Frey 7 december 2016 gestart Share 7 december 2016 gestart (aangepast) Vanaf maandag 16 januari zal er hier een grote verkiezing van start gaan om te bepalen wat de beste NES (Nintendo Entertainment System) game aller tijden is volgens de gebruikers van Retroforum. Maar welke spellen zullen er kans gaan maken op die titel? Ik wil jullie vragen om allemaal enkele NES spellen te nomineren. Natuurlijk zullen de grote titels sowieso van de partij zijn, maar misschien hebben jullie ook wel een paar persoonlijke favorieten die minder bekend zijn bij het grote volk. Nomineer deze dan zeker en dan maken ook deze spellen een kans om opgenomen te worden in de verkiezing. Uiteindelijk zullen er maar liefst 64 spellen de eerste ronde bereiken en 17 weken later zal dan bekend worden welk spel zich beste NES game volgens dit forum mag noemen. De definitieve lijst zal, mede dus met behulp van jullie input, samengesteld worden door een zeer vakkundige jury. Te weten: MarsM, RM en ondergetekende. Laat hier dus van je horen! Welke NES games moeten zeker verkiesbaar zijn? Genomineerd: Adventure Island Adventures in the Magic Kingdom Adventures of Lolo, The Arkanoid Asterix Bad Dudes Vs. DragonNinja Balloon Fight Battle City Bionic Commando Bomberman Bubble Bobble Bugs Bunny Crazy Castle, The BurgerTime Castlevania Castlevania II: Simon's Quest Castlevania III: Dracula's Curse Chip 'n Dale: Rescue Rangers Clu Clu Land Contra (2x) Darkwing Duck Dig Dug Donkey Kong Donkey Kong Jr. Dr. Mario Duck Hunt DuckTales DuckTales 2 Excitebike Faxanadu Final Fantasy III Flintstones: The Rescue of Dino and Hoppy, The Gauntlet II Ice Climber (2x) Jungle Book, The Kid Icarus (2x) Kirby's Adventure (2x) Kung Fu Legend of Zelda, The (2x) Little Nemo: The Dream Master Mario Bros. McDonaldland Mega Man Mega Man 2 Mega Man 3 Mega Man 4 Mega Man 5 Mega Man 6 Metroid Micro Machines Mission: Impossible Ninja Gaiden Ninja Gaiden III: The Ancient Ship of Doom Nintendo World Cup Pac-Man Paperboy Popeye Power Blade Punch-Out!! Rainbow Islands: The Story of Bubble Bobble 2 Rod Land Solomon's Key 2 Spider-Man: Return of the Sinister Six StarTropics Super C Super Mario Bros. Super Mario Bros. 2 Super Mario Bros. 3 (2x) Super Turrican Teenage Mutant Ninja Turtles Teenage Mutant Ninja Turtles 2 - The Arcade Game Tetris Tiny Toon Adventures Tiny Toon Adventures 2: Trouble in Wackyland Ufouria: The Saga Wizards & Warriors III: Kuros: Visions of Power Zelda II: The Adventure of Link 18 december 2016 aangepast door Frey Link naar bericht Delen op andere sites
RM 9 december 2016 gepost Share 9 december 2016 gepost Laat ik dan aftrappen: Castlevania 3: Dracula's Curse Megaman Megaman 2 Megaman 3 Megaman 4 Megaman 5 Megaman 6 Link naar bericht Delen op andere sites
RM 9 december 2016 gepost Share 9 december 2016 gepost Frey constateerde zojuist dat de reply button ontbrak, vandaar dat ik het topic even heb verplaatst, zodat het nomineren door kan gaan Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 9 december 2016 gepost Share 9 december 2016 gepost Er is natuurlijk de lijst van 30 games van de NES Classic. Die zijn eigenlijk alle 30 gewoon goed. Mijn persoonlijke favorieten: Tetris Bomberman Contra en Super C Excitebike Solomon's Key 2 (US: Fire 'n Ice) Dr. Mario Super Mario Bros 1 & 3 Donkey Kong Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 9 december 2016 gepost Auteur Share 9 december 2016 gepost Ik nomineer bij deze enkele persoonlijke favorieten: Ufouria: The Saga Bubble Bobble Wizards & Warriors III: Kuros: Visions of Power En ook Contra. Als overigens een spel dat je zelf graag wilde kiezen al genoemd is, kun je het alsnog gewoon nomineren. Vergroot alleen maar de kans dat het uiteindelijk gekozen wordt. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 9 december 2016 gepost Share 9 december 2016 gepost (aangepast) Gauntlet 2 The Legend Of Zelda 1 en 2 Super Mario 2 Duckhunt Teenage Mutant Ninja Turtles Paperboy Mission: Impossible Tiny Toons Ducktales Power Blade Ice Climbers Kirby's Adventure Kid Icarus 9 december 2016 aangepast door RM Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 9 december 2016 gepost Auteur Share 9 december 2016 gepost Nog een paar spellen die sowieso niet mogen ontbreken: Mario Bros. Metroid Kid Icarus Link naar bericht Delen op andere sites
Bruno 9 december 2016 gepost Share 9 december 2016 gepost Mario bros 3 The legend of zelda Kirby's adventure Micro machines Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 10 december 2016 gepost Share 10 december 2016 gepost Er is vooralsnog plek genoeg, dus dan kunnen er nog wel wat noemenswaardige sequels en memorabele titels bij voor de nominatie Castlevania Castlevania II - Simon's Quest Chip 'n Dale: Rescue Rangers DuckTales 2 Flintstones - The Rescue of Dino and Hoppy Teenage Mutant Ninja Turtles 2 - The Arcade Game Tiny Toon Adventures 2 - Trouble In Wackyland Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 10 december 2016 gepost Auteur Share 10 december 2016 gepost Plek zat en er zijn nog genoeg andere spellen. Dus mensen kunnen vooral blijven nomineren. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 december 2016 gepost Auteur Share 12 december 2016 gepost RM heeft alvast een prachtig schema gemaakt voor de verkiezing. Kunnen jullie ook alvast zien hoe het er ongeveer uit komt te zien. Meer informatie volgt als we de definitieve lijst met spellen klaar hebben. Maar eerst moet er nog flink genomineerd worden, dus kom maar op met die titels. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 december 2016 gepost Share 12 december 2016 gepost Mooi schema en leuke verkiezing! Ik denk zelf nog aan klassiekers als: - Nintendo World Cup - Battle City - Balloon Fight - Ice Climber - Faxanadu - Little Nemo: The Dream Master - Final Fantasy III - Ninja Gaiden - Ninja Gaiden III - The Adventures of Lolo - Arkanoid - Bionic Commando - Popeye - Bugs Bunny: Crazy Castle - Punch-Out Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 december 2016 gepost Share 13 december 2016 gepost Rod Land Rainbow Islands Burgertime Super Turrican Dig Dug Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 december 2016 gepost Auteur Share 13 december 2016 gepost Daarmee zijn we nog maar één spel verwijderd van het aantal dat mee mag doen. Wat uiteraard niet betekent dat het nomineren dan meteen stopt. Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 13 december 2016 gepost Share 13 december 2016 gepost Ik ga in de komende dagen maar eens random een spelletje starten. Misschien dat ik een hidden gem tegenkom. :-D Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 december 2016 gepost Auteur Share 13 december 2016 gepost Ik nomineer er zelf nog twee. Donkey Kong Jr. StarTropics Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 13 december 2016 gepost Share 13 december 2016 gepost Darkwing Duck Die mis ik ook nog, vroeger echt veel gespeeld! Link naar bericht Delen op andere sites
RM 13 december 2016 gepost Share 13 december 2016 gepost Ja haha, dan moet je ook onderstaande spellen nog noemen (die vallen dan ook in het rijtje); - Asterix - Bad Dudes vs. Dragonninja - Jungle Book - Spider-Man: Return of the Sinister Six - Adventures in the Magic Kingdom - McDonaldsland Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 december 2016 gepost Auteur Share 13 december 2016 gepost Nou vooruit dan, dit is definitief mijn laatste aanvulling. Adventure Island Clu Clu Land Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 december 2016 gepost Auteur Share 14 december 2016 gepost RM heeft nu ook een prachtig overzicht gemaakt van alle genomineerde spellen. Heb deze aan de OP toegevoegd. Het topic blijft tot en met zondag open voor nominaties. Daarna zullen we de definitieve lijst gaan samenstellen. Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 14 december 2016 gepost Share 14 december 2016 gepost Zo is dat even chique gemaakt zeg! Impressed! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 december 2016 gepost Share 14 december 2016 gepost Ziet er top uit Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 14 december 2016 gepost Share 14 december 2016 gepost Ik heb er nog eentje die ik graag speelde: Kung Fu Het was niet bijzonder goed maar de eenvoud maakte het erg verslavend voor mij. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 december 2016 gepost Share 15 december 2016 gepost Nieuwe poging in Rate the game Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 16 december 2016 gepost Auteur Share 16 december 2016 gepost Dit weekend is de laatste kans om nog spellen te nomineren. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 16 december 2016 gepost Auteur Share 16 december 2016 gepost Staat Pac-Man er nog niet bij zeg? Dan nomineer ik die toch gewoon nog even. Pac-Man Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 18 december 2016 gepost Auteur Share 18 december 2016 gepost Bij deze kan er niet meer genomineerd worden! Op maandag 9 januari zullen we bekend maken welke spellen het tot de verkiezing hebben weten te schoppen en dus samen uit gaan maken wat de beste NES game wordt volgens de gebruikers van Retroforum. Ook zullen we dan de data van de verkiezing plaatsen met meteen het volledige programma van de eerste ronde. Uiteraard volgt er dan ook een toelichting hoe het hele programma zo tot stand is gekomen. In de OP kunnen jullie een overzicht zien van alle genomineerde spellen. Allen bedankt voor het nomineren en hopelijk doen jullie ook actief mee met de stemrondes die van start zullen gaan op maandag 16 januari! In de tussentijd kunnen jullie hier gewoon blijven reageren. Van welk spel hopen jullie dat het zeker opgenomen zal worden in de verkiezing? En welke spellen hebben volgens jullie de meeste kans om ver te komen? Link naar bericht Delen op andere sites
Bananensap 21 december 2016 gepost Share 21 december 2016 gepost Ik ben heel benieuwd wat mensen van Solomon's Key 2 vinden. Dit spel werd genoemd in de Retro Gaming Roundup podcast en ik ben bijna zover dat ik hem in 1 keer kan uitspelen. Echt een goeie puzzler voor de casual gamer. Beter dan Candy Crush Saga* en zonder micropayments. * Heb nog nooit Candy Crush Saga gespeeld. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 december 2016 gepost Share 21 december 2016 gepost We hadden Candy Crush in onze Retroforum Arcadehal (online), dat was lang voor Saga. Helaas werkt de arcadehal niet meer. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 8 januari 2017 gepost Share 8 januari 2017 gepost Op verzoek van Frey krijgt dit topic een slotje Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten