Frey 14 oktober 2016 gestart Share 14 oktober 2016 gestart (aangepast) Een contest met maar liefst 40 fragmenten van muziekjes uit 40 verschillende spellen van en met Mario, het grote icoon van Nintendo. Ik zoek alleen de titel van het spel dat bij het muziekje hoort. Denk aan de spelling van de titel, aangezien sommige titels erg op elkaar kunnen lijken. Er zijn 40 spellen te raden, dus ook 40 punten te verdienen. De contest loopt tot en met vrijdag 4 november. Er volgen enkele keren hints en er is een extra regel: Hoewel er natuurlijk erg veel spellen met Mario zijn, is het aantal mogelijke antwoorden ook wel weer beperkt. Daarom krijg je bij iedere opgave slechts 3 kansen om het juiste spel te raden. Raad je voor de derde keer het verkeerde spel bij een bepaald nummer, dan kun je daarvoor geen punt meer scoren. Dit is om te voorkomen dat mensen in het wilde weg titels in gaan vullen, zodat vroeg of laat het juiste antwoord eruit komt rollen. Bedenk voordat je een antwoord inzendt dus eerst of je het wel zeker weet. Vooral als je al 1 of 2 verkeerde antwoorden voor die opgave hebt ingezonden. Later volgen er enkele wijzigingen voor dit systeem. Hier de data: Vrijdag 21 oktober: eerste hints Maandag 24 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 2 Donderdag 27 oktober: laatste dag dat nieuwe deelnemers in kunnen zenden Vrijdag 28 oktober: laatste hints Maandag 31 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 1 Vrijdag 4 november: Laatste dag om in te zenden Hier is de contest: Mario Music Contest.zip Antwoordformuliertjes doen we niet meer aan. Succes en veel plezier! 21 oktober 2016 aangepast door Frey Link naar bericht Delen op andere sites
RM 14 oktober 2016 gepost Share 14 oktober 2016 gepost Pff, valt niet mee 1 vraagje; Als een spel op meerdere consoles uit is gebracht, moet dat dan ook specifiek in de naam worden vermeld? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 oktober 2016 gepost Auteur Share 14 oktober 2016 gepost (aangepast) 25 minutes ago, RM said: Pff, valt niet mee 1 vraagje; Als een spel op meerdere consoles uit is gebracht, moet dat dan ook specifiek in de naam worden vermeld? Als het om een port gaat, dan ben ik er wat soepeler in. Maar het origineel is altijd het beste. Anders is het gewoon echt een heel ander spel. Mocht het overigens uiteindelijk toch te pittig blijken, dan zijn een verlenging en eventuele hints alsnog een optie. Dat zal dan echter wel gevolgen hebben voor de te behalen punten vanaf dat moment. 14 oktober 2016 aangepast door Frey Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 oktober 2016 gepost Share 16 oktober 2016 gepost Mijn allereerste move was Mario zoeken op mijn harde schijf. Ik vond 14 titels op verschillende computer emulatoren. Maar of er muziek bijzit??? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 oktober 2016 gepost Share 16 oktober 2016 gepost Mario zou zeggen: LET'S A PLAY!! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 oktober 2016 gepost Share 16 oktober 2016 gepost Wauw, hij is echt moeilijk. Ik herkende er 1. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 16 oktober 2016 gepost Auteur Share 16 oktober 2016 gepost Gewoon inzenden. Bij 3 deelnemers komt er een tussenstand en een update met betrekking tot de hints Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 19 oktober 2016 gepost Auteur Share 19 oktober 2016 gepost Nog niet veel inzendingen ontvangen helaas. Hints zullen daarom spoedig volgen en ik heb ook besloten de contest (niet voor de eerste keer ) te verlengen. Hier volgen enkele belangrijke data: Vrijdag 21 oktober: eerste hints Maandag 24 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 2 Donderdag 27 oktober: laatste dag dat nieuwe deelnemers in kunnen zenden Vrijdag 28 oktober: laatste hints Maandag 31 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 1 Vrijdag 4 november: Laatste dag om in te zenden Laat het me weten als hier nog vragen over mochten zijn. Veel succes verder! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 21 oktober 2016 gepost Auteur Share 21 oktober 2016 gepost Hints: Link naar bericht Delen op andere sites
RM 22 oktober 2016 gepost Share 22 oktober 2016 gepost On 16-10-2016 at 4:20 PM, Frey said: Gewoon inzenden. Bij 3 deelnemers komt er een tussenstand en een update met betrekking tot de hints Hoeveel deelnemers heb je al? Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 22 oktober 2016 gepost Share 22 oktober 2016 gepost On 14 oktober 2016 at 0:17 PM, RM said: Pff, valt niet mee 1 vraagje; Als een spel op meerdere consoles uit is gebracht, moet dat dan ook specifiek in de naam worden vermeld? Uiteindelijk valt het best mee toch, Mario games zijn eigenlijk altijd volledig uit te spelen. Gewoon een beetje moeite doen Link naar bericht Delen op andere sites
RM 22 oktober 2016 gepost Share 22 oktober 2016 gepost 1 minute ago, MarsM said: Uiteindelijk valt het best mee toch, Mario games zijn eigenlijk altijd volledig uit te spelen. Gewoon een beetje moeite doen Zeker, je moet er alleen wat tijd in steken Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 22 oktober 2016 gepost Auteur Share 22 oktober 2016 gepost 3 minutes ago, RM said: Hoeveel deelnemers heb je al? Nog maar 2 helaas... Nieuwe deelnemers kunnen tot en met aanstaande donderdag inzenden, dus zorg ervoor dat je voor die tijd een serieuze inzending doet. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 22 oktober 2016 gepost Share 22 oktober 2016 gepost Ik heb dit nooit (serieus) gespeeld, dus kan er helaas ook niets van maken... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 22 oktober 2016 gepost Share 22 oktober 2016 gepost Als je begint met van de grote titels de muziek te beluisteren, dan kom je toch vanzelf andere muziek tegen? Als je niets probeert weet je het zeker dat het je niet lukt Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 22 oktober 2016 gepost Auteur Share 22 oktober 2016 gepost Precies ja. Ik heb in het verleden contests gewonnen waar ik totaal niks van wist door gewoon te zoeken. En dit is redelijk goed op te zoeken allemaal hoor. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 22 oktober 2016 gepost Share 22 oktober 2016 gepost Dat is uiteraard allemaal wel waar Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 oktober 2016 gepost Auteur Share 23 oktober 2016 gepost Vanaf nu heb je per opgave nog maar 2 pogingen. Zorg ervoor dat je vóór vrijdag in ieder geval een eerste inzending hebt gedaan. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 25 oktober 2016 gepost Auteur Share 25 oktober 2016 gepost Kom op mensen, een bescheiden inzending is in ieder geval al genoeg om aan de slag te kunnen gaan met de laatste hints straks. Enkele inzendingen die ik al binnen heb, bewijzen dat de contest prima te doen is. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 25 oktober 2016 gepost Share 25 oktober 2016 gepost Enkele inzendingen? Dus je hebt meer dan 2 deelnemers? Dan ben ik benieuwd naar de tussenstand Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 25 oktober 2016 gepost Auteur Share 25 oktober 2016 gepost 45 minutes ago, RM said: Enkele inzendingen? Dus je hebt meer dan 2 deelnemers? Dan ben ik benieuwd naar de tussenstand Nee, dan had de tussenstand er wel al gestaan. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 25 oktober 2016 gepost Share 25 oktober 2016 gepost 16 hours ago, Frey said: Kom op mensen, een bescheiden inzending is in ieder geval al genoeg om aan de slag te kunnen gaan met de laatste hints straks. Enkele inzendingen die ik al binnen heb, bewijzen dat de contest prima te doen is. Als dat zo bewezen is moet je geen hints meer geven... Het is blijkbaar prima te doen als je de moeite neemt. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 oktober 2016 gepost Auteur Share 26 oktober 2016 gepost 8 hours ago, MarsM said: Als dat zo bewezen is moet je geen hints meer geven... Het is blijkbaar prima te doen als je de moeite neemt. Helaas wordt die moeite meestal niet genomen... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost Ik heb er aandachtig naar geluisterd, maar ik kom er niet uit en heb onvoldoende tijd om het te zoeken. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 oktober 2016 gepost Auteur Share 26 oktober 2016 gepost 49 minutes ago, djkoelkast said: Ik heb er aandachtig naar geluisterd, maar ik kom er niet uit en heb onvoldoende tijd om het te zoeken. Zend anders gewoon in wat je weet of denkt te weten. Niet geschoten is altijd mis. Ik zal morgenavond bekijken of er nog een en ander binnenkomt, anders schuif ik gewoon de data vooruit. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost Maar het is ook zonde van je contest als ik alleen meedoe met 1 of een half antwoord vond ik. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 oktober 2016 gepost Auteur Share 26 oktober 2016 gepost 10 minutes ago, djkoelkast said: Maar het is ook zonde van je contest als ik alleen meedoe met 1 of een half antwoord vond ik. Maar dan kom je straks wel in aanmerking voor de hints. Die zijn alleen voor inzenders. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost Just now, Frey said: Maar dan kom je straks wel in aanmerking voor de hints. Die zijn alleen voor inzenders. Maar ik heb onvoldoende tijd om te gaan zoeken, dus dat is dan het volgende probleem Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost Nou in dat geval kun je aan het eind van de dag de contest sluiten, Frey. Hoe lullig het ook is... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost Omdat ik er geen tijd voor heb? Er zijn hier nog meer mensen, stuur er anders een paar een PB of ze mee willen doen, wellicht is ze het topic nog niet opgevallen. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost (aangepast) Net als djkoelkast herken ik niks. Het zijn wel ontiegelijk leuke melodietjes. Ik heb dan wel 14 titels van Mario spellen gevonden op mijn harde schijf, helaas zit er niet overal muziek bij. Dus tikte ik 1 van die titels in en dook op YouTube om de bijbehorende muziek te beluisteren. Ik had er eentje! Maar toen, toen moest ik veertig liedjes beluisteren en ik kon 'm niet eens vinden. Komt ook bij dat ik onderweg van mijn eigenste gevonden muziekje de melodie niet meer wist. Veertig is voor mij teveel. Misschien splitsen? 26 oktober 2016 aangepast door Keetie Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 oktober 2016 gepost Auteur Share 26 oktober 2016 gepost Voor splitsen is het een beetje laat. Ik zal me vanavond even beraden over enkele tussenhints. Waarschijnlijk zal alles dan een week worden opgeschoven. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost 1 hour ago, djkoelkast said: Omdat ik er geen tijd voor heb? Er zijn hier nog meer mensen, stuur er anders een paar een PB of ze mee willen doen, wellicht is ze het topic nog niet opgevallen. Jammer dat je het zo persoonlijk op vat. Ik bedoelde er enkel mee aan te geven dat ik merk dat er op dit moment helemaal geen reacties komen. Daarnaast geeft Frey zelf al aan dat eerdere inzendingen bewezen hebben dat het ook zonder hints te doen is, dus waarom dan extra verlengen en extra hints? Dan kan je blijven rekken en hints blijven geven, maar ik denk niet dat het dan ineens storm loopt met het inzenden (tenzij de hints te makkelijk zijn ). Overigens ook niet persoonlijk bedoeld, maar ik heb ook altijd geleerd dat je geen tijd hebt, maar dat je tijd kunt maken. Het is enkel de vraag hoe en waar je het aan besteed . Een actie in de winkel wordt ook niet standaard verlengd en als je er niet op tijd bij bent dan ben je ook te laat Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2016 gepost Share 26 oktober 2016 gepost Om dit echt goed uit te pluizen ben ik wel een paar uur zoet en die paar uur zijn dan inderdaad besteed aan andere dingen, zoals het verdienen van de kost en het op poten houden van het huishouden. Even snel het forum op om te kijken of er posts zijn en beantwoorden kosten minder tijd, dat lukt ook tussendoor wel. Ik zie op dit moment geen paar uur voor dit soort dingen (of voor bijvoorbeeld gamen of een toffe nieuwe review maken). Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 26 oktober 2016 gepost Auteur Share 26 oktober 2016 gepost Goed, ik heb inmiddels besloten wat te doen als het er morgenavond nog steeds hetzelfde voorstaat. Als er daarna nog steeds geen vorderingen volgen, zal de contest spoedig eindigen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 27 oktober 2016 gepost Auteur Share 27 oktober 2016 gepost Dan volgt hier de update: De contest zal niet meer verlengd worden en dus eindigen op uiterlijk 4 november. Hier zijn de extra "hints" die slechts het zoeken enigszins wat makkelijker zullen maken. De consoles zijn nu verdeeld in 3 groepen: De contest zal dit weekend sowieso nog open blijven. Wat er dan maandag gebeurt, hangt af van het verloop. Komen er geen nieuwe deelnemers meer, dan zal de contest worden gesloten. Zijn er dan wel nieuwe deelnemers, dan gebeuren de volgende dingen: Maandag 31 oktober - De laatste hints worden vrijgegeven - Het aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 1 - Er mogen geen nieuwe deelnemers meer inzenden Vrijdag 4 november - Einde van de contest De laatste hints staan in een plaatje, waar ik hier al een stukje van laat zien: Alleen mensen die dus voor maandag inzenden, zullen daar nog gebruik van kunnen maken. Het is aan jullie. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 29 oktober 2016 gepost Auteur Share 29 oktober 2016 gepost Vandaag is definitief de laatste dag voor nieuwe deelnemers om nog mee te doen. Als er zich niemand meer aandient, dan zal de contest vroegtijdig sluiten. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 30 oktober 2016 gepost Auteur Share 30 oktober 2016 gepost Geen nieuwe deelnemers, dus de contest sluit bij deze. De uitslag: 1. MarsM en RM: (40 punten!!!) 2. samba-boy: (6 punten) De antwoorden: 01. Super Mario Bros. 3 02. Super Mario 3D Land 03. New Super Mario Bros. Wii 04. Super Mario Kart 05. Mario & Luigi: Dream Team Bros. 06. Donkey Kong 07. Super Mario World 2: Yoshi's Island 08. Super Smash Bros. for Wii U 09. Paper Mario 10. Super Mario Maker 11. Dr. Mario 12. Super Mario Galaxy 2 13. Super Mario Land 14. Super Mario Bros. 2 15. Luigi's Mansion 2 16. Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen (2010) 17. Super Mario Sunshine 18. Mario vs. Donkey Kong 19. Donkey Kong Jr. 20. New Super Mario Bros. 2 21. Mario Party 2 22. Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars 23. New Super Mario Bros. U 24. Super Princess Peach 25. Mario & Luigi: Paper Jam Bros. 26. Mario Kart: Double Dash 27. Super Mario Bros. 28. Super Smash Bros. Brawl 29. Super Mario Land 2: 6 Golden Coins 30. Luigi's Mansion 31. Mario & Luigi: Superstar Saga 32. New Super Mario Bros. 33. Mario Bros. 34. Super Mario 64 35. Super Mario Galaxy 36. Donkey Kong (Game Boy, 1994) 37. Mario Party 8 38. Super Mario 3D World 39. Super Mario World 40. Super Paper Mario @MarsM en @RM bedankt voor jullie inzet. In rap tempo alles gevonden en daarmee toch wel bewezen dat het vrij goed te doen was. @samba-boy ook bedankt voor de deelname. Jammer dat de andere mensen geen tijd of zin hadden om te zoeken. Desondanks had ik wel veel plezier bij het maken van de contest. Al die Mario muziekjes. Vooral de soundtrack van de Mario & Luigi spellen is erg goed, met name die van Dream Team Bros. Maar schijnbaar blijft het een erg lastig genre voor veel mensen. Ik de toekomst eens kijken hoe het "makkelijker" kan. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 30 oktober 2016 gepost Share 30 oktober 2016 gepost Whooo... Zonde dat er geen deelnemers meer bij zijn gekomen. Ik kan in ieder geval wel voor mezelf spreken dat MarsM en ik deze contest erg leuk vonden. We zijn er toch wel 2 volle avonden mee bezig geweest, dus de antwoorden kwamen zeker niet aanwaaien. Maar naarmate je meer antwoorden vond werd het wel een sport om ze allemaal te vinden. Wel gaaf dat dat uiteindelijk is gelukt! Het blijkt wel dat het een specifieke Mario kennis en veel tijdsinvestering vereist. Het is dus best begrijpelijk dat als je één of beide niet hebt dat het dan lastig wordt, maar uiteraard is dat ieders goed recht om er dan voor te kiezen om wel of niet in te zenden. Overigens @samba-boy, je hebt wel met "slechts" 6 punten de runner-up! Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd welke opgaven je hebt gevonden . Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 30 oktober 2016 gepost Auteur Share 30 oktober 2016 gepost 11 minutes ago, RM said: Overigens @samba-boy, je hebt wel met "slechts" 6 punten de runner-up! Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd welke opgaven je hebt gevonden . Grappige vond ik wel dat jullie allebei een Wario Land spel hadden ingevuld bij nummer 10. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 30 oktober 2016 gepost Share 30 oktober 2016 gepost 1 minute ago, Frey said: Grappige vond ik wel dat jullie allebei een Wario Land spel hadden ingevuld bij nummer 10. Ja, die was ook zeer irrirtant Die kwam zo bekend voor, maar die konden we niet plaatsen in eerste instantie. Nummer 20 was ook zo'n instinker; Toen we die hoorden zeiden we direct, dat is Super Mario World, maar de muziek was nét iets anders... Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 30 oktober 2016 gepost Auteur Share 30 oktober 2016 gepost 3 minutes ago, RM said: Ja, die was ook zeer irrirtant Die kwam zo bekend voor, maar die konden we niet plaatsen in eerste instantie. Nummer 20 was ook zo'n instinker; Toen we die hoorden zeiden we direct, dat is Super Mario World, maar de muziek was nét iets anders... Bij de meeste New Super Mario spellen moest ik ook even kijken welke muziekjes ik zou nemen, aangezien die grotendeels dezelfde soundtrack hebben. Maar Super Mario World viel bij 20 natuurlijk al snel af na het horen van 39. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 30 oktober 2016 gepost Share 30 oktober 2016 gepost Klopt, die herkende MarsM ook direct als Vanilla Dome (wereld 3 world theme). Dus vanaf dat moment was het flink zoeken naar het andere spel waarin dezelfde boss-theme zat. Voor ons moest het wel een Koopaling boss-theme zijn, maar dat bleek uiteindelijk toch niet zo te zijn Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 31 oktober 2016 gepost Share 31 oktober 2016 gepost Nooooh, Mario Maker! Ik heb dus inmiddels zo'n 52 filmpjes van YouTuber Dashie gezien die dat spel helemaal gek speelt, maar ik wist de link niet te leggen Ik dacht aan Wario Land 3. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 31 oktober 2016 gepost Share 31 oktober 2016 gepost 52 minutes ago, samba-boy said: Nooooh, Mario Maker! Ik heb dus inmiddels zo'n 52 filmpjes van YouTuber Dashie gezien die dat spel helemaal gek speelt, maar ik wist de link niet te leggen Ik dacht aan Wario Land 3. Wij dus ook Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 31 oktober 2016 gepost Share 31 oktober 2016 gepost Jammer van het geringe deelnemersaantal inderdaad. Hopelijk ontmoedigt het je niet Frey. Bij een volgende contest die enigszins in mijn straatje ligt, zal ik in ieder geval wel weer meedoen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 31 oktober 2016 gepost Auteur Share 31 oktober 2016 gepost 30 minutes ago, TMP said: Jammer van het geringe deelnemersaantal inderdaad. Hopelijk ontmoedigt het je niet Frey. Bij een volgende contest die enigszins in mijn straatje ligt, zal ik in ieder geval wel weer meedoen. Ik heb de volgende al klaar staan. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 november 2016 gepost Share 1 november 2016 gepost De titels die ik nog op mijn harde schijf had staan, bevatten geen new in de naam, wel een paar super. Niet alle hadden geluid bij zich. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 1 november 2016 gepost Auteur Share 1 november 2016 gepost Hier zijn toch de awards. @MarsM en @RM: @samba-boy: Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 november 2016 gepost Share 1 november 2016 gepost Jammer van het geringe deelnemers aantal inderdaad, maar jullie waren toch allemaal kansloos geweest... En ik vind het een mooie Mario-award! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten