Deemster 21 augustus 2016 gepost Share 21 augustus 2016 gepost Verrek, je hebt gelijk Dat was me helemaal niet opgevallen. Het geluidje dat je hoort vóór de fluit op 4 seconden in het filmpje (een preset dat lijkt op 'Soundtrack' van de MT-32 en Sound Canvas) heb ik volgens mij gehoord in een filmpje waarin iemand de Matrix 1000 bespeelt op youtube. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 augustus 2016 gepost Share 21 augustus 2016 gepost De Matrix-1000 is wel uit 1987 trouwens, ik weet niet alle jaren van uitbrengen van de series niet meer, maar daaruit kunnen we ook e.e.a. opmaken. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 augustus 2016 gepost Share 21 augustus 2016 gepost De eerste serie waar Aad Klaris achtergrondmuziek voor maakte is de Verdwenen Kroon en die komt uit 1988 Ik heb toch echt wel hoop gevestigd op deze synth. Er is een sample bank voor Kontakt met alle factory presets: http://www.hollowsun.com/hs2/products/m1000/ Voor 15 pond ga ik de gok wel wagen. De sampletocht is een leuke afwisseling op de klassieke muziektocht Verder is het natuurlijk zoeken naar de juiste Korg en Yamaha modellen (Yamaha zal inderdaad wel een DX7 variant zijn). En AKAI samples (die gelukkig ook op de pc af te spelen zijn). Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 augustus 2016 gepost Share 21 augustus 2016 gepost De eerste serie waar Aad Klaris achtergrondmuziek voor maakte is de Verdwenen Kroon en die komt uit 1988 Ik heb toch echt wel hoop gevestigd op deze synth. Er is een sample bank voor Kontakt met alle factory presets: http://www.hollowsun.com/hs2/products/m1000/ Voor 15 pond ga ik de gok wel wagen. De sampletocht is een leuke afwisseling op de klassieke muziektocht Verder is het natuurlijk zoeken naar de juiste Korg en Yamaha modellen (Yamaha zal inderdaad wel een DX7 variant zijn). En AKAI samples (die gelukkig ook op de pc af te spelen zijn). Ik heb zelf een Yamaha TG77 en een DX7IIFD Een Matrix-1000 kost zo'n 500 euro op dit moment, staat wel al een tijdje op mijn verlanglijst. Ik wil op een forum gaan vragen of mensen de presets kennen, wie weet, want die drums zijn heel typisch bijvoorbeeld. TG77 zal het niet zijn, die is uit 1990, eerder een TX81Z. Die is nog goedkoop te vinden ook. Akai had wel rack synths, bijvoorbeeld de VX90 uit 1986. Link naar bericht Delen op andere sites
HenkenIngrid 22 augustus 2016 gepost Share 22 augustus 2016 gepost Ligt het aan mij, of wordt de muziek van Aad Klaris weer gedoogd door beide heren? De laatste twee albums op Spotify (Europa & Amerika) bevatten zijn muziek, maar nu ook de compilatievideo op de Facebookpagina van de heren van Toor... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 augustus 2016 gepost Share 22 augustus 2016 gepost Ik denk dat ze het er gewoon op gokken dat er geen haan naar gaat kraaien. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 22 augustus 2016 gepost Share 22 augustus 2016 gepost Ik wil op een forum gaan vragen of mensen de presets kennen, wie weet, want die drums zijn heel typisch bijvoorbeeld. Dat is een uitstekend idee Ligt het aan mij, of wordt de muziek van Aad Klaris weer gedoogd door beide heren? De laatste twee albums op Spotify (Europa & Amerika) bevatten zijn muziek, maar nu ook de compilatievideo op de Facebookpagina van de heren van Toor... Weet je dat dit mij ook is opgevallen? Bij het album 'De Reis vol Verrassingen' op Spotify hebben ze wél de Smorenburg 'Dag vriendjes' maar voor de rest alles origineel. Zelfs de caribische 'Hallo vriendjes' Ook bij de compilatie The Journey of Surprises werden klarisdeuntjes zoals zijn achtervolgingsthema en Thema Amerika gedraaid op plekken waar het makkelijk te vervangen was. Ik denk dat ze dit juridisch gezien ook gewoon mogen doen, aangezien de rechter Bas en Aad in het gelijk had gesteld. Dan mogen ze wat mij betreft ook weer klarismuziekjes toevoegen aan de series, om de Smorenburgmuziek aan te vullen. En ook uitbrengen ook een achtergrondmuziek CD (Als je dit leest Adrina Produkties, zou fantastisch zijn ) Link naar bericht Delen op andere sites
HenkenIngrid 22 augustus 2016 gepost Share 22 augustus 2016 gepost Of het is gewoon weer geheel in stijl slordig op Spotify gezet. Want "Had ik nou maar nee/ja gezegd" staat er niet op, enkel twee keer de aankondiging daarvan. Wellicht dat degene die hiervoor gezorgd heeft nooit het verschil heeft geweten tussen Klaris- en Smorenburgmuziek. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 22 augustus 2016 gepost Share 22 augustus 2016 gepost Of het is gewoon weer geheel in stijl slordig op Spotify gezet. Want "Had ik nou maar nee/ja gezegd" staat er niet op, enkel twee keer de aankondiging daarvan. Wellicht dat degene die hiervoor gezorgd heeft nooit het verschil heeft geweten tussen Klaris- en Smorenburgmuziek.Afgelopen... Vrijdag was het geloof ik, om 14u werden de 3 albums op Spotify geplaatst. Alleen Dag vriendjes is bij DRVV vervangen, Europa zowel Hallo als Dag vriendjes en bij het Sinterklaasalbum hebben ze ook tweemaal 'Thema Vrolijk' van Smoor toegevoegd in een aankondiging. En ik dacht eigenlijk dat Uno dos tres ook Smoor was, maargoed Over die Had ik nou maar nee/ja gezegd heb ik meteen contact opgenomen met de pagina (die overigens gerund wordt door Martijn) en dat zou vandaag weer verholpen moeten zijn. Ik sta van het gebruik van Klaristracks niet zozeer te kijken (daar er genoeg nummers nooit een nieuw arrangement kregen maar wel op compilaties kwamen; ik noem een 'In de lente') maar wel van het feit dat Hallo/dag vriendjes nu vervangen zijn. Het lijkt mij nu gewoon meer opfrissen en 'eenheidscheppend' dan daadwerkelijk al het werk van Aad Klaris weghalen. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 22 augustus 2016 gepost Share 22 augustus 2016 gepost Ik zou het wel gaaf vinden om een opnieuw ingespeelde tune van de poppenscene uit de verzonken stad te horen. Is dit ook haalbaar en/of in te spelen? Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 23 augustus 2016 gepost Share 23 augustus 2016 gepost Ik zou het wel gaaf vinden om een opnieuw ingespeelde tune van de poppenscene uit de verzonken stad te horen. Is dit ook haalbaar en/of in te spelen? Uiteraard is dat mogelijk! Zeker als dj en ik de juiste samples vinden. Dan kunnen we het exact krijgen als in de serie Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 augustus 2016 gepost Share 23 augustus 2016 gepost Uiteraard is dat mogelijk! Zeker als dj en ik de juiste samples vinden. Dan kunnen we het exact krijgen als in de serie Heb je een voorbeeld van het origineel? Het staat mij even niet bij. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 23 augustus 2016 gepost Share 23 augustus 2016 gepost Ik ben over een uurtje thuis (zit nu op het werk), dan regel ik het Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 augustus 2016 gepost Share 23 augustus 2016 gepost Als je even een rits geknipte versies naar me toe kunt helpen dan ga ik ze op dat forum posten Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 26 augustus 2016 gepost Share 26 augustus 2016 gepost Tof deze ontwikkelingen! Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 28 augustus 2016 gepost Share 28 augustus 2016 gepost Sorry, ik had het erg druk de laatste dagen. In de tussentijd heb ik ook contact gehad met Bert Smorenburg, en hij vertelde me dat hij vooral gebruik heeft gemaakt van een Korg Trinity voor de Bassie & Adriaan soundtrack. Ook tof om te weten Ik heb een Akai sample CD aangeschaft met daarin wat presets van die synth, en ik herkende al wat geluiden. Die Trinity heeft echt unieke geluiden Over die fragmentjes DJ, ik zal gewoon alle klarismuziekjes opnemen van de Kroon t/m Reis vol Verrassingen. Vandaag of morgen krijg je ze in je inbox! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 augustus 2016 gepost Share 28 augustus 2016 gepost Top, ik heb het poppenmuziekje inmiddels ontvangen van RM, maar alles is welkom Bert Smorenburg en een niet-Yamahasynth? Wauw Link naar bericht Delen op andere sites
Brammeke 2 september 2016 gepost Share 2 september 2016 gepost Met een beetje pech is het binnenkort voorgoed "Dag vriendjes en vriendinnetjes"... http://www.nu.nl/achterklap/4316112/bas-van-toor-heeft-euthanasiepapieren-getekend.html Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 2 september 2016 gepost Share 2 september 2016 gepost (aangepast) Dat zit er binnenkort toch een keer aan te komen, hoe jammer het ook is. Ik ben nu heel blij dat ze de afscheidsfilm toch nog hebben kunnen opnemen. 2 september 2016 aangepast door karelgroen Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 september 2016 gepost Share 2 september 2016 gepost Nou, hoarden die spullen, voor ze goud waard worden. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 6 september 2016 gepost Share 6 september 2016 gepost Ik hoop van harte dat Bas hier bovenop komt. Hetzelfde geldt overigens voor Paul van Gorcum, waar het ook niet al te best mee gaat. Ik kan me trouwens herinneren dat hier ooit een topic was waarin men Bassie & Adriaan karakters namaakte in South Park stijl. Heb nu hetzelfde gedaan, maar dan met Habbo B100 en de Baron: B2: Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 september 2016 gepost Share 6 september 2016 gepost Haha, Habbo Hotel, door 1 of andere reden kwamen er in het verleden veel Habbo Hotel gebruikers per abuis op RF terecht. Goed gelukt trouwens! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2016 gepost Share 6 september 2016 gepost Ze lijken goed Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 september 2016 gepost Share 16 september 2016 gepost Straks in Boulevard iets over B&A. Geen idee wat. Link naar bericht Delen op andere sites
Brammeke 16 september 2016 gepost Share 16 september 2016 gepost http://www.ad.nl/show/revaliderende-bassie-denkt-weer-aan-optreden~a2994545/ Ik weet niet of het al bij Boulevard geweest is, schakel net pas in, maar gaat denk ik hier over. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2016 gepost Share 25 september 2016 gepost Liep in Amersfoort het draaiorgel te negeren tot ik ineens dacht, verrek, dat nummer ken ik... https://youtu.be/VSFWrzPdqmY Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 26 september 2016 gepost Share 26 september 2016 gepost Liep in Amersfoort het draaiorgel te negeren tot ik ineens dacht, verrek, dat nummer ken ik... https://youtu.be/VSFWrzPdqmY Best wel cool dat dat draaiorgel dat speelt Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 27 september 2016 gepost Share 27 september 2016 gepost (aangepast) Er is zelfs een volledige medley van Aan het kenteken te zien is dit hetzelfde orgel. 27 september 2016 aangepast door karelgroen Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 27 september 2016 gepost Share 27 september 2016 gepost Klopt, heb ik een paar jaar geleden hier ook al gepost. Mooi om 'm weer eens in actie te zien. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 september 2016 gepost Share 27 september 2016 gepost Als je er niet op bedacht bent, is het best een rare gewaarwording Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost (aangepast) Ik kwam via Blendle een artikeltje uit de Volkskrant van vandaag tegen van iemand die de ervaring heeft dat B&A onder huidige jeugd nog steeds werkt. Fragment: Het thema in de klas is momenteel het circus, dus had de juf op het digitale bord iets vertoond uit de Nederlandse circuscanon: een aflevering van Bassie & Adriaan. Mijn kinderen kennen dat niet, want Bassie en Adriaan staan niet op Netflix. Maar wat blijkt: Bassie en Adriaan kunnen niet kapot. Bassie en Adriaan zijn tijdloos, Bassie en Adriaan zijn klassiek en toch modern, Bassie en Adriaan kun je met gerust hart aan een groep 5-jarigen laten zien en dan reageren ze er nog net zo positief geprikkeld op als elke groep 5-jarigen tussen 1978 en 1990. Dat had ik niet verwacht, want een van de kenmerken van Bassie en Adriaan was altijd, ook in de tijd dat Adriaan nog in zijn broekpak paste, dat het extreme slow tv was, vooral als die hardhorende boef meedeed voor wie elke zin moest worden herhaald. En tv-programma's die vroeger al langzaam waren, zijn nu zo traag dat het niet meer uit te houden is. Maar Bassie en Adriaan kunnen dat hebben. Toen mijn dochter 24 uur non-stop over Bassie dan wel Adriaan had gepraat en heel vaak de begintune had gezongen, waarbij ze mij pinnig verbeterde als ik probeerde mee te doen - 'NEE! Het is niet 'Dag vriendjes en vriendinnetjes', het is 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes', ze zeggen pas 'dag' aan het EIND!' was haar broer ook ernstig geïntrigeerd geraakt en moesten we een filmpje op YouTube bekijken. 28 september 2016 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Best sneu, dat de kinderen van tegenwoordig het duo niet meer kennen "omdat het niet op Netflix staat" en dat ze om een discussie te sluiten "op youtube naar een filmpje zoeken". Die series worden zo vaak herhaald, maar werkelijk alles moet via internet. Niets is meer belangrijker dan dat en de eerste vraag die wordt gesteld door mensen als ze ergens anders dan thuis zijn is de code van Wifi. Triest en zeer jammer... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Een aantal series zijn wel te zien via Videoland. Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Best sneu, dat de kinderen van tegenwoordig het duo niet meer kennen "omdat het niet op Netflix staat" en dat ze om een discussie te sluiten "op youtube naar een filmpje zoeken". Die series worden zo vaak herhaald, maar werkelijk alles moet via internet. Niets is meer belangrijker dan dat en de eerste vraag die wordt gesteld door mensen als ze ergens anders dan thuis zijn is de code van Wifi. Triest en zeer jammer... Als ik eerlijk moet zijn, ik heb thuis ook geen tv, ik kijk ook alleen via internet. Als je ziet wat je kunt besparen door geen tv abonnement meer te hebben. En bijna alles is (achteraf) toch via internet te bekijken (en vaak nog gratis ook). Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Internetkwaliteit vind ik niet om aan te zien, ik heb nog altijd kabeltv en satelliet. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Internetkwaliteit vind ik niet om aan te zien, ik heb nog altijd kabeltv en satelliet. Ik heb glasvezel en nog gewoon een TV in huis waarop ik de TV zenders ontvang. Maar punt is wel dat steeds meer naar internet verhuist. Vandaag ook weer vernomen dat HBO in Nederland stopt... Weer 3 zenders minder... Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Ach, ik kan me nog heugen dat Nederland 3 er nog niet was Ik kijk eigenlijk nooit TV, niet op internet en niet op de kabel o.i.d. Ben wél een film fanaat. Ik heb begrepen dan Ziggo de series van HBO op een eigen kanaal wil gaan uitzenden? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Over die fragmentjes DJ, ik zal gewoon alle klarismuziekjes opnemen van de Kroon t/m Reis vol Verrassingen. Vandaag of morgen krijg je ze in je inbox! Wat is de status inmiddels? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Ach, ik kan me nog heugen dat Nederland 3 er nog niet was Ik kijk eigenlijk nooit TV, niet op internet en niet op de kabel o.i.d. Ben wél een film fanaat. Ik heb begrepen dan Ziggo de series van HBO op een eigen kanaal wil gaan uitzenden? Geen idee, ik heb KPN. Wel begreep ik dat er voor Game of Thrones en andere series nog oplossingen gezocht zouden worden. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 september 2016 gepost Share 28 september 2016 gepost Wat is de status inmiddels? Ik heb nog niets Link naar bericht Delen op andere sites
Integra 29 september 2016 gepost Share 29 september 2016 gepost Geen idee, ik heb KPN. Wel begreep ik dat er voor Game of Thrones en andere series nog oplossingen gezocht zouden worden. Ik hoorde dus dat die naar een eigen kanaal van Ziggo zou Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 september 2016 gepost Share 29 september 2016 gepost HBO vind ik geen moer aan, kijk er nooit naar (heb het wel). Amerikaanse series kijk ik sowieso niet trouwens. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 30 september 2016 gepost Share 30 september 2016 gepost (aangepast) Heb ook HBO maar kijk er ook nooit naar. Ontopic: ziet er naar uit dat de website eindelijk vernieuwd gaat worden na tig jaar: http://adriaan-homepage.nl/ We zijn druk bezig om de site te vernieuwen en alles te uploaden. Niet alles zal in één keer gaan dus we vragen om jullie geduld. 30 september 2016 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 september 2016 gepost Share 30 september 2016 gepost Nou ja, nieuw... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 1 oktober 2016 gepost Share 1 oktober 2016 gepost Ik zie ook op de site staan dat je de liedjes kunt downloaden... Zal vast niet gratis zijn Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 1 oktober 2016 gepost Share 1 oktober 2016 gepost 7 hours ago, RM said: Ik zie ook op de site staan dat je de liedjes kunt downloaden... Zal vast niet gratis zijn Via iTunes, denk ik. Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 3 oktober 2016 gepost Share 3 oktober 2016 gepost Kent iemand toevallig de artiest/titel van de volgende nummers? Ik heb al wat geprobeerd om er achter te komen: Adriaan gemaild (hij wist niet meer wat de titel/artiest was) Bert Smorenburg gemaild, geen reactie gehad. Shazam kende het nummer ook niet Ik vermoed thema Ierland van Aad Klaris Ik vermoed thema Ierland van Bert Smorenburg Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 oktober 2016 gepost Share 12 oktober 2016 gepost Is het bizar om te stellen dat deze parodie al 5 jaar geleden is gemaakt door de helden van Koefnoen? Één van hun laatste originelere sketches, maar dat terzijde. Het gaat hard. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 13 oktober 2016 gepost Auteur Share 13 oktober 2016 gepost Blijft een prachtige parodie inderdaad ! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten