T4600C 3 februari 2018 gepost Share 3 februari 2018 gepost NASA S-VHS band, kopie van hun archief? De band heeft waterschade opgelopen, er zat schimmel op de tape. Dat heb ik er met wat doekjes en IPA 99.9% grotendeels afgehaald. Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 4 februari 2018 gepost Share 4 februari 2018 gepost Wat cassetebantjes bij kringloopwinkel. Op 1 staat een kerkdienst en op 1 een trouwerij in de kerk. Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 5 februari 2018 gepost Share 5 februari 2018 gepost Leuk! Dit weekeinde het topmodel van de IBM PS/ValuePoint serie gevonden: de P60/D. Hopelijk wordt deze morgen opgestuurd. Samen met een generieke 286 en een NEC PowerMate SX/20. Ook een Digital Starion 200i gewonnen. En vorige week een Roland MPU-401 kastje en Roland MT-32 ontvangen. Buiten eBay om vind ik veel en stukken goedkoper. De prijzen op eBay zijn bizar hoog meestal. Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 14 februari 2018 gepost Share 14 februari 2018 gepost Nog wat aanschaffen gedaan. Verveel me te pletter op kantoor. Dus kopen we maar wat zaken. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 februari 2018 gepost Share 14 februari 2018 gepost Ah van die RTC (Real Time Clock)-modules, zitten vaak in heel oude systemen. Er zit ook iets vergelijkbaars in een CD-i speler, alleen dan heten ze TimeKeeper. Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 14 februari 2018 gepost Share 14 februari 2018 gepost Super irritant. Ik heb ze in CN besteld. Duurt maanden voor het aankomt. In de VS zijn ze veel te duur. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 15 februari 2018 gepost Share 15 februari 2018 gepost On 2/14/2018 at 4:53 PM, PeterNY said: Nog wat aanschaffen gedaan. Verveel me te pletter op kantoor. Dus kopen we maar wat zaken. Ha, zo een NCR heb ik ook nog gehad .... Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 15 februari 2018 gepost Share 15 februari 2018 gepost Mooi man! Kijken of hij werkt zodra hij aankomt. Wellicht komende week. Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 16 februari 2018 gepost Share 16 februari 2018 gepost U ziet: - Commodore VIC20 + doos - Commodore 64 'Aldi' + doos (een van de laatste Commodore 64s uitgebracht) - Commodore 1541C (+ doos, niet op foto) - 2x Commodore 1530 Datasette + doos - Commodore C2N Datasette + doos - Commodore CBM VC 1020 (zeer zeldzame uitbreiding van de VIC20) - Commodore Amiga A500+ - Diverse VIC20 cartridges - Sony Playstation 2 Development (staat TEST op ipv PS2) - Sony Playstation 2 Dual Shock controller development (not for resale) Was weer een leuke ophaalactie Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 februari 2018 gepost Share 16 februari 2018 gepost Je hebt weer mooi spul gevonden Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 16 februari 2018 gepost Share 16 februari 2018 gepost Mooie spullen in een prachtige staat, maar met name de hoeveelheid spullen die je per post plaatst vind ik indrukwekkend Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 16 februari 2018 gepost Share 16 februari 2018 gepost Leuke aanwinsten! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 17 februari 2018 gepost Share 17 februari 2018 gepost Paar nieuwe spellen. Fatal Racing is geseald, NFS4 en Asterix & Obelix zijn NL releases Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 17 februari 2018 gepost Share 17 februari 2018 gepost Need For Speed 2 helemaal stukgespeeld vroeger. Extra leuk met de cheats (en o.a. de Hollywood baan). Fatal Racing heb ik vroeger ook gespeeld. Wel aardig maar niet zo indrukwekkend als Need for Speed . Ik kan me ook nog Toca 2 cars herinneren als goeie game uit dat genre die tijd. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 februari 2018 gepost Share 17 februari 2018 gepost Weer hele mooie boxen ook Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 17 februari 2018 gepost Share 17 februari 2018 gepost 4 uur geleden, MarsM zei: Need For Speed 2 helemaal stukgespeeld vroeger. Extra leuk met de cheats (en o.a. de Hollywood baan). Fatal Racing heb ik vroeger ook gespeeld. Wel aardig maar niet zo indrukwekkend als Need for Speed . Ik kan me ook nog Toca 2 cars herinneren als goeie game uit dat genre die tijd. Met die enorme dino die je kon crashen Toca 2 Touring Cars is ook naar mij onderweg. Veel gespeeld, maar de gameplay was niet eens zo top met die stroeve besturing. NFS2 is samen met GP2 mijn favoriete racegame ooit, puur omdat ik het stukgespeeld heb als kind. En de Special Edition bevatte meer auto's, de Last resort track en TCP/IP ondersteuning. Via een 3dfx wrapperiode kun je het makkelijk weer aan de praat krijgen op full HD of 4K, echt supergaaf is dat! Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 18 februari 2018 gepost Share 18 februari 2018 gepost (aangepast) 15 uur geleden, Hinse zei: Met die enorme dino die je kon crashen Toca 2 Touring Cars is ook naar mij onderweg. Veel gespeeld, maar de gameplay was niet eens zo top met die stroeve besturing. NFS2 is samen met GP2 mijn favoriete racegame ooit, puur omdat ik het stukgespeeld heb als kind. En de Special Edition bevatte meer auto's, de Last resort track en TCP/IP ondersteuning. Via een 3dfx wrapperiode kun je het makkelijk weer aan de praat krijgen op full HD of 4K, echt supergaaf is dat! Precies, was echt hilarisch als die T-Rex overdwars op de weg kwam te liggen... om de één of andere reden leverde dat enorme crashes op . En de soundtrack was ook gewoon fantastisch. Toca 2 had inderdaad een wat stroevere besturing, maar het was wel weer gaaf dat je letterlijk schade aan je auto kon krijgen als je tegen objecten aan reed (dat ook soms je motorkap voor je ruit omhoog stond en na een tijd wegwaaide ). Bij NFS2 bleef je auto altijd brandschoon, ook al vloog je 10 keer over de kop . 18 februari 2018 aangepast door MarsM Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 18 februari 2018 gepost Share 18 februari 2018 gepost 2 uur geleden, MarsM zei: Precies, was echt hilarisch als die T-Rex overdwars op de weg kwam te liggen... om de één of andere reden leverde dat enorme crashes op . En de soundtrack was ook gewoon fantastisch. Toca 2 had inderdaad een wat stroevere besturing, maar het was wel weer gaaf dat je letterlijk schade aan je auto kon krijgen als je tegen objecten aan reed (dat ook soms je motorkap voor je ruit omhoog stond en na een tijd wegwaaide ). Bij NFS2 bleef je auto altijd brandschoon, ook al vloog je 10 keer over de kop . Dat klopt inderdaad, Toca 2 was meer een sim en NFS2 was pure arcade. Wellicht eens een topic maken over oude racegames uit de jaren '90 Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 18 februari 2018 gepost Share 18 februari 2018 gepost (aangepast) Dolletjes! Vandaag een RLL/MFM HDD aangesloten met een WD kaart. Teveel slechte sectoren met LLF: vuilnisbak helaas. Ook twee 5.25” stations geprobeerd: vuilnisbak. Een derde 5.25” station werkt wel gelukkig. Later vandaag wellicht een 45MB IDE HD proberen. Anders morgen. Werkt vermoedelijk ook niet. 19 februari 2018 aangepast door PeterNY Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 23 februari 2018 gepost Share 23 februari 2018 gepost Gisteren de Philips P 3238 handleidingen en diskettes uit SK ontvangen. Erg leuk. Gisteren ook een Samsung S550 80286 aan de praat gekregen met een 5.25” diskettestation en LapLink kabel aangesloten op de Argent Technologies 486 DX 33. Trage machine maar toch erg leuk. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 februari 2018 gepost Share 23 februari 2018 gepost 8 uur geleden, PeterNY zei: Gisteren de Philips P 3238 handleidingen en diskettes uit SK ontvangen. Erg leuk. Gisteren ook een Samsung S550 80286 aan de praat gekregen met een 5.25” diskettestation en LapLink kabel aangesloten op de Argent Technologies 486 DX 33. Trage machine maar toch erg leuk. Jij blijft ook maar retropc's kopen hè? En dan snel er op uitgekeken raken en weer elders slijten. Bewaar je ook wel eens dingen voor langere tijd? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 februari 2018 gepost Share 23 februari 2018 gepost Flight Simulator 98 en Fifa 99 (met Bergkamp op de cover) waren 'opvullers' bij de aanschaf, die anderen wilde ik graag hebben. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 februari 2018 gepost Share 23 februari 2018 gepost Dat wordt wel een toffe kast vol games Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 23 februari 2018 gepost Share 23 februari 2018 gepost (aangepast) Lachuhhhh! 23 februari 2018 aangepast door PeterNY Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 februari 2018 gepost Share 23 februari 2018 gepost 4 uur geleden, djkoelkast zei: Dat wordt wel een toffe kast vol games Grappig is trouwens de cashback die bij Flight Simulator 98 zit (zie gele sticker). Je krijgt 10 pond terug indien je een vorige versie van Flight Simulator bezit, dat geldt dus ook voor Flight Simulator 1.0 uit 1982. Waar maak je zulke cashbacks nog mee, dat je met 16 jaar oude software nog geld krijgt van de ontwikkelaar. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 februari 2018 gepost Share 23 februari 2018 gepost 4 minuten geleden, Hinse zei: Grappig is trouwens de cashback die bij Flight Simulator 98 zit (zie gele sticker). Je krijgt 10 pond terug indien je een vorige versie van Flight Simulator bezit, dat geldt dus ook voor Flight Simulator 1.0 uit 1982. Waar maak je zulke cashbacks nog mee, dat je met 16 jaar oude software nog geld krijgt van de ontwikkelaar. Ohja! Die Rollercoaster Tycoon is ook de UK-release zo te zien Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 2 maart 2018 gepost Share 2 maart 2018 gepost Ben nog steeds aan het wachten op de DS12887 chips. Heb voor $55 deze zaken bemachtigd. Daarmee kan ik een aantal systemen voltooien zodra ik de DS12887 krijg. 1X CT1770: werkt 1X I/O (IDE/FDD,LPT,SER): werkt 1X AHA-1520: werkt 1X 3.5" FDD: werkt 2X 16MB RAM: werkt 1X SER/LPT: nog niet geprobeerd 1X Trident VGA: werkt 1X NEC MultiSpin 3X: heb caddies besteld: geen stroom in behuizing; wel stroom direct op voeding PC 1X CT1740: werkt niet. 1X 5250 emulator: heb geen AS/400 dus kan niet worden getoetst Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 6 maart 2018 gepost Share 6 maart 2018 gepost Ondanks de drukte van het oprichten van het HomeComputerMuseum, heb ik dit spul maar even gered van de stort.. Vooruit, de Apple Lisa zou niet naar de stort gaan. Mooi verhaal achter deze machine trouwens. Dit is, voor zover bekend, de eerste Apple Lisa in Nederland. Het serienummer zegt dat hij uit 1982 komt (wat niet kan, de Lisa is uit 1983), maar de IC's op het mainboard zijn allemaal 1983.. Het verhaal is dat deze Apple Lisa in één van de eerste Apple authorized resellers stond (dan praten we dus over 1983). Daar had men speciaal een Lisa laten overkomen uit de US om te demonstreren in die winkel. De vorige eigenaar (van wie ik deze heb) deed toen veel voor die winkel. Uiteindelijk is het gefuseerd en naar Amsterdam verhuist (de winkel) en wilde men de oude hardware niet meer meenemen en werd weggegeven aan vrienden, zo is deze Apple Lisa dus bij die man terecht gekomen Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 maart 2018 gepost Share 6 maart 2018 gepost Mooi verhaal over die Lisa! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 maart 2018 gepost Share 6 maart 2018 gepost Mooie vondsten weer en die Lisa komt inderdaad met een mooi verhaal Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 maart 2018 gepost Share 7 maart 2018 gepost Gaaf spul! Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 7 maart 2018 gepost Share 7 maart 2018 gepost Mooi man! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 maart 2018 gepost Share 8 maart 2018 gepost VHS Dreams - Lost World Een nieuwe cassette en mijn exemplaar is (heel mooi onopvallend rechtsonder) gesigneerd door de artiest: Deze cassette heeft geen sticker, maar heel gaaf echt gedrukte tekst en logo's. 2e aankoop is het boek Struikelblokken waaruit ik heel veel strafwerk heb moeten maken Hele zinnen overschrijven, foutloos, 5 pagina's en als het niet goed was kreeg je er nog een paar pagina's bij. Ja, zo leer je je d's en t's wel Wij gebruikten deze druk op school (druk uit 1975, school midden jaren '90). Er zijn ook nieuwere exemplaren. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 8 maart 2018 gepost Share 8 maart 2018 gepost Tof, oud hollandsch lesmateriaal! 1. D 2. T 3. TT 4. DT 5. D 6. T 7. D 8. T 9. DD 10. DT 11. TT 12. D 13. T 14. DD 15. D 16. DT Ben ik geslaagd? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 maart 2018 gepost Share 8 maart 2018 gepost 29 minuten geleden, MarsM zei: Tof, oud hollandsch lesmateriaal! 1. D 2. T 3. TT 4. DT 5. D 6. T 7. D 8. T 9. DD 10. DT 11. TT 12. D 13. T 14. DD 15. D 16. DT Ben ik geslaagd? Wat mij betreft een 10, allemaal goedt Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 9 maart 2018 gepost Share 9 maart 2018 gepost 8 uur geleden, djkoelkast zei: Wat mij betreft een 10, allemaal goedt Té makkelijk, hopelijk heb je er niet al te veel geldt voor betaalt... oh nee wacht, betaald! Maak ik toch bijna een fout zeg Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 maart 2018 gepost Share 9 maart 2018 gepost 12 minuten geleden, MarsM zei: Té makkelijk, hopelijk heb je er niet al te veel geldt voor betaalt... oh nee wacht, betaald! Maak ik toch bijna een fout zeg 2 euro Op de even pagina's staan andere opdrachten dan d/t. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 9 maart 2018 gepost Share 9 maart 2018 gepost 11 hours ago, MarsM said: Té makkelijk, hopelijk heb je er niet al te veel geldt voor betaalt... oh nee wacht, betaald! Maak ik toch bijna een fout zeg Is dat geldT ook een foutje ? Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 9 maart 2018 gepost Share 9 maart 2018 gepost 1 uur terug, RM zei: Is dat geldT ook een foutje ? Briljant. Dat zag je geleik? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 9 maart 2018 gepost Share 9 maart 2018 gepost 33 minutes ago, MarsM said: Briljant. Dat zag je geleik? Nou ja geleik niet, maar je hoefd er ook niet blint voor te zijn Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 9 maart 2018 gepost Share 9 maart 2018 gepost Keertje geen computers, sterker nog, d'r is niks digitaal aan: Ze komen rechtstreeks uit de Philips fabriek. Vorige eigenaar had ze van een oom die bij Philips binnen zat. De platenspeler heeft wat TLC nodig, de draaitafel draait ergens tegen aan (ik hoor continue een schurend geluid. Verder lijkt ie te werken (nog niet volledig getest). De tuners de speakers werkte nog feilloos en schakelen keurig in en uit. Optisch zijn ze bijna nieuwstaat (alleen krasjes onder op de speakers van de vloer). Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 maart 2018 gepost Share 10 maart 2018 gepost Tof Eerst maar eens snaar nakijken van die platenspeler Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 maart 2018 gepost Share 21 maart 2018 gepost Vorige week een Nederlandstalige uitgave van MS-DOS: Deze week Screamer en Ignition (deze laatste is lastig te vinden) big box: Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2018 gepost Share 22 maart 2018 gepost Gaaf ook die DOS op 2 formaten diskette Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 23 maart 2018 gepost Share 23 maart 2018 gepost Prachtig! Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 3 april 2018 gepost Share 3 april 2018 gepost (aangepast) Twee zelfopgenomen cassettes met trouwerij kerkdienst. Vanaf begin tot einde. Gevonden bij kringloopwinkel. 1 TDK SA-C90 en 1 BASF Chrome Super II 90 Wat meer NASA computer banden: 3 april 2018 aangepast door T4600C Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 april 2018 gepost Share 3 april 2018 gepost Blijft interessant spul! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 april 2018 gepost Share 6 april 2018 gepost @T4600C Ja is en blijft uniek materiaal! Zelf deze op de kop getikt: Binnenkort post ik wat foto's van de inhoud. Voor mij persoonlijk is dit op gebied van geluid en de jaren '90 de meest iconische (dus niet per se de beste) geluidskaart voor pc's. Dus ik moest hem in de verzameling hebben Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 april 2018 gepost Share 6 april 2018 gepost Erg mooi dat 'ie zo bewaard is gebleven Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 21 april 2018 gepost Share 21 april 2018 gepost Ik heb eigenlijk iets teveel om te laten zien wat er de afgelopen weken is binnengekomen in het HomeComputerMuseum, dus bij deze een kleine selectie. Zo heb ik dus o.a. alle versies van OS/2 in doos gekregen, stuk of 10 gesealde 8" floppy doosje (dus 10 8" per doos, doos nog in seal) en dit: Barco Vision 1600HD 'beamertje'. Helaas een defect ergens in de hoogspanning, dus wordt nog nagekeken. Controlunit doet het wel! En ja, dit ding is massief groot. Weegt een kilo of 40. Analoge RGB FTW Ik had wat IDE-schijven te weinig, nu niet meer: Een prachtige Headstart LX-CD, de eerste Headstart gemaakt onder de vlag van Philips en met CD-speler dus. Is nog steeds een XT-machine overigens. MFM hdd is helaas dood, dus dat wordt nog een uitdaging om er een mooi werkend systeem van te maken. Deze zeldzame jongen heeft ook een plekje gekregen in het museum, een Philips P2000M met (werkende) Daisywheel printer. En doet het nog! Deze is volgens mij ook best zeldzaam, ik had hem nog niet eerder gezien. De CompuData System 1, oftewel, de Tulip System 1.. de allereerste Tulip computer: (met gratis probleem in de voeding, doet momenteel helemaal niks) En om mijn MFB-liefde ook nog wat te geven, deze set: Prachtige set om te zien en functioneert ook nog eens erg goed. En wie dit graag met eigen ogen wil zien en met de eigen vingers wil aanraken, kom gezellig naar het HomeComputerMuseum. We zijn open van woensdag tot en met zondag vanaf 11:00 (uitgezonderd op zondag, dan vanaf 12:00 ). Meer dan 100 computers staan aan om zelf te proberen! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten