jelleretroforum 27 juni 2017 gestart Share 27 juni 2017 gestart Hallo, Ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar een tv serie van vroeger die ik graag zou willen vinden. Helaas laat mijn geheugen mij in de steek, wat ik mij denk te kunnen herinneren; dat het ging om een serie, geen film vlgs. mij ging het om de avonturen van een aantal families/clans (?) in middeleeuws Engeland of Schotland de afleveringen speelden zich af in en rond diverse kastelen, meestal van die met een enkele (grote) toren in de intro en/of outro zag je vlgs. mij van boven een kasteeltoren gefilmd Bitter weinig info eigenlijk, maar ik weet wel dat ik het erg mooi vond allemaal. Kan iemand mij toch op weg helpen aub? Ik hoop dat het is toegestaan om nu zo een nieuwe topic te starten, ik ben benieuwd. Met vriendelijke groeten, Jelle Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 27 juni 2017 gepost Share 27 juni 2017 gepost Oef, dit is helaas ook voor mij te summier aan informatie, ik kan je niet helpen, het spijt me. Iemand anders? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 juni 2017 gepost Share 27 juni 2017 gepost Welkom op Retroforum! In welke taal was de serie? Want ook Nederlandstalige series kunnen zich in Engeland of Schotland afspelen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 27 juni 2017 gepost Share 27 juni 2017 gepost Zegt mij ook niets, een snelle zoektocht brengt me op series als The Campbells, maar dat is volgens mij niet precies wat je beschrijft. Bovendien vraag ik me af of zo'n serie wel in Nederland is uitgezonden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 27 juni 2017 gepost Share 27 juni 2017 gepost Alles wat wordt genoemd kan ook aan Game of Thrones worden gelinkt.... Leek het daar een beetje op? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 27 juni 2017 gepost Share 27 juni 2017 gepost Kan dit het zijn? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Koen 28 juni 2017 gepost Share 28 juni 2017 gepost Arthur of the Britons Robin of Sherwood En anders eens navragen bij het Britse equivalent van Retroforum: http://www.zetaminor.com/roobarb/ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jefmetdeklak 28 juni 2017 gepost Share 28 juni 2017 gepost Misschien bedoelt hij Crossbow the adventures of william tell uit de jaren 80, die jammer genoeg niet op (volledig) op dvd is uitgebracht. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 juni 2017 gepost Share 28 juni 2017 gepost 8 uren geleden, RM zei: Alles wat wordt genoemd kan ook aan Game of Thrones worden gelinkt.... Leek het daar een beetje op? Klinkt eerder als iets dat op Outlander lijkt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jelleretroforum 29 juni 2017 gepost Auteur Share 29 juni 2017 gepost Op 27-6-2017 at 19:12, jelleretroforum zei: Hallo, Ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar een tv serie van vroeger die ik graag zou willen vinden. Helaas laat mijn geheugen mij in de steek, wat ik mij denk te kunnen herinneren; dat het ging om een serie, geen film vlgs. mij ging het om de avonturen van een aantal families/clans (?) in middeleeuws Engeland of Schotland de afleveringen speelden zich af in en rond diverse kastelen, meestal van die met een enkele (grote) toren in de intro en/of outro zag je vlgs. mij van boven een kasteeltoren gefilmd Bitter weinig info eigenlijk, maar ik weet wel dat ik het erg mooi vond allemaal. Kan iemand mij toch op weg helpen aub? Ik hoop dat het is toegestaan om nu zo een nieuwe topic te starten, ik ben benieuwd. Met vriendelijke groeten, Jelle Hallo, Hartelijk bedankt voor de gedane suggesties/meedenken, ik ga ermee aan de slag! Groeten, Jelle Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 29 juni 2017 gepost Share 29 juni 2017 gepost Laat je het ons nog weten als je er uit bent? Altijd leuk om nieuwe mensen op Retroforum actief te zien meedoen! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jelleretroforum 1 juli 2017 gepost Auteur Share 1 juli 2017 gepost Op 30-6-2017 at 00:13, samba-boy zei: Laat je het ons nog weten als je er uit bent? Altijd leuk om nieuwe mensen op Retroforum actief te zien meedoen! De gedane suggesties waren helaas niet wat ik zocht, ik heb nu mijn vraag op http://www.zetaminor.com/roobarb/ uitgezet. Nogmaals iedereen bedankt voor de gedane suggesties! Groet, Jelle Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frankvdk 1 maart 2021 gepost Share 1 maart 2021 gepost Ik ben ook op zoek naar die serie... Wat ik mij herinner is dat de titel iets was met 'border(s)'... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frankvdk 2 maart 2021 gepost Share 2 maart 2021 gepost (aangepast) De serie die hij bedoelt heet "The borderers" en was tussen 1968 en 1970 op zondag. 2 maart 2021 aangepast door Frankvdk Taalfout en screenshot toegevoegd Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 2 maart 2021 gepost Share 2 maart 2021 gepost Oh die! Niet alle afleveringen bestaan nog, maar diverse hebben op youtube gestaan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 maart 2021 gepost Share 3 maart 2021 gepost Op 2-3-2021 om 01:54, Frankvdk zei: De serie die hij bedoelt heet "The borderers" en was tussen 1968 en 1970 op zondag. Knappe vondst! Blijkbaar werd het hier ook wel "De Grensbewoners" genoemd als serie. Op Youtube vind je nog wel een aantal afleveringen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 3 maart 2021 gepost Share 3 maart 2021 gepost Een stuk of wat afleveringen zijn nu zwart-wit maar waren ooit in kleur... en zo'n 11 zijn geheel verloren. Tja. Videoreorders waren er nog niet (niet om van te spreken dan). Op zich boffen dat er nog een aantal op youtube staat. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.