Keetie 11 november 2015 gestart Share 11 november 2015 gestart Al eens eerder heb ik zo'n vraag gesteld, maar kan die niet meer terugvinden. Kent iemand deze kabel? Het lijkt een aparte, bij de kringloop gekocht. We hopen dat het een midi-kabel is voor aansluiting tussen een Yamaha PSR 300 orgel en een AWE 64 Gold Soundblaster. Maar is dat zo? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Dat is een gamepoort naar midi-adapter. Zo'n kabel heb ik eens naar je toegestuurd maar is nooit aangekomen (alleen die van mij kon je nog doorlussen zodat de gamepoort niet bezet bleef) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Zo'n kabel had ik inderdaad ooit om een keyboard aan te sluiten op mijn toenmalige pc. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Zo'n kabel had ik inderdaad ooit om een keyboard aan te sluiten op mijn toenmalige pc. Maar liepen die uit op 2 DIN-stekkers? Twijfel. Lijkt erop maar weet niet zeker. In het ergste geval is zo'n DIN-stekker natuurlijk zelf eraan te solderen als je weet welke pin waarheen gaat. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Maar liepen die uit op 2 DIN-stekkers? Twijfel. Lijkt erop maar weet niet zeker. In het ergste geval is zo'n DIN-stekker natuurlijk zelf eraan te solderen als je weet welke pin waarheen gaat. MIDI in MIDI uit Muziekkeyboard hè, geen QWERTY Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 11 november 2015 gepost Auteur Share 11 november 2015 gepost Dit is er gemeten aan de kabel: Din plug IN: Connector 15 polig 4 - 9 5 - 12 Din plug OUT: 4 - 8 5 - 15 Klopt dit voor midi? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost MIDI in MIDI uit Muziekkeyboard hè, geen QWERTY Ja maar dit is 2 x mannetjesstekker op de foto. Daar is niks mis mee anno 2015 alleen het doorlussen van een toetsenbord is wat lastiger. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Ja maar dit is 2 x mannetjesstekker op de foto. Daar is niks mis mee anno 2015 alleen het doorlussen van een toetsenbord is wat lastiger. Midi is altijd male, het heeft niets met een toetsenbord te maken, maar met een midikeyboard, muziekinstrument. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 november 2015 gepost Auteur Share 12 november 2015 gepost Kan iemand ook nog even vertellen of de metingen van de kabel kloppen? We willen 'de boel' niet opblazen met het proberen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 november 2015 gepost Share 12 november 2015 gepost http://pinouts.ru/Home/pc2midicable_pinout.shtml Heel handige site daarvoor Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 november 2015 gepost Auteur Share 12 november 2015 gepost Onze kabel heeft geen electronica, maar een directe verbinding tussen DIN plug en 15-polige. Kan dit zo zonder de boel op te blazen? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 november 2015 gepost Share 12 november 2015 gepost Onze kabel heeft geen electronica, maar een directe verbinding tussen DIN plug en 15-polige. Kan dit zo zonder de boel op te blazen? Die kan ook in de plug zelf zitten, hoe is de weerstand? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 12 november 2015 gepost Share 12 november 2015 gepost Midi is altijd male, het heeft niets met een toetsenbord te maken, maar met een midikeyboard, muziekinstrument. Hadden die 2 din-poorten dan? Geen doorlus? Ik herinner me dat niet direct zo maar het is al lang geleden dus het zou kunnen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 november 2015 gepost Auteur Share 12 november 2015 gepost Die kan ook in de plug zelf zitten, hoe is de weerstand? Dit is anders dan ik een paar mailtjes terug doorgegeven heb. In ieder geval IS het een MIDI-kabel en mijn man gaat toch maar een schakelingetje maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 november 2015 gepost Share 13 november 2015 gepost Hadden die 2 din-poorten dan? Geen doorlus? Ik herinner me dat niet direct zo maar het is al lang geleden dus het zou kunnen. Ja, altijd midi in + midi uit. Doorlussen gaat via midi thru op 1 van de andere apparaten (synth, keyboard, module, effect) Op de meeste kabels zit wel een female gamepoort aan beide kanten van de andere aansluiting, maar bij deze niet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 november 2015 gepost Share 13 november 2015 gepost Dit is anders dan ik een paar mailtjes terug doorgegeven heb. In ieder geval IS het een MIDI-kabel en mijn man gaat toch maar een schakelingetje maken. Ze zijn wel verbonden aan 4 + 5 dus dat moet kloppen. En er zal normaal gezien in de plug een weerstand zitten, of er is een kabel gebruikt die weerstand geeft, dit is te meten met een multimeter. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 13 november 2015 gepost Auteur Share 13 november 2015 gepost Er is geen weerstand, vandaar dat hij voor alle zekerheid toch maar een schakeling gaat maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 17 november 2015 gepost Share 17 november 2015 gepost In welke kringloopwinkel toevallig? ik zag z'n kabel een tijdje terug ook , toch niet gekocht omdat...mja, heb geen keyboard. Is het wel te gebruiken voor iets zoals een ROland midi doos? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 november 2015 gepost Share 17 november 2015 gepost Die kabels zijn ook nog volop nieuw te koop voor < 5 euro Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 november 2015 gepost Auteur Share 18 november 2015 gepost In welke kringloopwinkel toevallig? ik zag z'n kabel een tijdje terug ook , toch niet gekocht omdat...mja, heb geen keyboard. Is het wel te gebruiken voor iets zoals een ROland midi doos? In de kringloopwinkel te Woudenberg, voor 1 euro gekocht. Er zal wel iemand anders zijn die antwoord kan geven op je vraag. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 november 2015 gepost Auteur Share 18 november 2015 gepost Die kabels zijn ook nog volop nieuw te koop voor < 5 euro Nieuw? Waar dan? BTW: Over de nooit ontvangen MIDI-kabel, het kan nog erger: De politie heeft bij een postbode in Eelde thuis ruim 13.000 onbezorgde poststukken gevonden,die bestemd waren voor adressen in Eelde en Paterswolde. De 25-jarige vrouw werkte voor PostNL en heeft de stukken achtergehouden tussen 2012 en augustus dit jaar. De zaak kwam aan het rollen nadat een inwoner van Eelde aangifte had gedaan tegen PostNL omdat hij belangrijke post niet had ontvangen.Na intern onderzoek door het bedrijf deed de politie huiszoeking bij de vrouw en vond zestig postzakken met onbezorgde post. De vrouw is eerder dit jaar ontslagen. Bron NOS-TT pag. 403 Zelfs aantekenen helpt niet meer tegenwoordig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 november 2015 gepost Share 19 november 2015 gepost Nieuw? Waar dan? BTW: Over de nooit ontvangen MIDI-kabel, het kan nog erger: De politie heeft bij een postbode in Eelde thuis ruim 13.000 onbezorgde poststukken gevonden,die bestemd waren voor adressen in Eelde en Paterswolde. De 25-jarige vrouw werkte voor PostNL en heeft de stukken achtergehouden tussen 2012 en augustus dit jaar. De zaak kwam aan het rollen nadat een inwoner van Eelde aangifte had gedaan tegen PostNL omdat hij belangrijke post niet had ontvangen.Na intern onderzoek door het bedrijf deed de politie huiszoeking bij de vrouw en vond zestig postzakken met onbezorgde post. De vrouw is eerder dit jaar ontslagen. Bron NOS-TT pag. 403 Zelfs aantekenen helpt niet meer tegenwoordig. Lang leve e-mail! Ontopic: http://www.licht-geluid.nl/kabels-en-connectoren/computerkabel/dap-computer-kabel-sub-d-15-sub-d-15-midi-in-out-150-cm.html Goedkoper kan vast wel, maar dan moet je even wat beter zoeken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 november 2015 gepost Auteur Share 21 november 2015 gepost Inderdaad, goed gevonden, maar ook hier geen verdere informatie over de electronica. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.