Bram 21 februari 2016 gestart Share 21 februari 2016 gestart Hoi allen, ik ben in het bezit van een viertal voedingen voor de C-64. Niet de eerste types maar diegenen die rondom geribbeld zijn. Ik heb witte en zwarte exemplaren. Als ik de din-plug bekijk zie ik verschil met de plek van de pinnetjes t.o.v. de oude voedingen, eerste type. De voedingen zijn wel 9v AC en 5v DC, maar de onderste twee pinnetjes zitten op een andere plek . Ik ga er dus van uit dat ze niet zomaar even aan te sluiten zijn op mijn c-64. Iemand enig idee waar deze voedingen van zijn? gr, Bram. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 februari 2016 gepost Share 21 februari 2016 gepost Geribbelde zijn van de nieuwere types C64 of C128, die werken dus niet met de "brooddoos" C64. Zwarte kunnen van de CD32 zijn, maar dan moet 'ie wel 5V/12V DC hebben en geen 9VAC. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Bram 21 februari 2016 gepost Auteur Share 21 februari 2016 gepost hai, dank voor de snelle reactie. de zwarte heeft dezelfde output als de witte exemplaren zag ik. Ik ga ze maar voorzien van een nieuwe plug. Dan kunnen ze wel op de breadbin. Ik heb gelezen dat de nieuwe types stabieler zijn dan de oude en minder snel kapot gaan. gr, Bram Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 februari 2016 gepost Share 21 februari 2016 gepost Is het deze? Part No. 251053-04(Identical in appearance to the later version 251053-02. Rectangular black plastic case with many ridges. Commodore logo moulded into top. A similar looking power supply was later produced in a whiter colour to match the C64c.)220V, 50Hz for European MarketOpenable: NOReplacable fuse: unknownInput: 240V, 50/60HzOutput: 5V DC-8.5W, 9VAC-9VA Dan is het een vroege versie van de C64C-voeding. Daarna werden ze beige (zoals ook in de tekst staat). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Bram 14 maart 2016 gepost Auteur Share 14 maart 2016 gepost Hoi, sorry voor de hele late reactie. het is inderdaad de voeding die je omschrijft. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.