damnsharp 19 april 2016 gestart Share 19 april 2016 gestart (aangepast) Hoi, Pas een C64 gekocht en enthousiast aangesloten. Van iemand die hem niet had getest en 20 jaar geleden werkend had uitgedaan. De disk drive heeft een probleem. Alleen ik heb van electronica niet heel veel verstand en weet ook niet waar het mis gaat. Als ik op C64 het load commando geef zie ik wat kort draaien maar vooral rode lampje na tijdje knipperen. Maar filmpje van gemaakt voor de duidelijkheid. Zie youtube: https://www.youtube.com/watch?v=SWrbDLQqHis Maar, wat zou er aan de hand zijn? Als ik drive aan zet beweegt er even wat en brand groen lichtje. Oh ik heb ook de kop rails heel klein beetje geolied met wattenstaafje. Thanks! 19 april 2016 aangepast door damnsharp Quote Link naar bericht Delen op andere sites
seob 19 april 2016 gepost Share 19 april 2016 gepost Hoi damnsharp, Je youtube filmpje is prive, dus wij kunnen hem niet bekijken. Hier een aantal dingen die je kunt proberen: wel engelse site https://www.c64-wiki.com/index.php/First_Steps Je kunt ook het volgende proberen Eerst diskdrive aan dan de c64, Geen diskette in de drive en het volgende ingeven OPEN15,8,15 (Enter) PRINT#15,"V" (Enter) CLOSE 15 (Enter) Hiermee kun je de koppen uitlijnen. Tip, als iemand zegt dat het werkte toen hij het twintig jaar geleden heeft weggezet, dan is het hoogstwaarschijnlijk defect. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 april 2016 gepost Share 19 april 2016 gepost Heeft altijd gewerkt Werkend weggezet Kan het niet testen Ongetest Betekent gewoon kapot. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
damnsharp 19 april 2016 gepost Auteur Share 19 april 2016 gepost @seob en @djkoelkast bedankt voor reageren. Heb filmpje openbaar gemaakt, wist niet dat het prive stond. Ja die termen was ik ook al bang voor dat het kapot betekend. Maar... hoe op te lossen zou ik graag willen weten :-) Kunnen jullie qua expertise wat met het filmpje? Dan weet ik in welke richting ik het moet zoeken. Uitlijnen koppen geprobeerd, zal het nogmaals doen. Thanks! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 april 2016 gepost Share 19 april 2016 gepost Je kop beweegt alvast niet, da's niet goed. Soms helpt het die een zetje te geven (daarna weer uitlijnen). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
damnsharp 20 april 2016 gepost Auteur Share 20 april 2016 gepost Chips, allemaal geen gelukt ermee. Door de commando's beweegt de kop klein beetje. Zetje maakt niet uit. Hè wat jammer. Ik ga maar met tape aan de slag nu, ook daar probleem mee maar dat zal ik in ander topic zetten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 21 april 2016 gepost Share 21 april 2016 gepost Je motor draait sowieso niet, volgens mij zijn deze nog snaaraangedeven, wellicht een idee om dat te checken... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 7 juni 2016 gepost Share 7 juni 2016 gepost hmm, heb dezelfde drive met exact hetzelfde probleem, de motor die de disk laat draaien werkt niet.... heb de motor getest met een 9volt voeding, die werkt.. denk dat het probleem in de drive zelf zit en niet op de printplaat met de CPU en andere chips... ook niet kunnen oplossen en heb maar een 1541-II gekocht Quote Link naar bericht Delen op andere sites
damnsharp 4 augustus 2016 gepost Auteur Share 4 augustus 2016 gepost Wat late reactie van mij, excuses forum leden. Bedankt @Ross en @Dexx voor jullie berichtjes. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.