Lobo 23 februari 2016 gepost Share 23 februari 2016 gepost Ik heb zelf een tijdje stage gelopen bij een productiemaatschappij, en heb mij destijds verdiept in rechten van acteurs.Als producent ben je namelijk verplicht om acteurs en actrices een vergoeding te betalen voor bijv. TV-uitzendingen en dvd verkopen.Tenzij je dit, wat tegenwoordig vaak gebeurt, duidelijk in het contract vermeld dat zij hier geen recht op hebben, en jij als producent dit afkoopt. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 februari 2016 gepost Share 23 februari 2016 gepost Ik heb zelf een tijdje stage gelopen bij een productiemaatschappij, en heb mij destijds verdiept in rechten van acteurs. Als producent ben je namelijk verplicht om acteurs en actrices een vergoeding te betalen voor bijv. TV-uitzendingen en dvd verkopen. Tenzij je dit, wat tegenwoordig vaak gebeurt, duidelijk in het contract vermeld dat zij hier geen recht op hebben, en jij als producent dit afkoopt. Dan hebben we het hier over de quitclaim, toch? Als die in die vroegere tijden getekend is heeft Paul, zo eerlijk ben ik wel om toe te geven, geen poot om op te staan. Maar wat wonderer zegt; in de tijd van die series en zeker die eerste series was er nog helemaal geen sprake van home video en werd daar totaal niet bij stilgestaan; fuck, de plaaggeest had zelfs zomaar compleet gewist kunnen worden in die tijd (en dat is het in zekere zin ook; alle opnames die je nu van De Plaaggeest op dvd en tv ziet stammen af van een kopie-filmrol, de masterfilm van die eerste reeks is gewoon zoek/weg (is mij ooit verteld, maar dat terzijde)). In plaats van zo schlemielerig met die cijfertjes rond te strooien en ook meteen met quota's van de latere series zouden ze gewoon rond de tafel moeten zitten. En niet zo sneu roepen 'Het heeft toch geen zin', toon gewoon aan dat je volwassen genoeg bent om op een uitnodiging van je tegenpartij in te gaan. Link naar bericht Delen op andere sites
Hercule 23 februari 2016 gepost Share 23 februari 2016 gepost Paul is tevens hartstikke ziek, dat maakt het stuk van Adriaan nog ongepaster. Juist hij zou moeten weten wat voor rot ziekte een vreselijke ziekte is. En laten we eerlijk zijn, de prognose is weinig hoopgevend. Ik heb ook het gevoel dat Bas en Aad de rechtszaak veel serieuzer nemen dan de rest dat doen. Voor B&A lijkt het puur persoonlijk. Paul daarentegen gaf aan dat hij nog altijd de Baron had willen spelen in de film. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 februari 2016 gepost Share 24 februari 2016 gepost (aangepast) Het enige dat 'ongepast' is in deze hele discussie is dat het openbaar wordt uitgevochten... want heel Nederland heeft weer een kudde-mening, en Aad reageert daarop terecht en logischerwijs weer op de klassieke wijze. Ongeacht wat in het verleden is gebeurd staat iedere 'zaak' op zichzelf, dus ik ben het wel eens met wonderer. Er wordt nu een gerechtelijke uitspraak gedaan over dat destijds contractueel geen rekening is gehouden met wat hedendaags wordt geproduceerd/gerealiseerd. Zo zit het rechtssysteem nu eenmaal in elkaar... maar het zou fijn zijn als ze gezamenlijk tot een oplossing komen :-) 24 februari 2016 aangepast door MarsM Link naar bericht Delen op andere sites
Lobo 24 februari 2016 gepost Share 24 februari 2016 gepost Dan hebben we het hier over de quitclaim, toch? Als die in die vroegere tijden getekend is heeft Paul, zo eerlijk ben ik wel om toe te geven, geen poot om op te staan. Maar wat wonderer zegt; in de tijd van die series en zeker die eerste series was er nog helemaal geen sprake van home video en werd daar totaal niet bij stilgestaan; fuck, de plaaggeest had zelfs zomaar compleet gewist kunnen worden in die tijd (en dat is het in zekere zin ook; alle opnames die je nu van De Plaaggeest op dvd en tv ziet stammen af van een kopie-filmrol, de masterfilm van die eerste reeks is gewoon zoek/weg (is mij ooit verteld, maar dat terzijde)). In plaats van zo schlemielerig met die cijfertjes rond te strooien en ook meteen met quota's van de latere series zouden ze gewoon rond de tafel moeten zitten. En niet zo sneu roepen 'Het heeft toch geen zin', toon gewoon aan dat je volwassen genoeg bent om op een uitnodiging van je tegenpartij in te gaan. Klopt, en wat ik begreep uit het verslag van de rechtzaak is, dat de overdracht van Joop van den Ende naar Bassie en Adriaan niet eens op papier staat. Dit gebeurde volgens mij rond 1992, toen er al wel degelijk sprake was van home video. Bas en Aad hadden toen niet zo naief moeten zijn en de contracten van de acteurs moeten bekijken en eventueel afkopen. Bij de series die ze zelf geproduceerd hebben, hebben ze dit wel geregeld, en de rechter heeft ze hierin ook gelijk gegeven. Ik snap wel van Aad dat hij duidelijkheid wil geven, omdat in de media niet vermeld wordt dat het alleen gaat om de eerste 4 series, waarin Paul dus niet de Baron speelde. Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 29 februari 2016 gepost Share 29 februari 2016 gepost Zondag 27 maart is er een Bassie & Adriaan marathon op Pebble tv Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 29 februari 2016 gepost Share 29 februari 2016 gepost Iedere nacht is er een Bassie & Adriaan marathon op de 24/7 RTLTelekids-zender ...Ze halen écht alles uit die reeks of niet? Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 1 maart 2016 gepost Share 1 maart 2016 gepost Ik kan er nog altijd geen genoeg van krijgen, ik kijk bijna elke avond wel een dvd Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 2 maart 2016 gepost Share 2 maart 2016 gepost Iedere nacht is er een Bassie & Adriaan marathon op de 24/7 RTLTelekids-zender ...Ze halen écht alles uit die reeks of niet? Wie weet een marathon van 'Het geheim van de sleutel'... Daarvan zijn er bij telekids alleen maar 'verloren afleveringen'. Maar wel een genot hoor, elke nacht even Bassie en Adriaan op kunnen zetten... Beter dan TellSell :-) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 maart 2016 gepost Share 2 maart 2016 gepost TelSell is natuurlijk niet met dubbel L in het eerste gedeelte (heel veel mensen doen dat fout ) Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 2 maart 2016 gepost Share 2 maart 2016 gepost TelSell is natuurlijk niet met dubbel L in het eerste gedeelte (heel veel mensen doen dat fout ) Het pleit voor me dat ik dat niet wist Hoewel, je kunt ook stellen dat het programma's zijn waarin halvegaren alles elkaar kletsen om de kijker iets aan te smeren... Tell and sell? Nog niet eens slecht bedacht toch Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 maart 2016 gepost Share 2 maart 2016 gepost Het pleit voor me dat ik dat niet wist Hoewel, je kunt ook stellen dat het programma's zijn waarin halvegaren alles elkaar kletsen om de kijker iets aan te smeren... Tell and sell? Nog niet eens slecht bedacht toch Het staat uiteraard voor 'televerkoop' Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 maart 2016 gepost Share 3 maart 2016 gepost Het ontbreken van de originele achtergrondmuziek zorgt ervoor dat ik eigenlijk nooit een aflevering meer via een tv-zender bekijk. Wel af en toe een stukje of aflevering met originele muziek via de htpc Link naar bericht Delen op andere sites
Lobo 6 maart 2016 gepost Share 6 maart 2016 gepost Op Wikipedia las ik dat Bassie en Adriaan te zien waren bij de "Nickelodeon Kids' Choice Awards" op 23 oktober 2004.Weet misschien iemand of ze hier daadwerkelijk als zijnde Bassie en Adriaan waren, of als "Bas en Aad"? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 maart 2016 gepost Share 6 maart 2016 gepost Op Wikipedia las ik dat Bassie en Adriaan te zien waren bij de "Nickelodeon Kids' Choice Awards" op 23 oktober 2004. Weet misschien iemand of ze hier daadwerkelijk als zijnde Bassie en Adriaan waren, of als "Bas en Aad"? Dat herinner ik me nog; ze waren als Bassie en Adriaan in pak, ze reikten een prijs uit maar toen ze hun standaard act wilden opvoeren ("En ik zeg HOOI!") kwam Erik van der Hoff er tussendoor die meteen riep "Ja, ja, en dit zijn de genomineerden." Link naar bericht Delen op andere sites
Lobo 7 maart 2016 gepost Share 7 maart 2016 gepost (aangepast) Dat herinner ik me nog; ze waren als Bassie en Adriaan in pak, ze reikten een prijs uit maar toen ze hun standaard act wilden opvoeren ("En ik zeg HOOI!") kwam Erik van der Hoff er tussendoor die meteen riep "Ja, ja, en dit zijn de genomineerden." Dat is wel slecht 7 maart 2016 aangepast door Lobo Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 7 maart 2016 gepost Share 7 maart 2016 gepost Dat is wel slecht Maar bedankt voor de info! Op de Facebook pagina van Keet en Koen is sinds 10 december niks meer geplaatst. Je zou toch verwachten dat ze minimaal hun eigen dvd zouden promoten. Ja, dat had toen te maken met tijdsdruk ofzo, ze waren live dacht ik... Maar het was echt heel abrupt, knullig en inderdaad, slecht. Link naar bericht Delen op andere sites
Hercule 8 maart 2016 gepost Share 8 maart 2016 gepost Dat is wel slecht Maar bedankt voor de info! Op de Facebook pagina van Keet en Koen is sinds 10 december niks meer geplaatst. Je zou toch verwachten dat ze minimaal hun eigen dvd zouden promoten. De blu-ray komt ook niet meer. Heel vaag. Link naar bericht Delen op andere sites
jefmetdeklak 10 maart 2016 gepost Share 10 maart 2016 gepost Is er ergens info over de verschillen tussen de DVDs, videobanden en de afleveringen die nu op pebbletv worden uitgezonden ? Welke versie is het meest authentiek ? Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 11 maart 2016 gepost Share 11 maart 2016 gepost (aangepast) Op deze website: http://info.nietoverdrijven.com/index.php?page=0000 kun je daarover heel veel vinden. De website niet heel actueel, maar de verschillende versies staan er handig onder elkaar. Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan. 11 maart 2016 aangepast door Floris97 Link naar bericht Delen op andere sites
jefmetdeklak 12 maart 2016 gepost Share 12 maart 2016 gepost (aangepast) Bedankt, ik ga dat eens op mijn gemak bekijken Jammer genoeg staat er niks bij van de pebble tv afleveringen 12 maart 2016 aangepast door jefmetdeklak Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 maart 2016 gepost Share 13 maart 2016 gepost Op deze website: http://info.nietoverdrijven.com/index.php?page=0000 kun je daarover heel veel vinden. De website niet heel actueel, maar de verschillende versies staan er handig onder elkaar. Waarschijnlijk heb je hier wel wat aan. Voorheen info.bassieenadriaan.nl, onderdeel van de portal waar ook de eerste incarnatie van dit forum uit bestond. Grootste deel van de hand van Wonderer. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 maart 2016 gepost Share 13 maart 2016 gepost Voorheen info.bassieenadriaan.nl, onderdeel van de portal waar ook de eerste incarnatie van dit forum uit bestond. Grootste deel van de hand van Wonderer. Geheel gemaakt door wonderer, veelal gevuld door de community Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 13 maart 2016 gepost Share 13 maart 2016 gepost Geheel gemaakt door wonderer, veelal gevuld door de community I stand corrected. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 maart 2016 gepost Share 15 maart 2016 gepost http://m.ad.nl/ad/m/nl/38201/Sterren/article/detail/4263133/2016/03/14/Bassie-en-Adriaan-ruzien-verder-met-de-Baron.dhtml Weinig nieuws, behalve reactie van Aad. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 15 maart 2016 gepost Share 15 maart 2016 gepost Zal Dick es bellen binnenkort... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 maart 2016 gepost Share 15 maart 2016 gepost Zal Dick es bellen binnenkort... Tof Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 17 maart 2016 gepost Share 17 maart 2016 gepost http://www.adriaan-homepage.nl/pages/rechtzaak2.html Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 maart 2016 gepost Share 17 maart 2016 gepost (aangepast) Die man kent ook geen gène ook. Dit is een site voor een kinderserie, for god's sake! Dag vriendjes en vriendinnetjes. 17 maart 2016 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
HenkenIngrid 18 maart 2016 gepost Share 18 maart 2016 gepost (aangepast) Eigenlijk is dit toch compleet schandalig? Je kunt mij niet vertellen dat na het verleden van de beide heren (denk aan de problemen met de fiscus, de ruzie's met Aad Klaris, etc.) en het feit dat niet één, maar meer dan de helft van de vaste acteurs een rechtszaak aangespannen heeft tegen Bas en Aad, de acteurs geen poot hebben om op te staan. En de opmerking dat deze acteurs "nauwelijks in beeld zijn" is natuurlijk helemaal belachelijk. Een serie met zo'n speelduur met enkel Bassie & Adriaan had lang niet zo populair geworden. Daarnaast vind ik het alles behalve chique om bij zo'n kwestie via de fansite - van een kinderserie inderdaad - je gelijk proberen te halen. 18 maart 2016 aangepast door HenkenIngrid Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 maart 2016 gepost Share 18 maart 2016 gepost Dit toont wel de ware aa( r)d. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 maart 2016 gepost Share 18 maart 2016 gepost Eigenlijk is dit toch compleet schandalig? Je kunt mij niet vertellen dat na het verleden van de beide heren (denk aan de problemen met de fiscus, de ruzie's met Aad Klaris, etc.) en het feit dat niet één, maar meer dan de helft van de vaste acteurs een rechtszaak aangespannen heeft tegen Bas en Aad, de acteurs geen poot hebben om op te staan. En de opmerking dat deze acteurs "nauwelijks in beeld zijn" is natuurlijk helemaal belachelijk. Een serie met zo'n speelduur met enkel Bassie & Adriaan had lang niet zo populair geworden. Daarnaast vind ik het alles behalve chique om bij zo'n kwestie via de fansite - van een kinderserie inderdaad - je gelijk proberen te halen. Eens op álle vlakken, op één na: het is geen fansite, maar dé officiële website. Dat maakt het geheel eigenlijk alleen maar triester... Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 18 maart 2016 gepost Share 18 maart 2016 gepost Fokke en Sukke spelen soms sterk in op de actualiteit. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 19 maart 2016 gepost Share 19 maart 2016 gepost Dit goochelde een lach op mijn gezicht. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 maart 2016 gepost Share 19 maart 2016 gepost Man, man, man, man. Dat je zo moet eindigen met gebekvecht via je website. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 19 maart 2016 gepost Share 19 maart 2016 gepost Het wordt beter. Frank Evenblij zojuist bij De Kwis: Zolang hij bij de VARA zit, verschijnt Bas van Toor niet in VARA-programma's. Ze gingen Bas even bellen -> "Paardenlul". Duidelijk. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 maart 2016 gepost Share 24 maart 2016 gepost In de categorie 'allememachies': 1250 euro gevraagd voor een Circus Bassie & Adriaan-bord van 4 bij 1 meter. Wat een joekel. Link naar bericht Delen op andere sites
Brammeke 30 maart 2016 gepost Share 30 maart 2016 gepost http://www.metronieuws.nl/nieuws/showbizz/2016/03/clown-bassie-weer-in-film Wanneer stopt ie nou eindelijk eens? Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 30 maart 2016 gepost Share 30 maart 2016 gepost Laat die man toch lekker gaan... Link naar bericht Delen op andere sites
karelgroen 30 maart 2016 gepost Share 30 maart 2016 gepost Speelt Adriaan hier ook in mee? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 30 maart 2016 gepost Share 30 maart 2016 gepost (aangepast) Ziet er naar uit van niet, maar ik zal voor jou eens aan de binnenkant van mijn oogjes kijken ™ 30 maart 2016 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 30 maart 2016 gepost Share 30 maart 2016 gepost Nee, dan sta ik meer hiervan te kijken (weet niet of het al gedropt is hoor) http://www.metronieuws.nl/rotterdam/2015/07/auto-en-caravan-bassie-en-adriaan-verkocht "Het management van Bassie en Adriaan is niet blij met de replica en kondigde eerder aan stappen te ondernemen tegen mensen die de iconische combinatie voor commerciële doeleinden willen gebruiken. Tot op heden is dat nog niet gebeurd." Typisch, dus zij mogen wel een Honda Prelude verhuren via Marktplaats, maar een replica verkopen die er wél goed uitziet (genoeg afschuwelijke namaakpogingen te vinden eens in de zoveel tijd) levert weer zo'n zure reactie op? Damn, geef gewoon je complimenten ofzo. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 7 april 2016 gepost Share 7 april 2016 gepost Nee, dan sta ik meer hiervan te kijken (weet niet of het al gedropt is hoor) http://www.metronieuws.nl/rotterdam/2015/07/auto-en-caravan-bassie-en-adriaan-verkocht "Het management van Bassie en Adriaan is niet blij met de replica en kondigde eerder aan stappen te ondernemen tegen mensen die de iconische combinatie voor commerciële doeleinden willen gebruiken. Tot op heden is dat nog niet gebeurd." Typisch, dus zij mogen wel een Honda Prelude verhuren via Marktplaats, maar een replica verkopen die er wél goed uitziet (genoeg afschuwelijke namaakpogingen te vinden eens in de zoveel tijd) levert weer zo'n zure reactie op? Damn, geef gewoon je complimenten ofzo. Ga me niet vertellen dat je verrast bent... Verder vind ik dat ze nog wel in hun recht staan, ook. Het is schending van hun auteursrecht, en als er dan ook nog geld mee verdiend wordt, gaat het wel een beetje ver. Link naar bericht Delen op andere sites
Lobo 9 april 2016 gepost Share 9 april 2016 gepost In de uitzending van Jensen waarbij Bas en Aad op bezoek zijn, wordt een fragment getoond uit een ander interview.Weet iemand misschien het oorspronkelijke programma waarin dit is te zien?op 2:53: Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 9 april 2016 gepost Share 9 april 2016 gepost Oh, dat was bij De 10, RTL4-programma uit 2002 met Reinout Oerlemans. Beetje het idee van 'De 25', maar hierin ging Reinout Oerlemans zelf op bezoek bij de mensen uit zulke (online door de kijker) samengestelde top 10'en. In deze aflevering was het 'De 10 meest bijzondere duo's' als ik me niet vergis, ze stonden op nummer 4. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 april 2016 gepost Share 10 april 2016 gepost Ik heb van "De 10" nog een internationale promo om het format te verkopen in het buitenland Is van Oerlemans. Volgens mij presenteerde Oerlemans het ook in het begin, later Peter vd Vorst. Link naar bericht Delen op andere sites
jm20101 10 april 2016 gepost Share 10 april 2016 gepost Oh, dat was bij De 10, RTL4-programma uit 2002 met Reinout Oerlemans. Beetje het idee van 'De 25', maar hierin ging Reinout Oerlemans zelf op bezoek bij de mensen uit zulke (online door de kijker) samengestelde top 10'en. In deze aflevering was het 'De 10 meest bijzondere duo's' als ik me niet vergis, ze stonden op nummer 4. Gaaf dat je dat nog weet! zelf wist ik dat nog niet. Weet je misschien ook nog hoelang ze zo'n interview gaven? Ben wel benieuwd of het een standaard interview was of dat ze het specifiek ergens over hadden. Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 11 april 2016 gepost Share 11 april 2016 gepost Een programma van 1/1 1/2 uur dus het waren enkele minuten. Het bekende verhaal hoe het begon, Bassie en Adriaan en volgens mij nog een stukje De baron en Japie. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 11 april 2016 gepost Share 11 april 2016 gepost Een programma van 1/1 1/2 uur dus het waren enkele minuten. Het bekende verhaal hoe het begon, Bassie en Adriaan en volgens mij nog een stukje De baron en Japie. Dit dus eigenlijk. Het was een stukje binnen bij Adrina Producties, heb het nog op video liggen. 't Is meh. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten