Frey 8 april 2017 gestart Share 8 april 2017 gestart Een nieuwe Nintendo muziek contest, maar deze keer met een iets andere opzet. Wie bekend is met de Muziek met Connectie contests weet ongetwijfeld wat er hierbij speelt. Er zijn 25 muziekjes te horen uit 25 verschillende spellen die uitgebracht zijn voor Nintendo consoles. Er is echter een connectie tussen alle nummers of in dit geval dus een link, want de pun moest gewoon. Als je de link ontdekt, dan maakt dat het zoeken naar de andere spellen meteen een stuk makkelijker. Per muziekje wil ik graag weten van welk spel het is en voor welke console het spel oorspronkelijk is uitgebracht. Hiermee zijn dus in totaal 2 x 25 = 50 punten te verdienen. Als je de link tussen de muziekjes weet te benoemen, dan levert dat nog eens 5 punten extra op. En dan is er nog een muziekje wat er niet bijhoort en geen deel uitmaakt van de link. Ook deze levert je 5 punten extra op wanneer je deze eruit weet te pikken. In totaal zijn er dus 60 punten te verdienen! De regels zijn simpel: - Antwoorden inzenden via pb - Iedereen mag zo vaak inzenden als hij/zij wil - Geen antwoorden plaatsen in het topic - De winnaar en de runner-up verdienen allebei een award - De contest loopt t/m zaterdag 29 april, in totaal dus 3 weken - Bij aanvang van zowel de tweede als de derde week mag elke deelnemer een hint vragen in het topic Hier kun je de contest downloaden: Nintendo Music with a Link - Contest.zip Ik hoop dat er nu wat meer mensen actief mee gaan doen dan bij de vorige contests van dit genre. Er zitten sowieso een paar hele bekende muziekjes tussen en de link is vrij snel te achterhalen. Daardoor is het ook voor mensen die niet zo thuis zijn in het video game / Nintendo genre goed mogelijk om mee te zoeken. Veel succes en vooral veel plezier! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 8 april 2017 gepost Share 8 april 2017 gepost En een nieuwe contest! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 9 april 2017 gepost Auteur Share 9 april 2017 gepost Twee deelnemers inmiddels. Zoals gewoonlijk volgt de tussenstand als het er drie zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 11 april 2017 gepost Auteur Share 11 april 2017 gepost Denk eraan dat mensen die uiterlijk aanstaande zaterdag hun eerste inzending doen, in aanmerking komen voor de eerste hints. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 11 april 2017 gepost Auteur Share 11 april 2017 gepost Tussenstand: 1. MarsM & RM 2. Hinse 3. Deemster Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 11 april 2017 gepost Share 11 april 2017 gepost Yeah, First! Nou hopen dat het zo blijft. K had al zo'n vermoeden dat de concurrentie uit de Hinse hoek zou komen... Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 april 2017 gepost Share 11 april 2017 gepost Mwah, tegen 2 man kan ik natuurlijk nooit op Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 11 april 2017 gepost Share 11 april 2017 gepost 8 hours ago, Hinse said: Mwah, tegen 2 man kan ik natuurlijk nooit op Och, je kunt het ook weer zo zien... wij zijn eigenlijk de kwaadsten niet, dus een hintje op z'n tijd moet kunnen toch Maar ik zou vooral zeggen, laat je niet ontmoedigen Link naar bericht Delen op andere sites
RM 12 april 2017 gepost Share 12 april 2017 gepost Als je er echt even voor gaat zitten is deze contest denk ik ook goed te doen Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 april 2017 gepost Auteur Share 13 april 2017 gepost Bananensap komt binnen op een derde plaats: 1. MarsM & RM 2. Hinse 3. Bananensap 4. Deemster Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 april 2017 gepost Auteur Share 15 april 2017 gepost Iedereen die uiterlijk vandaag een eerste inzending doet, kan morgen een hint vragen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 16 april 2017 gepost Auteur Share 16 april 2017 gepost Alle deelnemers mogen nu een hint vragen voor een van de opgaven. @RM @Hinse @Bananensap @Deemster Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 april 2017 gepost Share 16 april 2017 gepost Oke, dan graag een hint voor opgave 14 Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 16 april 2017 gepost Share 16 april 2017 gepost 9 hours ago, RM said: Oke, dan graag een hint voor opgave 14 Democratisch besloten... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 april 2017 gepost Share 16 april 2017 gepost 24 minutes ago, MarsM said: Democratisch besloten... Ik wilde voor opgave 14 graag een hint Mag jij volgende week een hint vragen voor een opgave Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 16 april 2017 gepost Share 16 april 2017 gepost 9 hours ago, RM said: Ik wilde voor opgave 14 graag een hint Mag jij volgende week een hint vragen voor een opgave Ik twijfel nog, maar ik denk wel dat ik weet voor welk nummer ik dan nog een hint wil Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 16 april 2017 gepost Auteur Share 16 april 2017 gepost 4 hours ago, RM said: Oke, dan graag een hint voor opgave 14 Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 19 april 2017 gepost Auteur Share 19 april 2017 gepost @Hinse, @Deemster en @Bananensap, jullie hebben nog tot en met zaterdag om jullie hint in te zetten. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 april 2017 gepost Share 19 april 2017 gepost Waar zal ik eens beginnen Nummer 8 dan maar Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 19 april 2017 gepost Auteur Share 19 april 2017 gepost 27 minutes ago, Hinse said: Nummer 8 dan maar Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 22 april 2017 gepost Auteur Share 22 april 2017 gepost @Deemster en @Bananensap, vandaag de laatste kans om jullie eerste hint in te zetten. Morgen start de laatste week van de contest en mag elke deelnemer nog een hint vragen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 april 2017 gepost Auteur Share 23 april 2017 gepost De laatste week, dus voor iedereen weer de mogelijkheid om een hint te vragen. @RM/@MarsM @Hinse @Deemster @Bananensap Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 23 april 2017 gepost Share 23 april 2017 gepost Doe maar voor nr 25! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 april 2017 gepost Auteur Share 23 april 2017 gepost 16 minutes ago, MarsM said: Doe maar voor nr 25! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 23 april 2017 gepost Share 23 april 2017 gepost Ah.. ok... Tja we hadden inderdaad afgesproken dat je de hint mocht bepalen deze week Mars, maar kon je niet beter voor nummer 10 gaan ? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 24 april 2017 gepost Share 24 april 2017 gepost Nummer 19 Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 24 april 2017 gepost Auteur Share 24 april 2017 gepost 6 hours ago, Hinse said: Nummer 19 Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 28 april 2017 gepost Auteur Share 28 april 2017 gepost Morgen is de laatste dag om in te zenden! Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 28 april 2017 gepost Share 28 april 2017 gepost (aangepast) 30 minutes ago, Frey said: Morgen is de laatste dag om in te zenden! Heb zojuist nog het een en ander ingezonden. Mag ik een hint voor nummer 11? :-D 28 april 2017 aangepast door Bananensap Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 28 april 2017 gepost Auteur Share 28 april 2017 gepost 35 minutes ago, Bananensap said: Heb zojuist nog het een en ander ingezonden. Mag ik een hint voor nummer 11? :-D Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 28 april 2017 gepost Auteur Share 28 april 2017 gepost Bananensap komt gelijk met Hinse: 1. MarsM & RM 2. Hinse 2. Bananensap 4. Deemster Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 28 april 2017 gepost Auteur Share 28 april 2017 gepost Bananensap gaat door en passeert Hinse: 1. MarsM & RM 2. Bananensap 3. Hinse 4. Deemster Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 29 april 2017 gepost Auteur Share 29 april 2017 gepost De eindstand: 1. MarsM & RM (60 punten!!) 2. Bananensap (35 punten!) 3. Hinse (29 punten) 4. Deemster (4 punten) De antwoorden: 01. Super Mario World 2: Yoshi's Island 02. Pikmin 2 03. Mario Party 2 04. Wario Land 2 05. Pokémon Black/White Version 2 06. Zelda II: The Adventure of Link 07. Donkey Kong Land 2 08. Metroid II: Return of Samus 09. Mario Kart 7 10. Mega Man 2 11. Luigi's Mansion 2 (Dark Moon) 12. PokéPark 2: Wonders Beyond 13. Bayonetta 2 14. Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis 15. Dig Dug II: Trouble in Paradise 16. Mega Man X2 17. New Super Mario Bros. 2 18. Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest 19. Super Mario Galaxy 2 20. Pokémon Stadium 2 21. Castlevania II: Simon's Quest 22. Super Mario Land 2: 6 Golden Coins 23. Metroid Prime 2: Echoes 24. Kirby's Dream Land 2 25. Super Mario Bros. 2 De link: Het zijn allemaal sequels met ook daadwerkelijk "2" of "II" in de titel. 09. Mario Kart 7 is echter de uitzondering en die hoorde er dan ook niet bij. De hints: Hint 8: Een Queen Metroid, de final boss in Metroid II: Return of Samus. Hint 11: Een spook met de tekst "Boo!", wat verwijst naar de bekende Boos uit de Mario reeks die hun belangrijkste rollen hebben in de Luigi's Mansion spellen. Hint 14: Een munt uit de Mario spellen en een banaan uit de Donkey Kong spellen. Dit moest verwijzen naar de Mario vs. Donkey Kong reeks. Hint 19: Een doosje van een Samsung Galaxy toestel, uiteraard verwijzend naar Super Mario Galaxy. Hint 25: De bekende knol die je uit de grond kunt plukken in Super Mario Bros. 2. De awards: MarsM & RM: Bananensap: De award is uiteraard een Link. Gefeliciteerd winnaars! En iedereen bedankt voor de deelname. Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 30 april 2017 gepost Share 30 april 2017 gepost Gefeliciteerd MarsM & RM. 60 punten! Allemaal goed. Wow! Thanks Frey, leuke contest! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 30 april 2017 gepost Share 30 april 2017 gepost Het was zeker een leuke contest Bij elkaar 1 avondje zoeken geeft wel aan dat de contests zeker te doen zijn, ook zonder hints (want uiteraard hadden we de hint voor opgave 25 niet nodig ). Ik kijk al uit naar een volgende contest! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten