auteur Share 14 augustus 2017 gepost 4 hours ago, samba-boy said: Zo leuk was 'ie niet, als je het je zo vaag herinn~ Geintje hoor  Welkom op Retroforum! Als tv-gek ga ik uiteraard voor je flink op zoek, want dat vind ik leuk en word ik ook wijzer van.  Het zou zomaar 'That's The Question' kunnen zijn, het spelletje van de EO wat een paar jaar heeft gelopen. Weliswaar geen zinnen van 24-25 letters, maar wel zinnen maken met de lettertjes van vragen waar het goede antwoord op gegeven wordt. Daarnaast liep in 2014 kort op RTL 4 het spelprogramma 'LETRZ', waarin woorden van tussen de 2 en 14 letters gevormd moesten worden. Maar, misschien is het ook een onderdeel geweest uit één van de vele programma's als de Staatsloterijshow, 'Kans van je Leven' (redelijk geflopt op RTL 4) of een ander avondvullend programma.  Laat ik daarom even met je bij het begin beginnen. Hoe kom je zo aan deze herinnering? That's The Question? Nee, dat kan hem niet zijn. Net als 10 Voor Taal herinner ik me die veel beter dan de show in kwestie. LETRZ? Nee, kan niet. Dat is veel te recent. Kans van je Leven? Denk het ook niet. Dat lijkt me een beetje te lang geleden om het te kunnen zijn.  Over hoe ik me aan die herinnering kom, weet ik zelf ook niet precies. Het kwam gewoon plotseling naar voren een paar dagen geleden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2017 gepost Share 14 augustus 2017 gepost Denk diep na, een heel klein beetje meer info kan al helpen dingen weg te strepen. Aantal kandidaten, kleur decor, zender, uitzendtijdstip/dag Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 14 augustus 2017 gepost Auteur Share 14 augustus 2017 gepost Ik zou zeggen dat er misschien twee kandidaten waren, maar dat weet ik niet zeker. Het is 10 of zo jaar geleden sinds ik het had gezien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 augustus 2017 gepost Share 14 augustus 2017 gepost Is het zoiets? Â https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Notenclub Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2017 gepost Share 14 augustus 2017 gepost   De (hele matige) NL-versie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 14 augustus 2017 gepost Auteur Share 14 augustus 2017 gepost Nee. Sorry, maar dat is het niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 augustus 2017 gepost Share 14 augustus 2017 gepost 8 minuten geleden, Max1996 zei: Nee. Sorry, maar dat is het niet. Â Was het wel in het Nederlands? En werd het 's avonds prime time uitgezonden? Dat soort info zou een beetje helpen om de zoektocht te kunnen filteren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 14 augustus 2017 gepost Auteur Share 14 augustus 2017 gepost Het was zeker in het Nederlands. Helaas weet ik de uitzendtijd niet meer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 augustus 2017 gepost Share 15 augustus 2017 gepost Hm, zoveel van die spelprogramma's met taalspelletjes zijn er ook niet geweest, kleine vijver (maar misschien wel obscuur). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 15 augustus 2017 gepost Share 15 augustus 2017 gepost Voor volwassenen of misschien een spelshow voor de jeugd? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 15 augustus 2017 gepost Auteur Share 15 augustus 2017 gepost 17 minutes ago, MarsM said: Voor volwassenen of misschien een spelshow voor de jeugd? Ik zou zeggen voor de jeugd. Ik denk niet dat er iets was dat het ongeschikt voor de jeugd maakte. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 15 augustus 2017 gepost Share 15 augustus 2017 gepost Misschien de Nederlandse variant van BBC's destijds populaire QI (quite interesting)? Hierin was een onderdeel een lange zin maken adhv een bord vol magnetische letters? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 15 augustus 2017 gepost Auteur Share 15 augustus 2017 gepost 9 minutes ago, MarsM said: Misschien de Nederlandse variant van BBC's destijds populaire QI (quite interesting)? Hierin was een onderdeel een lange zin maken adhv een bord vol magnetische letters? Even op YouTube gekeken, dat is hem niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 augustus 2017 gepost Share 15 augustus 2017 gepost Probeer anders toch nog eens met wat nieuwe details te komen, we horen alleen "nee" en dat is het, wordt lastig zo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 15 augustus 2017 gepost Auteur Share 15 augustus 2017 gepost 42 minutes ago, djkoelkast said: Probeer anders toch nog eens met wat nieuwe details te komen, we horen alleen "nee" en dat is het, wordt lastig zo. Tja, ik weet zelf eigenlijk ook niet zo veel meer over die show. Letterlijk het enige dat ik me herinner dat ik nog niet heb gezegd hier is een van die zinnen die op de show voorkwam. "Van een mug een olifant maken." Uiteraard heb ik daar niks over gezegd tot nu toe omdat het toch niks helpt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 augustus 2017 gepost Share 15 augustus 2017 gepost Ah, een spreekwoord of gezegde.... klinkt als Rad van Fortuin. Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 15 augustus 2017 gepost Auteur Share 15 augustus 2017 gepost 16 minutes ago, Keetie said: Ah, een spreekwoord of gezegde.... klinkt als Rad van Fortuin. Â Sorry, maar Rad van Fortuin is het niet. Er kwam geen rad in voor. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 augustus 2017 gepost Share 15 augustus 2017 gepost Ik bedacht opeens dat DJKoelkast ook eens zo'n topic over oude spelshows begonnen was: Â https://www.retroforum.nl/forum/68-spelshows/ Â Heb je die al bekeken? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 15 augustus 2017 gepost Auteur Share 15 augustus 2017 gepost 24 minutes ago, Keetie said: Ik bedacht opeens dat DJKoelkast ook eens zo'n topic over oude spelshows begonnen was: Â https://www.retroforum.nl/forum/68-spelshows/ Â Heb je die al bekeken? Ja, maar naast namen van shows die het zeker niet zijn, komen geen van de namen mij zelfs een beetje bekend voor. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 augustus 2017 gepost Share 15 augustus 2017 gepost 1 uur geleden, Max1996 zei: Ja, maar naast namen van shows die het zeker niet zijn, komen geen van de namen mij zelfs een beetje bekend voor. Alle shows even door Google/Youtube trekken? Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 augustus 2017 gepost Share 16 augustus 2017 gepost Het lijkt me ook dat alle oude Nederlandse spelshows in dat topic genoemd zijn. Heb je het soms over een Belgische? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 16 augustus 2017 gepost Auteur Share 16 augustus 2017 gepost 1 hour ago, Keetie said: Het lijkt me ook dat alle oude Nederlandse spelshows in dat topic genoemd zijn. Heb je het soms over een Belgische? Ik weet wel dat ik niet in mijn eigen huis was toen ik het programma zelf zag, maar dat zegt vrij weinig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 16 augustus 2017 gepost Auteur Share 16 augustus 2017 gepost Ik ben er niet 100% zeker van, maar misschien was het dezelfde presentator als That's The Question. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 augustus 2017 gepost Share 16 augustus 2017 gepost 1 hour ago, Max1996 said: Ik ben er niet 100% zeker van, maar misschien was het dezelfde presentator als That's The Question. Bert van Leeuwen dus Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 16 augustus 2017 gepost Auteur Share 16 augustus 2017 gepost 1 hour ago, RM said: Bert van Leeuwen dus Kun je me een lijst geven van alle spelshows gepresenteerd door hem? Ik ga ze zelf na later. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 augustus 2017 gepost Share 16 augustus 2017 gepost 1 hour ago, Max1996 said: Kun je me een lijst geven van alle spelshows gepresenteerd door hem? Ik ga ze zelf na later. Er is niet echt een lijst met spelshows die hij presenteerde. Wellicht dat de onderstaande link je verder helpt  https://portal.eo.nl/over-de-eo/pers/presentatoren/bert-van-leeuwen/ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 augustus 2017 gepost Share 17 augustus 2017 gepost Ja zie je, dat is dus de richting waarin ik al zat te zoeken. Hij deed een paar van die spelletjes en ik dacht dat er ook een spelletje was genaamd 'Wie het weet mag het zeggen'. Dat zou het zomaar eens kunnen zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 21 augustus 2017 gepost Share 21 augustus 2017 gepost De kans is groot dat het gaat om een onderdeeltje (bijv. 5 minuten van de 30 minuten van het programma / 1 van 5 spelonderdelen uit het programma). Denk dat je anders het concept snel hebt uitgemolken.  Maar goed, wat djkoelkast ook zegt; je weet steeds heel overtuigend aan te geven wat het niet is, maar je bent heel vaag over wat het wel moet zijn. Dan wordt het inderdaad lastig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 21 augustus 2017 gepost Auteur Share 21 augustus 2017 gepost 13 hours ago, MarsM said: Maar goed, wat djkoelkast ook zegt; je weet steeds heel overtuigend aan te geven wat het niet is, maar je bent heel vaag over wat het wel moet zijn. Dan wordt het inderdaad lastig. Dat is het hele probleem met mijn herinneringen van rond die tijd. Ik weet wat het niet kan zijn omdat ik me juist die dingen veel beter herinner dan de show in kwestie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 23 augustus 2017 gepost Auteur Share 23 augustus 2017 gepost Ik herinnerde me net nog iets van die show, maar ik weet niet of het eigenlijk wel helpt met het zoeken: Voor de kandidaten die aan de beurt waren, waren alle letters in zo'n gezegde te zien, maar dan door elkaar. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 26 augustus 2017 gepost Share 26 augustus 2017 gepost (aangepast) Topscore. Ik ga er niet van uit omdat je van veel later bent, maar ik ga nu random namen noemen met filmpjes.   Kans van je Leven of 'Kiezen of Delen', 2 spelshows uit ongeveer 2000 op RTL 4, die zouden het zomaar kunnen zijn. Heb er geen beeldmateriaal van. De ene show was met Ron Brandsteder, andere was met Martijn Krabbé. 26 augustus 2017 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 26 augustus 2017 gepost Auteur Share 26 augustus 2017 gepost (aangepast) 8 hours ago, samba-boy said: Topscore. Ik ga er niet van uit omdat je van veel later bent, maar ik ga nu random namen noemen met filmpjes.   Kans van je Leven of 'Kiezen of Delen', 2 spelshows uit ongeveer 2000 op RTL 4, die zouden het zomaar kunnen zijn. Heb er geen beeldmateriaal van. De ene show was met Ron Brandsteder, andere was met Martijn Krabbé. Het kan Topscore ook niet zijn omdat ik me wel herinner dat er sprake was van een wit (of een kleur dat er op leek) rechthoek of vierkant of iets dergelijks waarop de letters verschenen. 26 augustus 2017 aangepast door Max1996 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 26 augustus 2017 gepost Share 26 augustus 2017 gepost Ik weet het beter met Bert van Leeuwen? Â Kan er zo gauw even niks online van vinden maar misschien dat het juist daarom het programma is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 8 augustus 2018 gepost Auteur Share 8 augustus 2018 gepost Misschien dat het helpt, maar een schatting van wanneer het was uitgezonden is tussen 2002 en 2008. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 augustus 2018 gepost Share 12 augustus 2018 gepost Lucky Letters? Kwam later terug op SBS 6 met andere vormgeving, maar in de 90s zag dit er zo uit: Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 13 augustus 2018 gepost Auteur Share 13 augustus 2018 gepost Sorry, maar dat lijkt er helemaal niet op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 augustus 2018 gepost Share 15 augustus 2018 gepost Op 13-8-2018 at 21:48, Max1996 zei: Sorry, maar dat lijkt er helemaal niet op. Ja wáár moet het dan op lijken? Teken iets uit ofzo, als het zo levendig in je herinnering is dat je overal 'nee dat is het niet' op kan antwoorden. Sorry als ik nu wat kattig overkom, maar ik kan er niet tegen als zoiets niet gevonden wil worden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 20 augustus 2018 gepost Auteur Share 20 augustus 2018 gepost On 8/15/2018 at 5:58 PM, samba-boy said: Ja wáár moet het dan op lijken? Teken iets uit ofzo, als het zo levendig in je herinnering is dat je overal 'nee dat is het niet' op kan antwoorden. Sorry als ik nu wat kattig overkom, maar ik kan er niet tegen als zoiets niet gevonden wil worden Zo levendig is het niet. Ik herinner me alleen een wit-achtige 6x4 rechthoek met letters door elkaar gehusseld. Iets dat ik niet heb gezien tot nu toe. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 augustus 2018 gepost Share 20 augustus 2018 gepost Rechthoek met letters dan kom ik niet verder dan Get the picture. Maar dat is geel en niet wit. Wel 6x4 of 4x6 Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Max1996 23 augustus 2018 gepost Auteur Share 23 augustus 2018 gepost (aangepast) Nee, dat is het ook niet. De rechthoek in kwestie stond rechtop in het midden van het scherm en bevatte de letters die een zin of iets dergelijks zou vormen. 23 augustus 2018 aangepast door Max1996 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 23 augustus 2018 gepost Share 23 augustus 2018 gepost Er is ook nog de Belgische IQ Quiz die een bord met letters in het midden van het scherm laat zien. Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 augustus 2018 gepost Share 23 augustus 2018 gepost Nog wat plaatjes gezocht: Â Â Verbaasd over hoe weinig er over te vinden is, ik heb het ook nooit gekeken. Â Â Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.