TMP 10 november 2015 gestart Share 10 november 2015 gestart Hier verder! Deel 1 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 10 november 2015 gepost Share 10 november 2015 gepost Is het een vacuum? Bij ochtendlicht? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Er is niets speciaals mee gedaan. Ik heb de afgeknipte pluk watten op een zwart kartonnen plaat gelegd en van heel dichtbij (macro) gefotografeerd. Wel is er een zaklampje aan de linkerkant neergelegd en bij aan gezet voor het contrast. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Er is niets speciaals mee gedaan. Ik heb de afgeknipte pluk watten op een zwart kartonnen plaat gelegd en van heel dichtbij (macro) gefotografeerd. Wel is er een zaklampje aan de linkerkant neergelegd en bij aan gezet voor het contrast. Nee, ik was in een flauwe bui dus ik had het over het eerste bericht van Zoekplaatje #2. Omdat er namelijk nog geen plaatje is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost FOEI! Kom op met je plaatje. Laat ons raden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 11 november 2015 gepost Share 11 november 2015 gepost Het lastige is, de camera die ik heb presteert niet goed in close-up. Iemand anders mag de beurt overnemen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 november 2015 gepost Share 12 november 2015 gepost Ik heb ook niet altijd een macro foto ingestuurd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 17 november 2015 gepost Share 17 november 2015 gepost Wat voor model auto is dit? Leuk, HEMA film. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 18 november 2015 gepost Share 18 november 2015 gepost Volgens mijn expert is het een Renault R1091 Dauphine Gordini. Een personenwagen geproduceerd tussen 1957 en 1965. Koopsom fl. 6200,- Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 18 november 2015 gepost Share 18 november 2015 gepost Dat klopt! Volgende, wie is dit of waar staat het beeld? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 21 november 2015 gepost Share 21 november 2015 gepost Deze is natuurlijk veel moeilijker en alleen bekend bij de plaatser of voor degene die ooit geweest is waar deze buste staat. Nederland is erg groot, daarom: geef je hints of mogen we vragen stellen? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 22 november 2015 gepost Share 22 november 2015 gepost (aangepast) Vragen mag, ik zal wat hints geven. De beste man op mijn foto was een schilder rond de tijd van Rembrandt. Het huis waar de buste staat is al enorm oud, een paar honderd jaar. 22 november 2015 aangepast door T4600C Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 22 november 2015 gepost Share 22 november 2015 gepost Jan Steen. (De buste komt in Warmond te staan omdat de 17e eeuwse schilder Jan Steen daar van 1656 tot 1660 heeft gewoond . De plaats van de buste is dan ook tegenover zijn oude woonhuis aan de Jan Steenlaan in Warmond). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 24 november 2015 gepost Share 24 november 2015 gepost Dat klopt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 28 november 2015 gepost Share 28 november 2015 gepost Als je nog meer van die zoekplaatjes hebt (20-25) kun je er ook een ID Contest van maken. Het was best wel zoeken op Internet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 29 november 2015 gepost Share 29 november 2015 gepost Nieuwe macro-foto. Wat is dit? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 november 2015 gepost Share 29 november 2015 gepost Binnenkant van een koeltas? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 29 november 2015 gepost Share 29 november 2015 gepost Ik zie na even staren er het hoofd van een ijsbeer in Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 29 november 2015 gepost Share 29 november 2015 gepost Binnenkant van een koeltas? Ga ik in mee. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T4600C 29 november 2015 gepost Share 29 november 2015 gepost antistatisch zakje? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 30 november 2015 gepost Share 30 november 2015 gepost Binnenkant van een koeltas? Nee, dat is het niet. Er zijn wel overeenkomsten Ga ik in mee. Een beetje warm dus Ik zie na even staren er het hoofd van een ijsbeer in Dat komt door licht en schaduw. Wat zie je nog meer? antistatisch zakje? De kleur klopt niet, als je bedoelt wat ik voor me zie bij je antwoord. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 november 2015 gepost Share 30 november 2015 gepost Het is dus iets isolerends. Isolatiefolie voor achter een radiator of isolatiefolie voor onder laminaat (zal ongeveer hetzelfde spul zijn)? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 30 november 2015 gepost Share 30 november 2015 gepost Is het Mylar ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 december 2015 gepost Share 1 december 2015 gepost Het is dus iets isolerends. Isolatiefolie voor achter een radiator of isolatiefolie voor onder laminaat (zal ongeveer hetzelfde spul zijn)? Dus niet, wel beschermend Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 december 2015 gepost Share 1 december 2015 gepost Is het Mylar ? Het is geen plastic. De overeenkomst met je vorige gedachte en die van DJK is de kleur. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 december 2015 gepost Share 4 december 2015 gepost Hint: De kleur zit in de naam. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 december 2015 gepost Share 4 december 2015 gepost Is het gewoon aluminiumfolie (zilverfolie)? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 december 2015 gepost Share 4 december 2015 gepost Ja, zilverpapier. Gewikkeld rond een reep chocolade en verfrommeld voor de foto. Ik zal nog een gewone foto maken. Er schijnt wel enig verschil te zijn tussen zilverpapier en aluminiumfolie. Maar goed. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 december 2015 gepost Share 4 december 2015 gepost Hij flitste, het is te donker, beetje onscherp geworden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 december 2015 gepost Share 4 december 2015 gepost Het leek door de macrofoto veel grover te zijn dan het in werkelijkheid was. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 6 december 2015 gepost Share 6 december 2015 gepost Het zilverpapier was ook niet glad, er zaten inderdaad bobbeltjes op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 september 2016 gepost Share 25 september 2016 gepost Dit plaatje wordt nu bij CASA gebruikt als hint bij het zoeken naar de titel van een spel in hun database. Maar daar gaat het mij niet om. Ik zag hem vandaag anders dan gisteren. Daarom dacht ik hem eerst te plaatsen bij het topic over een plaatje op twee manieren zien. Maar toen ik mijn man vroeg wat hij zag, zag hij niet wat ik zag. Wat zien jullie in dit plaatje? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2016 gepost Share 25 september 2016 gepost Suzuki Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 september 2016 gepost Share 26 september 2016 gepost Dat bedoelde ik niet. Realiseerde het me trouwens ook niet. Het ging me louter om de S: hoe zie je die? In 3d(-achtig) op twee manieren of niet in 3d zoals mijn man. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 september 2016 gepost Share 26 september 2016 gepost (aangepast) Voor mij is de S gewoon een platte rode S (in 2D) 26 september 2016 aangepast door RM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 september 2016 gepost Share 27 september 2016 gepost Niet-3D Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Jullie zien 'm dus hetzelfde als mijn man. Ik zie hem soms naar me toe met open bovenkant en soms van mij af met een quasi dichte bovenkant aan de linkerkant, waar je dan tegenaan kijkt. Net zo als deze kubus. Soms zie je hem dicht, soms open. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Bij bovenstaande kubus zie ik juist dat soms de opening boven en soms de opening onder zit zodat hij als het ware kantelt. Ik vraag me dan wel af hoe het mogelijk is dat je een logo, wat geen 3D lijnen heeft toch als 3D kunt zien... De kubus heeft wel duidelijk 3D lijnen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.