Frey 9 januari 2017 gestart Share 9 januari 2017 gestart Deze keer ben ik op zoek naar 25 verschillende titels van Super Nintendo spellen. Voor iedere opgave is 1 punt te verdienen, dus dat zijn simpelweg 25 punten totaal. De contest duurt twee weken na de opening. Na de eerste week volgen 25 hints in willekeurige volgorde. Deze zijn vooraf al bepaald. Voor zowel de winnaar als de runner-up is er een award te verdienen: Hier is de contest: SNES Music Contest.zip Succes! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 9 januari 2017 gepost Share 9 januari 2017 gepost Nieuwe contest! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 10 januari 2017 gepost Auteur Share 10 januari 2017 gepost Bij drie deelnemers volgt zoals gewoonlijk de eerste tussenstand. Het zijn er nu twee. Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 12 januari 2017 gepost Share 12 januari 2017 gepost Hè dat is jammer. Ik herken er maar 2. Nooit zoveel SNES spellen gespeeld :-P Wel leuk zo'n quiz. Ik wacht nog wel even tot er een langskomt waarvan ik er mogelijk wat meer weet. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 januari 2017 gepost Auteur Share 12 januari 2017 gepost 33 minutes ago, Bananensap said: Hè dat is jammer. Ik herken er maar 2. Nooit zoveel SNES spellen gespeeld :-P Wel leuk zo'n quiz. Ik wacht nog wel even tot er een langskomt waarvan ik er mogelijk wat meer weet. Maakt niet uit hoor, gewoon inzenden wat je weet. En maandag komen er nog hints die je mogelijk nog wat verder kunnen helpen. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 12 januari 2017 gepost Share 12 januari 2017 gepost En je mag ook gewoon gebruik maken van internet (zoeken naar antwoorden) Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 12 januari 2017 gepost Share 12 januari 2017 gepost Okay, ga ik het toch proberen. Suggesties voor zoekwoorden? Pling plong doebiedoebie boem pssssj Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 januari 2017 gepost Auteur Share 12 januari 2017 gepost De eerste tussenstand: 1. RM 2. samba-boy 3. Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 januari 2017 gepost Auteur Share 14 januari 2017 gepost Nog twee dagen tot de hints. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 16 januari 2017 gepost Auteur Share 16 januari 2017 gepost 25 Hints in willekeurige volgorde: - Verleden - Monsterjager - Icoon met cape - Dubbele ontvoering - Kikker - Nul - Leugenaar - Kielhalen - Geheim - Wolk in de ruimte - Icoon met snelheid - Laatste exemplaar - Vier - Ster - Ezel - Buiten vechten - Nul met oog - Jonge icoon - Onderwereld - Lente - Niet drie - Moeder - Ontvoerde ezel - Tien? - Litteken De contest loopt nog een week! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 16 januari 2017 gepost Auteur Share 16 januari 2017 gepost In totaal zijn 6 opgaven nog niet geraden. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 17 januari 2017 gepost Auteur Share 17 januari 2017 gepost Nog 5 die niet geraden zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 17 januari 2017 gepost Auteur Share 17 januari 2017 gepost Nog maar 3 niet geraden. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 18 januari 2017 gepost Auteur Share 18 januari 2017 gepost Loopt verder helaas nog geen storm hier. Terwijl er toch enkele grote titels en hele bekende muziekjes tussen zitten die menigeen moet kunnen herkennen. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 januari 2017 gepost Share 19 januari 2017 gepost Ik moet er nog even voor gaan zitten Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 21 januari 2017 gepost Auteur Share 21 januari 2017 gepost Er is nog wat ingezonden, maar de stand blijft hetzelfde. Kom op, jullie hebben tot en met maandag! Nog twee opgaven zijn niet geraden. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 21 januari 2017 gepost Auteur Share 21 januari 2017 gepost Hinse klimt naar plek 2: 1. RM 2. Hinse 3. samba-boy Slechts één opgave is nog niet geraden. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 22 januari 2017 gepost Auteur Share 22 januari 2017 gepost Nog een dag de tijd. Alleen opgave 18 is nog niet geraden. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 januari 2017 gepost Auteur Share 23 januari 2017 gepost De laatste dag! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 januari 2017 gepost Share 23 januari 2017 gepost Hopelijk vanavond nog even de tijd om RM van de troon te stoten Link naar bericht Delen op andere sites
RM 23 januari 2017 gepost Share 23 januari 2017 gepost En dat is zeker nog mogelijk Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 januari 2017 gepost Auteur Share 23 januari 2017 gepost Maar wie zal er uiteindelijk vandoor gaan met de eerste prijs en een lange neus trekken naar de rest? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 23 januari 2017 gepost Share 23 januari 2017 gepost Helaas toch geen tijd meer voor gevonden om uitgebreid te gaan zoeken, wel erg goede contest! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 januari 2017 gepost Auteur Share 23 januari 2017 gepost De eindstand: 1. RM (21 punten) 2. Hinse (14 punten) 3. samba-boy (11 punten) En de antwoorden: 01. Star Fox Hint: Wolk in de ruimte (Verwijst naar hoofdpersoon Fox McCloud en het spel speelt zich in de ruimte af) 02. Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest Hint: Ontvoerde ezel (Ezel is de letterlijke vertaling van Donkey en die wordt hier ontvoerd) 03. EarthBound Hint: Moeder (Spel heet oorspronkelijk Mother 2) 04. Goof Troop Hint: Kielhalen (Verwijst naar de piraten en voornamelijk de eindbaas Keelhaul Pete) 05. Kirby's Dream Land 3 Hint: Nul met oog (0, ook wel Zero, is de eindbaas en is een wezen met alleen een oog) 06. Super Mario Kart Hint: Icoon met snelheid (Nintendo icoon Mario in een snelle kart) 07. Street Fighter II Hint: Buiten vechten (Letterlijk Straatvechter, vechten op straat dus) 08. Chrono Trigger Hint: Kikker (Verwijst naar het personage Frog) 09. The Legend of Zelda: A Link to the Past Hint: Verleden (Verwijst naar de titel) 10. Super Mario World Hint: Icoon met cape (Mario kan hier een cape als power-up krijgen) 11. Harvest Moon Hint: Lente (Dit muziekje klinkt tijdens de lente in het spel) 12. The Lion King Hint: Litteken (Verwijst naar het personage Scar, zijn liedje klinkt hier) 13. Terranigma Hint: Onderwereld (De hoofdpersoon komt uit de onderwereld, waar het spel ook begint) 14. Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble! Hint: Dubbele ontvoering (Donkey Kong en Diddy Kong worden beiden ontvoerd in dit spel) 15. Mega Man X Hint: Tien? (De X lijkt naar 10 te verwijzen, maar dat is een ander spel en dit is de eerste in de X reeks) 16. Super Castlevania IV Hint: Vier (Deel 4 uit de reeks) 17. Kirby Super Star Hint: Ster (Verwijst naar de titel) 18. Disney's Pinocchio Hint: Leugenaar (Pinokkio liegt waardoor zijn neus langer wordt, vandaar ook nog de "lange neus" opmerking eerder) 19. Final Fantasy VI Hint: Niet drie (Is eigenlijk deel 6, maar kwam in Amerika uit als deel 3. Beide antwoorden werden goedgekeurd) 20. Super Mario World 2: Yoshi's Island Hint: Jonge icoon (Verwijst naar Mario als baby) 21. Super Metroid Hint: Laatste exemplaar (Het gaat hier om de zoektocht naar de laatst overgebleven Metroid) 22. Lufia II: Rise of the Sinistrals Hint: Monsterjager (De hoofdpersoon, Maxim, is van beroep een monsterjager) 23. F-Zero Hint: Nul (Verwijst naar de titel) 24. Secret of Mana Hint: Geheim (Verwijst naar de titel) 25. Donkey Kong Country Hint: Ezel (Letterlijke vertaling van Donkey) Awards: RM: Hinse: Bedankt voor de deelname. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 24 januari 2017 gepost Share 24 januari 2017 gepost (aangepast) Aaaaargggh! Je wilt niet weten hoe vaak ik de soundtracks van Chrono Trigger, Megaman X en Final Fantasy VI heb doorgeluisterd. En dan nog niet het betreffende muziekje kunnen vinden! Pinokkio klinkt achteraf ook vrij logisch. Die had ik gisteren ook voor mij, maar toen dacht ik die zal het wel niet zijn... Erg leuke contest weer! 24 januari 2017 aangepast door RM Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 24 januari 2017 gepost Auteur Share 24 januari 2017 gepost Pinokkio was als enige niet geraden. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten