djkoelkast 8 maart 2017 gepost Share 8 maart 2017 gepost Hij is erg leuk om te doen en op zich kun je met 2x alles een keer bekijken en horen al een hoop herkennen hoor, lijkt meer werk dan het is. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 9 maart 2017 gepost Share 9 maart 2017 gepost Het eerste ben ik met je eens, voor meer dan 100 % , de rest niet helemaal. Ik ben echt wel een tijd bezig geweest met het zoeken naar bepaalde antwoorden.  RM heeft wel gelijk met het stellen dat je elkaar kunt helpen door hints te vragen.  Hint gevraagd voor 19.  Link naar bericht Delen op andere sites
RM 9 maart 2017 gepost Auteur Share 9 maart 2017 gepost 1 hour ago, Keetie said: Hint gevraagd voor 19. Â Link naar bericht Delen op andere sites
RM 17 maart 2017 gepost Auteur Share 17 maart 2017 gepost Reminder: na vandaag kan iedereen nog een week foto's insturen en daarmee 5 punten en 3 letters verdienen voor de contest (opgave 8). De contest zelf duurt nog een week langer . Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 17 maart 2017 gepost Share 17 maart 2017 gepost Hint voor 33? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 18 maart 2017 gepost Auteur Share 18 maart 2017 gepost 12 hours ago, Frey said: Hint voor 33? Â Link naar bericht Delen op andere sites
RM 22 maart 2017 gepost Auteur Share 22 maart 2017 gepost Nog 3 dagen de tijd om een foto  in te sturen voor opgave 8. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2017 gepost Share 22 maart 2017 gepost Wat voor onderwerp moest het nou zijn? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 22 maart 2017 gepost Auteur Share 22 maart 2017 gepost Het onderwerp mag je zelf kiezen (geef de foto wel een naam mee ) Link naar bericht Delen op andere sites
RM 25 maart 2017 gepost Auteur Share 25 maart 2017 gepost Er kunnen geen foto's meer worden ingezonden. Vandaag wordt een stemronde geopend voor de ingezonden foto's en de aankomende week kan er gestemd worden.  Deze contest staat ook nog een week open. Doe nog gezellig mee  Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 25 maart 2017 gepost Share 25 maart 2017 gepost Hints voor 5, 18, 29D, 41 en 56? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 maart 2017 gepost Share 26 maart 2017 gepost En doe 21 ook nog maar. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 maart 2017 gepost Auteur Share 26 maart 2017 gepost 14 hours ago, Frey said: Hints voor 5, 18, 29D, 41 en 56? Â Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 maart 2017 gepost Auteur Share 26 maart 2017 gepost 20 minutes ago, Frey said: En doe 21 ook nog maar.  Pff, als ik het al niet was dan wordt ik het wel met het verzinnen van hints  Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 26 maart 2017 gepost Share 26 maart 2017 gepost Ik heb nog twee hints over, doe mij maar hints voor 39 & 48. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 maart 2017 gepost Auteur Share 26 maart 2017 gepost 41 minutes ago, TMP said: Ik heb nog twee hints over, doe mij maar hints voor 39 & 48.  Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 maart 2017 gepost Share 26 maart 2017 gepost On 27-2-2017 at 8:45 PM, RM said: Voor enkele categorieën zijn er niet heel veel opgaven; Mocht van een categorie voor alle opgaven al een hint gevraagd zijn en je hoeft geen extra hint, dan krijgt deze scrabble steen eenzelfde functie als de Foto! Contest scrabble steen (wellicht loont het dus om tactisch te spelen en hints te vragen)  Geldt dat ook als je van een categorie al alle antwoorden hebt en daar dus geen hint meer voor wil?  Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 maart 2017 gepost Auteur Share 26 maart 2017 gepost Dat is een goede vraag. Om de hints dan te kunnen benutten is het antwoord op de vraag "ja" Â Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 maart 2017 gepost Share 26 maart 2017 gepost Nummer 49 dan graag. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 maart 2017 gepost Auteur Share 26 maart 2017 gepost 13 minutes ago, Frey said: Nummer 49 dan graag. Â Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 27 maart 2017 gepost Share 27 maart 2017 gepost Doe 4 en 40 ook nog maar, dan zijn mijn hints ook op. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 27 maart 2017 gepost Auteur Share 27 maart 2017 gepost 2 hours ago, Frey said: Doe 4 en 40 ook nog maar, dan zijn mijn hints ook op. Â Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 maart 2017 gepost Auteur Share 28 maart 2017 gepost Het gaat nog spannend worden de laatste dagen... Â De tussenstand is veranderd; Â 1. djkoelkast 2. Frey 3. TMP 4. Keetie 5. Ross Link naar bericht Delen op andere sites
RM 29 maart 2017 gepost Auteur Share 29 maart 2017 gepost En Frey klimt verder omhoog, dus we hebben een nieuwe koploper; Â 1. Frey 2. djkoelkast 3. TMP 4. Keetie 5. Ross Link naar bericht Delen op andere sites
RM 31 maart 2017 gepost Auteur Share 31 maart 2017 gepost Vandaag is het de laatste dag om in te kunnen zenden. Â Alvast leuk om te vermelden; De deelnemers van deze contest hebben bij elkaar op 2 opgaven na alle antwoorden gevonden. Dit zijn; Laat Ze Maar Lachten Contest (opgave 14) La La La Contest (opgave 38) Link naar bericht Delen op andere sites
RM 31 maart 2017 gepost Auteur Share 31 maart 2017 gepost Nieuwe tussenstand; djkoelkast en TMP staan nu op een gedeelde 2e plaats  1. Frey 2. djkoelkast 2. TMP 4. Keetie 5. Ross Link naar bericht Delen op andere sites
RM 1 april 2017 gepost Auteur Share 1 april 2017 gepost (aangepast) DE ANTWOORDEN  01. Comic Books Contest: Douwe Dabbert - Bombasto Met Het Boze Oog  02. Dance Contest: Energy 52 - Café Del Mar03A. Nintendo Contest: Iggy Koopa03B. Nintendo Contest: Darkwing Duck (NES)  04. 12 Inch Extended Songs Contest: Village People - Y.M.C.A.  05. TV Themes Contest: Jeuk! 06. Album Covers Contest: U2 - The Joshua Tree  07. Overleden Acteurs/Actrices Contest: Dennis Hopper09A. ABC Contest: Ali B - Ik Ben Je Zat09B. ABC Contest: Buggeles, The - Video Killed The Radio Star09C. ABC Contest: Caro Emerald - Liquid Lunch  10. Jackie Chan Contest: Rush Hour  11. Carnaval Contest: Alberto - Onno (Mag Ik Je Toyboy Zijn?)  12. Darters Contest: Andy Fordham  13. Just Music Contest: Led Zeppelin - Kashmir  14. Laat Ze Maar Lachen Contest: Chris Zegers (02:06)  15. Mario Music Contest: Mario & Sonic At The Olympic Games Rio 2016  16. Retro Reclamemerken Contest: Calvé Pindakaas 17. Zomerhits Contest: Jody Bernal & Belle Perez - Me & You (Summertime Blue)  18. Auto's Contest: Ford Ka  19. Cartoons Contest: Tweeg - Teddy Ruxpin20A. Totally Confused Video Contest: Video: Beyoncé (ft. Bun B, Slim Thug) - Check On It20B. Totally Confused Video Contest: Music: Esmée Denters - Outta Here  21. Photomorph Contest: Pierce Brosnan en Kiefer Sutherland  22. Parodiën Contest: Parodie: Zanger Rinus - Met Romana Op De Scooter 22. Parodiën Contest: Origineel: Vader Abraham - Uche, Uche, Uche 23. Filmposters Contest: Who Framed Roger Rabbit  24. Final Bosses Contest: Demise - The Legend Of Zelda; Skyward Sword  25. Logo's Contest: Scania 26A. Muziek Met Connectie Contest: Michael Bolton - Go The Distance (Hercules)26B. Muziek Met Connectie Contest: Donny Osmond - I'll Make A Man Out Of You (Mulan)26C. Muziek Met Connectie Contest: Vanessa Williams - Colors Of The Wind (Pocahontas)26-. Muziek Met Connectie Contest: Connectie: Walt Disney  27. Herken De Stem Contest: Gijs Staverman28A. 300 Contest: Aqua - Turn Back Time - 90's 28B. 300 Contest: Ram Jam - Black Betty - 70's28C. 300 Contest: The Archies - Sugar Sugar - 60's28D. 300 Contest: Duran Duran - Hungry Like The Wolf - 80's29A. Personal Favorites Contest: Game: Super Mario Galaxy 29B. Personal Favorites Contest: Film: TMNT 2 - Out Of The Shadows29C. Personal Favorites Contest: Album: Green Day - American Idiot 29D. Personal Favorites Contest: Muziek: Celine Dion ft. Bee Gees - Immortality29E. Personal Favorites Contest: TV Serie: The Walking Dead29F. Personal Favrorites Contest: Game: Heartlight 30. Filmsongs Contest: Jim Carrey - Cuban Pete - The Mask  31. Vinyl Remix Contest: Rick Astley - Never Gonna Give You Up - Club Mix  32. Games Contest: Donkey Kong Country Returns - Wii  33. Snipper Contest: Harold Faltermayer - Axel F  34. Bekende Nederlanders Contest: Amber Teterissa  35. The 80's Contest: The Waterboys - Whole Of The Moon  36. The 90's Contest: K-Ci & Jojo - All My Life  37. Movie Villains Contest: Castor Troy - Face/Off  38. La La La Contest: The Carpenters - Yeserday Once More  39. Batman Contest: Erica Terpstra  40. Happy Hardcore Contest: Lipstick - I'm A Raver 41. Films Contest: The Terminator - Brad Fiedel  42. Top 40 Intro Contest: Jermaine Jackson & Pia Zadora - When The Rain Begins To Fall  43. Sporters Contest: Kimi Räikkönen  44. Zangers Contest: Ronan Keating  45. Movie Characters Contest: Dr. Henry Jones - Indiana Jones And The Last Crusade  46. Bekende Gezichten Contest: Inger Nilsson (Pipi Langkous) 47. Reclamemuziek Contest: Nikon  48. Voices Of Cartoons: Teenage Mutant Ninja Turtles - Shredder - James Avery (12:39)  49. Multimix Contest: Sophie Ellis Bextor - Murder On The Dancefloor  50. Animals Contest: Kiwi  51. Gitaarsnippers Contest: Uncle Kracker - Follow Me  52. SNES Music Contest: Mega Man 7  53. Facelift Contest: Maarten van Rossem   54. Recycled Music Contest: Recycled: The Baseballs - ...Baby One More Time  54. Recycled Music Contest: Origineel: Britney Spears - ...Baby One More Time55A. 1961 - 2010 Film Contest: Film 1961: Breakfast At Tiffany's55B. 1961 - 2010 Film Contest: Film 2010: Harry Potter And The Deadly Hallows (Part 1)  56. Random Music Contest: Babyface & Stevie Wonder - How Come, How Long  57. Kerstsnippers Contest: Miss Montreal - Being Alone With Christmas  58. Movie Endings Contest: The Flintstones Meet Rockula And Frankenstone   VERBORGEN LETTERS: samba-boy zat verborgen onder Opgave 5 (TV Themes Contest); Reden: samba-boy heeft 1 contest georganiseerd, namelijk het zevende deel van deze reeks. Joost zat verborgen onder Opgave 43 (Sporters Contest); Reden: Joost heeft geen contests georganiseerd, maar heeft wel Eredivisie pools (sport) georganiseerd.  OPLOSSING LETTERS Wanneer je alle letters had en ze op de juiste manier naast elkaar legde, dan kon dit worden gevonden;   DE HINTS Opgave 1: De knapzak - Hét symbool voor Douwe Dabbert Opgave 3B: Johnny Kraaykamp Jr - De stem van Darkwing Duck in de tekenfilmserie Opgave 4: I-Phone 5S - De reclame van Bel Simpel heeft de melodie van Y.M.C.A. Opgave 5: Een hond die jeuk heeft Opgave 7: Een deel van de filmposter van Speed - Dennis Hopper speelt in deze film de bad guy Opgave 11: Alberto Vermicelli - Een hint naar de "artiest" Opgave 18: Een slang die hint naar Kaa van Jungle Book - En dat verweest weer naar het type Opgave 19: Een teddybeer - Teddy Ruxpin is een teddybeer Opgave 21: Links een deel van 007 Gunlogo (James Bond) en rechts "het klokje rond", ofwel 24 uur - Een verwijzing naar James Bond en Jack Bauer (24) Opgave 25: Een vrachtwagen - Scania is een vrachtwagenmerk Opgave 29B: Een schildpad - In het Engels "Turtle" Opgave 29D: Een aantal letters en een CD - 1x een B en 3x een G, dus BeeGees en CD zijn de initialen van Celine Dion Opgave 30: Een simpel masker - Directe verwijzing naar The Mask Opgave 32: Een rode stropdas - Donkey Kong draagt ook een rode stropdas Opgave 33: De filmposter van Beverly Hills Cops - Axel F is de maintheme van de film Opgave 34: Simone Keinsma - De foto kwam uit het tijdperk van Kees & Co, waarin Amber ook speelde; Opgave 39: Het logo van NOC NSF - Erica was jarenlang voorzitter (2003 - 2010) Opgave 40: Lippenstift - Op zijn Engels Lipstick Opgave 41: De ogen van The Terminator Opgave 43: Een raceauto - Verwijzing naar Formule 1 Opgave 44: Logo van Boyzone - Ronan maakte onderdeel uit van Boyzone Opgave 45: De staat Indiana - Een verwijzing naar Indiana Jones Opgave 46: Een doodskopaapje - Pippi Langkous had een doodskopaapje genaamd Mr. Nilsson Opgave 47: Een deel van het logo - Een directe verwijzing naar het merk (en het antwoord) Opgave 48: 2 Sai's - Het wapen van Raphael, 1 van de Turtles Opgave 49: Een aantal "dode" kinderen op een dansvloer - Een directe verwijzing naar de titel Opgave 56: Een foto van Stevie Wonder en Babyface - De 2 artiesten die werden gezocht   DE FOTO! CONTEST djkoelkast: 3 punten TMP: 3 punten Keetie: 3 punten Frey: 2 punten   DE UITSLAG 1. Frey [120 punten] 2. djkoelkast [99,5 punten] 2. TMP [99,5 punten] 4. Keetie [37,5 punten] 5. Ross [19 punten]  Frey wint dus de contest: djkoelkast en TMP zijn de runner-up:   Dank voor het meedoen aan deze contest!   1 april 2017 aangepast door RM Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 april 2017 gepost Share 1 april 2017 gepost Gefeliciteerd, winnaars! Â En RM nogmaals bedankt voor het organiseren en het daaruit vloeiende hints-systeem en de oplossingen, die ook veel werk vereisten. Het was een leuke tijd! Â Link naar bericht Delen op andere sites
RM 1 april 2017 gepost Auteur Share 1 april 2017 gepost Het kostte mij zeker een hoop tijd (ik ben de hele ochtend en begin van de middag alleen al bezig geweest met de bovenstaande post, en hij is eindelijk zoals ik hem hebben wil Er zaten wat fouten in met verwijzingen van de links naar de antwoorden   Maar ik heb het wel met een hoop plezier gedaan  Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 1 april 2017 gepost Share 1 april 2017 gepost Prachtige contest ! Ik heb er veel aan gepuzzeld. Als ik nu de antwoorden zie, heb ik er wel het maximale uitgehaald! Heeft iemand de zin geraden? Ik miste daarvoor te veel letters. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 1 april 2017 gepost Auteur Share 1 april 2017 gepost 2 minutes ago, TMP said: Prachtige contest ! Ik heb er veel aan gepuzzeld. Als ik nu de antwoorden zie, heb ik er wel het maximale uitgehaald! Heeft iemand de zin geraden? Ik miste daarvoor te veel letters.  Nee niemand  Frey mistte op het gegeven moment 2 letters en kwam wel met briljante antwoorden Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 1 april 2017 gepost Share 1 april 2017 gepost Geweldige contest RM! Wat een werk is dat geweest. Â Het heeft me echt wel wat uurtjes bezig gehouden, zeker met al die muziek. Gelukkig hebben de hints nog enorm geholpen en wat zoeken op goed geluk. Kwam er helaas niet uit met de letters. Je staart je op een gegeven moment echt blind. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 april 2017 gepost Share 2 april 2017 gepost Ik heb door schooldrukte helaas niet meegedaan aan deze contest, maar wát een werk heb je hierin gestoken, ongelofelijk Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 2 april 2017 gepost Share 2 april 2017 gepost Ja ik baal ook enorm dat ik afgelopen periode nauwelijks tijd zag om er even rustig voor te zitten.  Maar wat een geweldige contest, RM! En bizar dat de nrs 2 dezelfde score hebben  Petje af voor de organisatie!   @RM In je uitslagpost verwijst het onderste gedeelte volledig naar Babyface  Link naar bericht Delen op andere sites
RM 2 april 2017 gepost Auteur Share 2 april 2017 gepost (aangepast) Nog steeds?! Ongelooflijk zeg... ik ben gisteten al een uur bezig geweest om die fouten eruit te halen en te herstellen en dan zitten ze er nog in   Nou ja, op zich stoort het niet, is de informatie die je ziet correct en is het wel een goed nummer. Dus laat maar zo staan   Thanks voor de dankbetuigingen    2 april 2017 aangepast door RM Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 april 2017 gepost Share 3 april 2017 gepost Ik was op vakantie, net terug, voor mij ook een dikke dank je, hele toffe contest en het was erg leuk om te zoeken  Link naar bericht Delen op andere sites
RM 3 april 2017 gepost Auteur Share 3 april 2017 gepost Graag gedaan Ik deed het met veel plezier. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten