Bram 18 april 2015 gestart Share 18 april 2015 gestart Hoi allemaal, ik heb een flinke stapel floppy's verzameld in de loop der tijd met C-64 programma's en games. Nu staat er bovenaan de index van elke floppy verschillende "namen" , die de vorige eigenaren bij het formatteren hebben ingevoerd. Wie weet hoe ik de "naam van de floppy" kan veranderen? gr, Bram Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 18 april 2015 gepost Share 18 april 2015 gepost Zo wat ik even snel kan vinden is het alleen mogelijk met een action replay cartridge. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 19 april 2015 gepost Share 19 april 2015 gepost En een diskeditor? Zo gaat het wel met diskimages. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 23 april 2015 gepost Share 23 april 2015 gepost Vandaag heb ik een c64 diskimage gevonden met utilities - naam van de schijf is miniatuurtjes - waarop een programmaatje wat dat kan. Met de diskimage werkte het. Wel moet je de diskette saven naderhand, logisch eigenlijk, want hij krijgt een nieuwe naam. Ook heb ik in een pdf over c64 diskdrives een commando gevonden. Zal ik die eens intikken? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Bram 5 mei 2015 gepost Auteur Share 5 mei 2015 gepost (aangepast) Hoi, excuus voor de late reactie, ik was even een tijdje weg. Dank voor de reacties! Keetie: ik ben benieuwd naar het commando! En anders lukt het met het programmaatje dat hierboven staat he? vr gr, Bram 5 mei 2015 aangepast door Bram Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 8 mei 2015 gepost Share 8 mei 2015 gepost De naam van de diskette veranderen werkte inderdaad met dat programmaatje. Maar ik gebruikte een diskimage, geen echte schijf, Het gebruik ervan is op eigen risico, daarom altijd eerst op een kopie proberen. Het commando had ik met het testen nu problemen mee, dus dat tik ik maar niet in. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Bram 14 mei 2015 gepost Auteur Share 14 mei 2015 gepost (aangepast) het programmaatje op de afbeelding werkt. Althans, deels. Hij verandert netjes de header en vraagt dan of je er nog 1 wilt doen. Echter, bij controle blijkt de 2e (of 3e, 4e...)header niet veranderd,. Ik denk dat ik een typfout heb gemaakt, zal er nog eens naar kijken. Heel erg bedankt zover! ___ Jeps! Typfout. Het werkt nu perfect. Ik merk wel dat sommige schijven kennelijk "beveiligd zijn" tehen het veranderen van de header. Als iemand daar nog een tip voor heeft.... ;-) 14 mei 2015 aangepast door Bram Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.