PeterNC 20 september 2017 gepost Share 20 september 2017 gepost Ik heb een AST Advantage! 9313 (Pentium 200) voor MS-DOS spellen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 september 2017 gepost Share 20 september 2017 gepost 40 minuten geleden, PeterNY zei: Ik heb een AST Advantage! 9313 (Pentium 200) voor MS-DOS spellen. Tof! Ik was bezig met een Pentium 233, maar ik zoek nog wat extra spul wat correct is qua periode voor er in. Ik heb denk ik het meeste wel in huis, alleen verdeeld over een aantal andere pc-kasten, dus even zoeken Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 21 september 2017 gepost Share 21 september 2017 gepost Ik heb er $150 voor betaald inclusief verzendkosten op eBay. Toren, monitor, toetsenbord, muis en luidsprekers + originele verpakking. Mooie prijs vond ik. Het was wel even zoeken naar de geluidkaart stuurprogramma's. http://www.vcfed.org/forum/showthread.php?59251-AST-Advantage!-9313 Ook een CT1300 gevonden in een veiling van $75 en daar nog $20 op teruggekregen. Plus een Magnavox 386 voor $100 gekocht. Die Magnavox heb ik met CT1300 voor $400 verkocht. Daarmee die AST terugverdiend. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2017 gepost Share 21 september 2017 gepost Poeh, ik schrik toch wel een beetje van de prijzen hoor. Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 22 september 2017 gepost Share 22 september 2017 gepost Lokaal is er weinig tot niets te vinden. Atlantische Oceaan in het Oosten. Moeras in het westen. Landbouw in het noorden en zuiden. Wel 6 miljoen mensen hier in ZOFL maar relatief weinig advertenties op Craigslist. Te ver rijden naar ZWFL (dun bevolkt) en CFL (dichter bevolkt). Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 september 2017 gepost Share 22 september 2017 gepost Ik snap de reden, het is ook net wat waar meer of minder verkocht is. Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 22 september 2017 gepost Share 22 september 2017 gepost (aangepast) 325M mensen in de VS dus er is gigantisch veel verkocht. Maar ook enorm veel al in de afvalstroom terecht gekomen. Plus verzendkosten zijn meestal $20 tot $100 afhankelijk van de afstand / gewicht / omvang. Het versturen van de Magnavox 386 was $75 van FL naar CA: 2,700 mijlen. 22 september 2017 aangepast door PeterNY Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2017 gepost Share 17 oktober 2017 gepost Dubbel-LP van Dubmood in de vorm van 5,25" diskettes, want de hoes is ook zo uitgespaard. Het is semiretro denk ik, want het zijn wel nieuwe platen. De oplettende kijker ziet wel dat de binnenkant van een 3,5" is Maar wel heel vet gedaan. Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 17 oktober 2017 gepost Share 17 oktober 2017 gepost (aangepast) Is hij weer. Opgehaald: Samen met: (Ja, dat is een echte IBM 5150) Weekje later heb ik dit opgehaald: En nog geen foto, maar ook: 2x Tulip monitor (zwart/wit en kleur) 1x naamloze monitor tbv Osborne 1 Osborne Variant 1 (=Osborne 1 in een desktop kast met alle uitbreidingen) 2x Compaq Portable II Compaq Portable 286 Bondwell 12 Sharp PC-7100 Televideo TPC I Philips YES! En niet retro, maar 4 banners besteld voor het museum en nieuwe visitekaartjes 17 oktober 2017 aangepast door WHiZZi Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2017 gepost Share 17 oktober 2017 gepost Schitterend spul weer! Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 17 oktober 2017 gepost Share 17 oktober 2017 gepost Prachtig die Tulip en die Philips. Kijk in de Tulip even uit voor lekkende batterijen! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2017 gepost Share 17 oktober 2017 gepost In Tulips zitten meestal 3x AA-batterijen (en die lekken ook) maar kun je er zo uithalen. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 18 oktober 2017 gepost Share 18 oktober 2017 gepost Zo hee, weer een erg goede score, waar haal je die juweeltjes vandaan? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 oktober 2017 gepost Share 18 oktober 2017 gepost 3 uur geleden, Hinse zei: Zo hee, weer een erg goede score, waar haal je die juweeltjes vandaan? Ik heb ze gewoon online besteld Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 18 oktober 2017 gepost Share 18 oktober 2017 gepost 51 minuten geleden, djkoelkast zei: Ik heb ze gewoon online besteld Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 19 oktober 2017 gepost Share 19 oktober 2017 gepost Mooie verzameling! Ik had een PCChips kloon gekocht (nog nooit zo'n processor gehad) maar die was stuk. Stuur ik vandaag terug voor eBay geld terug. Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 23 oktober 2017 gepost Share 23 oktober 2017 gepost (aangepast) Vandaag een CT1740 binnen met ASP/CSP. Voor relatief weinig ($22). En toevallig twee Philips SAA1099s voor mijn CT1320: die heeft nu ook CMS. Voor $5: geen geld: inclusief porto. Respectievelijk uit de US en CN. Lachen! 23 oktober 2017 aangepast door PeterNY Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 oktober 2017 gepost Share 23 oktober 2017 gepost Ik heb op de Retrodag een pc mee met een Soundblaster 2.0 met CMS/Gameblaster 100% werkend Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 23 oktober 2017 gepost Share 23 oktober 2017 gepost Leuk voor Silpheed / Thexder II en dergelijke! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 oktober 2017 gepost Share 24 oktober 2017 gepost 8 uur geleden, PeterNY zei: Leuk voor Silpheed / Thexder II en dergelijke! Ik heb er o.a. Monkey Island, Arkanoid II, Test Drive 3 en Bubble Bobble opgezet. Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 24 oktober 2017 gepost Share 24 oktober 2017 gepost Ook leuk! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 24 oktober 2017 gepost Share 24 oktober 2017 gepost Ik ben nu met de high-end build bezig: 486DX2/66 64MB EDO Diamond Speedstar PRO VLB SCSI cd-spelers + Adaptec SCSI-kaart Soundblaster AWE32 + 2MB DOS 6.22 + Win 3.11 (standaard, niet WfW) Op de SX/33 (of eigenlijk een UMC SUPER33) draait PC Dos 2000 van IBM. Ik neem ook nog een IBM 486 mee met DOS 6.22 + OS/2 2.11, daarin zit 32MB, een SB16 + Roland SCB-55 Link naar bericht Delen op andere sites
PeterNC 25 oktober 2017 gepost Share 25 oktober 2017 gepost Leuk! Hoop sleep werk! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 oktober 2017 gepost Share 25 oktober 2017 gepost Er gaat nog een hele sloot meer mee Slepen is alleen maar leuk. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 26 oktober 2017 gepost Share 26 oktober 2017 gepost Wordt dus een mooie line-up komend weekend Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 30 oktober 2017 gepost Share 30 oktober 2017 gepost Ik krijg hem volgende week pas binnen maar... Ik heb een arcade machine besteld Hoewel het uiterlijk een Mame design heeft is dit geen computer maar heeft het een echt Jamma board met bijna 1000 games ingebouwd (vrijwel alle bekende arcade games zoals Street Fighter, Mortal Kombat, Tempest, Pacman, Mario Bros, Donkey Kong, Outrun, Afterburner, Space Harrier etc.) Ook heb ik gekozen voor echte Sanwa joysticks en een hardware scanline generator voor een authentiekere retro ervaring. Zodra ik hem binnen heb zal ik foto's maken van deze arcade in actie. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 oktober 2017 gepost Share 30 oktober 2017 gepost Tof ding! Ik ben benieuwd naar de foto's als 'ie er staat Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 november 2017 gepost Share 9 november 2017 gepost 't is niet helemaal retro, maar wel een beetje. 2 Nederlandse releases, Fatima Yamaha is niemand minder dan Bas Bron, de man achter de beats van De Jeugd van Tegenwoordig en we kennen hem vast ook nog wel als Bastian van You've got my love. CZ-5000 is een LP met muziek van 2 Japanse tweelingbroers, compleet gemaakt op de 80's 'speelgoedsynthesizer' CZ-5000 van Casio, maar het is uitgebracht op het Nederlandse Safe Trip-label. De andere 2 zijn fijne dansplaatjes met 4 nummers elk. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 november 2017 gepost Share 10 november 2017 gepost 5 stuks oude platen uit Japan 4 stuks nieuwe platen (maar 1 van een oude band: Der Plan) uit Duitsland Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 november 2017 gepost Share 11 november 2017 gepost Mooie aankopen, dj! Quote ...en we kennen hem vast ook nog wel als Bastian van You've got my love. Mijn nicht was 1 van de vrouwen met verschillende t-shirts in die clip Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 november 2017 gepost Share 11 november 2017 gepost 44 minuten geleden, Hinse zei: Mooie aankopen, dj! Mijn nicht was 1 van de vrouwen met verschillende t-shirts in die clip Ik heb de originele negatieven (16mm filmrollen) + de digitale betacamtapes van die clip (zowel de clip afgemonteerd als de ruwe beelden) Welk shirt? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 november 2017 gepost Share 11 november 2017 gepost 4 minuten geleden, djkoelkast zei: Ik heb de originele negatieven (16mm filmrollen) + de digitale betacamtapes van die clip (zowel de clip afgemonteerd als de ruwe beelden) Welk shirt? Oh dat weet ik echt niet meer, hoor Zal het haar eens vragen als ik haar weer zie. Link naar bericht Delen op andere sites
Brammeke 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost (aangepast) voor 20 euro inclusief overgenomen. 14 november 2017 aangepast door Brammeke Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost Dat is geen hele slechte deal, hoewel de prijzen natuurlijk inmiddels al weer enige jaren aan het dalen zijn. Wat ik in de kringloop tegen kwam in nieuwstaat (ondanks dat ik geen vinylspeler heb): Kon ik niet laten liggen met die foute hoezen Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost Ik heb ook een van beiden Ik denk deel 1. Heb ook wat aankopen gedaan, zal eens wat foto's gaan maken. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 14 november 2017 gepost Share 14 november 2017 gepost Ik heb nog een cassettebandje liggen met enkele liedjes en verhaaltjes. Ik begrijp alleen niet waarom er staat "originele liedjes (bekend) van TV"... Ik heb die liedjes nooit in de afleveringen van Foofur gezien of gehoord.. . Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 november 2017 gepost Share 16 november 2017 gepost (aangepast) Op 15-11-2017 at 00:10, RM zei: Ik heb nog een cassettebandje liggen met enkele liedjes en verhaaltjes. Ik begrijp alleen niet waarom er staat "originele liedjes (bekend) van TV"... Ik heb die liedjes nooit in de afleveringen van Foofur gezien of gehoord.. . Joh in Foofur zit vanalles, net als in al die tekenfilms uit die tijd... Als je je best doet hoor je de lingo-theme in een aflevering van Seabert Volgens mij was het trouwens ook Caroline Tensen die de openingstheme van Foofur inzong...? (EDIT: Wauw, mooi toeval ) Op die 20 euro-deal; tja, enerzijds een mooie deal (en allezes de Europa's is altijd netjes), anderzijds vraag ik me toch op een gegeven moment af, wat móet je ermee. Te meer gezien ze met duizenden en honderdduizenden verkocht zijn, die duiken de komende 15 jaar nog wel regelmatig op op Marktplaats hoor. 16 november 2017 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 16 november 2017 gepost Share 16 november 2017 gepost Ik heb mijn arcade nu enkele dagen en het is een fantastische ervaring Alle bekende games zitten erop, zoals Tetris, Frogger, Pacman, Metal Slug, Street Fighter, Mortal Kombat, The Simpsons etc. Ook de speakers zijn uitstekend (van die klassieke speakers die een *boem* geluid maken als je arcade aanzet). Het scherm heeft een 4:3 verhouding zoals het hoort (dus niet breedbeeld) en een ingebouwde scanline generator om de klassieke CRT look na te bootsen. De reden dat ik niet voor een echte CRT ben gegaan is dat die nog maar weinig worden gemaakt en er zijn nauwelijks mensen die ze kunnen repareren als ze stuk gaan. De games staan op een SSD schrijf dus ook deze zal heel lang meegaan. De Joysticks zijn de klassieke Sanwa’s die een ‘klik’ geluid maken bij elke handeling (nog meer authenticiteit!). De knoppen zijn in de Neo Geo kleuren omdat ik dat gewoon het mooiste vind Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 16 november 2017 gepost Share 16 november 2017 gepost Gave kast! Waar heb je hem vandaan? Wil zelf ook ooit zo'n project starten. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 16 november 2017 gepost Share 16 november 2017 gepost Lumimaniac.nl (Luminaniac is een fysieke winkel in Zeist, maar je kan er ook online bestellen )Ze verkopen zowel kant en klare kasten als onderdelen en bouwpakketten. Ik heb overal rondgekeken en deze winkel had de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 november 2017 gepost Share 17 november 2017 gepost Ziet er heel netjes gemaakt uit! Artwork vind ik wat druk, maar dat is persoonlijke voorkeur. Wat voor hardware zit er in? Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 17 november 2017 gepost Share 17 november 2017 gepost Er zit een Pandoras Box 4S+ in, dat is een Jamma “board” met heel veel games ingebouwd De specs zijn uit mijn hoofd: CPU: ARM Cortex A8 GPU: ARM Mali Alle games draaien erg soepel, ook (pseudo-)3D games. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 november 2017 gepost Share 17 november 2017 gepost Nice, leuk spul! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 17 november 2017 gepost Share 17 november 2017 gepost Alleen die kleur.. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 17 november 2017 gepost Share 17 november 2017 gepost True Ze komen of in felroze of in felgroen. Maarja, daar merk je toch niets van aangezien hij in de arcade zit. Link naar bericht Delen op andere sites
Brammeke 17 december 2017 gepost Share 17 december 2017 gepost voor 10 euro opgehaald, weet niet of het heel veel is hiervoor of valt het wel mee? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 december 2017 gepost Share 18 december 2017 gepost Och, het is wat de gek er voor geeft, vind het niet heel goedkoop, maar ook niet heel duur. Link naar bericht Delen op andere sites
WHiZZi 8 januari 2018 gepost Share 8 januari 2018 gepost Een aankoop niet echt, ik heb het gratis mogen ophalen. Een MSX 8250 en 2x een Tandy TRS80 Model II (1979) + 2x drivesbay (3x 8" per drivebay), documentatie en software voor dit systeem (TRSDOS en CP/M) En als je de systemen live wil bewonderen, dat kan vanaf 17 maart 2018 op de Kluisstraat 3-5 in Helmond. Je kunt alvast een kaartje kopen via GoFundMe Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 januari 2018 gepost Share 8 januari 2018 gepost Heel gaaf spul weer! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten