Frey 11 oktober 2015 gestart Share 11 oktober 2015 gestart Discussieer hier over dit spel waarin je eigen levels kunt bouwen in verschillende stijlen en natuurlijk ook levels van anderen kunt spelen. Vergeet zeker niet ook om je eigen creaties hier te delen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 oktober 2015 gepost Share 12 oktober 2015 gepost Leuk idee, maar zoiets is natuurlijk niet nieuw. Denk aan Repton. Heb je zelf al een Super Mario level gebouwd? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2015 gepost Share 12 oktober 2015 gepost Frey heeft al een hele lijst, ik heb er ook een aantal gemaakt. Codes moet ik even opzoeken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 oktober 2015 gepost Share 12 oktober 2015 gepost Ah, dat is snel (ik dacht dat super mario maker iets nieuws was). Kunnen we binnenkort inderdaad nieuwe levels bewonderen. Ik bewonder inderdaad de bouwers, waar halen ze de bouwkunst vandaan; er komt natuurlijk heel wat denkkunst bij kijken, want een level moet wel kloppen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 oktober 2015 gepost Auteur Share 12 oktober 2015 gepost (aangepast) Ik heb er 20 online staan, dat is op het moment mijn max. Zal ze hier zo erbij zetten. Als iedereen hier gewoon een code plaatst, dan kunnen we die invoeren en de gebruiker volgen. Zien we meteen alle levels van die persoon. Deze zijn vrij makkelijk of nog redelijk te doen: Make a Path (SMB) - Code: 1824-0000-0042-BA64 An Easy Stage (NSMBU) Airship Escape (SMB3) Amiibo Ride (SMB) Airship of the Giants (SMW) Destroy! (SMB) Mushroom Kindgom (SMW) Hyrule Castle (SMB) Deze levels zijn wat pittiger; sommige zelfs zeer pittig. De een is lang, de ander is meer een doolhof met puzzels en er zijn ook speedruns: The Jump (SMB) The Big Mansion (SMW) The Small Mansion (NSMBU) Castle Challenge (NSMBU) Cave of Vines (SMW) Find Your Way (SMB3) Bowser's Castle (NSMBU) Road to Bowser (SMB3) Zig Zag Over Under (SMW) Close to the Goal (SMB) A Short Stage (SMB3) Run Mario! (SMB3) 12 oktober 2015 aangepast door Frey Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2015 gepost Share 12 oktober 2015 gepost Je kunt ook plaatjes maken via www.supermariomaker.nl Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 oktober 2015 gepost Auteur Share 12 oktober 2015 gepost (aangepast) Soms denk je een makkelijk level gemaakt te hebben, heb je nog maar een klein percentage mensen dat het haalt. Kijk je waar iemand is gestorven en dan blijkt hij al tegen de eerste goomba aan te zijn gelopen... En dan staat je level zo tussen de zeer moeilijke levels. 12 oktober 2015 aangepast door Frey Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2015 gepost Share 12 oktober 2015 gepost Ik heb vind ik zelf ook een paar leuke gemaakt. De laatste moet je ook een heel klein beetje nadenken in plaats van alleen maar naar rechts lopen en vijanden ontwijken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2015 gepost Share 12 oktober 2015 gepost Proceed with care. (DD3C-0000-0087-52BB) djkoelkast's dungeon (DD2C-0000-0081-D30B) FOK! djkoelkast (5A7F-0000-006C-20C3) retroforum.nl (655A-0000-0061-BF05) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 oktober 2015 gepost Share 12 oktober 2015 gepost Ah, dat is snel (ik dacht dat super mario maker iets nieuws was). Kunnen we binnenkort inderdaad nieuwe levels bewonderen. Ik bewonder inderdaad de bouwers, waar halen ze de bouwkunst vandaan; er komt natuurlijk heel wat denkkunst bij kijken, want een level moet wel kloppen. Het leuke is: je moet een level zelf uitspelen voor hij online komt. Een level wat voor niemand mogelijk is zal dus nooit online komen. Natuurlijk heb je als levelmaker kennis van wat er wanneer gebeurt, daardoor kan een level evengoed nog intens moeilijk zijn. Mijn dungeonlevel is goed te doen als je weet wat je moet doen, maar kan in het begin al best lastig zijn als je niet direct de juiste keuze maakt in het begin van het level Er zijn ook levels die niet meer haalbaar zijn als je 1 fout maakt, die vind ik niet leuk en zou ik zelf ook nooit bouwen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 12 oktober 2015 gepost Auteur Share 12 oktober 2015 gepost Er zijn ook levels die niet meer haalbaar zijn als je 1 fout maakt, die vind ik niet leuk en zou ik zelf ook nooit bouwen. Daar ben ik ook niet dol op nee. Of een lang level waar je op het einde tussen 2 deuren moet kiezen en 1 deur is een automatische dood... Dan ga ik echt niet weer alles opnieuw spelen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 oktober 2015 gepost Share 13 oktober 2015 gepost "Don't touch anything"-levels vond ik zo achterlijk. Zouden ze beter een hele nieuwe eigen categorie voor opzetten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 oktober 2015 gepost Share 13 oktober 2015 gepost Ja die krijg je vaak in die 100 Mario's-challenge. Ach, wel makkelijk om zo dingen te verdienen. Alleen soms zijn ze veel te lang. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 oktober 2015 gepost Auteur Share 13 oktober 2015 gepost Ja die krijg je vaak in die 100 Mario's-challenge. Ach, wel makkelijk om zo dingen te verdienen. Alleen soms zijn ze veel te lang. Irritant als ze Japanse titels hebben en je dus niet weet dat het zo'n level is. Je eerste reactie is immers dat je meteen beweegt... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 oktober 2015 gepost Auteur Share 13 oktober 2015 gepost Heb nu 150 sterren, dus een maximum van 30 uploads. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 19 oktober 2015 gepost Share 19 oktober 2015 gepost Het idee is best grappig maar ik hoop dat er DLC in het vooruitzicht zit; de huidige set vind ik te beperkt, vooral aan vijanden en power-ups (hetgeen wat mij betreft een Mario-spel maakt). Het ontbreken van een Mario Bros 2 schil is ernstig jammer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 oktober 2015 gepost Share 25 oktober 2015 gepost Daar ik van niets weet: ik neem aan dat die spellen online te spelen zijn? En waar moet zo'n code ingetikt worden dan? Nog een vraagje: Kunnen jullie ook diskimages met de .d88 extensie van deze gemaakte levels maken? (ik vond deze week een werkende emulator) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 25 oktober 2015 gepost Share 25 oktober 2015 gepost Niet online; gaat via de Wii U. Super Mario Bros. 2 is eigenlijk Doki Doki Panic, een Japans spel wat in Amerika als Mario 2 uitkwam. In Japan kwam Mario Bros 2 uit als een moeilijkere editie van SMB (later met Super Mario Allstars uitgebracht als Super Mario Bros: The Lost Levels). Ze zouden de enemies uit die games wel kunnen verhuizen naar het spel, maar de game is zó verschillend van de platformgames als SMB, SMB 3, World en New, dus ik snap wel waarom het er niet helemaal in zit. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 26 oktober 2015 gepost Share 26 oktober 2015 gepost Aj, dan heb ik het verkeerd gedacht. Frey had het over levels die online staan. En ik heb net de Nec PC-8801 ontdekt, vandaar die associatie bij mij. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 27 oktober 2015 gepost Auteur Share 27 oktober 2015 gepost Kijk, dat hadden we nou nodig: checkpoints! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 oktober 2015 gepost Share 27 oktober 2015 gepost Goeie update wel Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 30 oktober 2015 gepost Share 30 oktober 2015 gepost ik neem het spel serieus niet serieus zonder Shy Guys. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 17 december 2015 gepost Auteur Share 17 december 2015 gepost Nieuwe update op komst! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 17 januari 2017 gepost Auteur Share 17 januari 2017 gepost Ik ben benieuwd of we ook nog een keer een Super Mario Maker spel voor de Switch gaan krijgen. Er zijn nog genoeg mogelijkheden. Alleen al de andere thema's, zoals Woestijn, Berg, Sneeuw/IJs en Vulkaan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.