dennismark 13 februari 2015 gestart Share 13 februari 2015 gestart titel zegt genoeg neem ik aan? op dit moment gebruik ik vg collection tracker pro. doet alles wat ik vraag grote database online om games toe tevoegen (hoef je niet alle info los op te zoeken) collectie kan ge exporteerd worden naar een excel bestand en de meeste ps2, xbox classic, xbox360, ps3 en de next gen games scannend hij wel en vind automatische de bijhorende info. iemand misschien een beter programma of manier? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Gamepal 13 februari 2015 gepost Share 13 februari 2015 gepost Bekijk de site retrocollect.com eens die hebben een virtuele checklist voor bijna alle consoles. Die werkte voor mij het beste. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 13 februari 2015 gepost Share 13 februari 2015 gepost Retrocollect was ik ook aan begonnen, maar heeft geen moderne generaties consoles erop staan volgens mij. En geen PC. . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Gamepal 13 februari 2015 gepost Share 13 februari 2015 gepost pc = geen console Maakt mij niet veel uit maar sommige mensen worden pislink als je de pc een console noemt. Maar de beste checklist is toch op retrocollect te vinden. Afhankelijk van je consoel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 februari 2015 gepost Share 13 februari 2015 gepost Ik zie nergens dat het alleen om consoles gaat Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 14 februari 2015 gepost Share 14 februari 2015 gepost (aangepast) pc = geen console Maakt mij niet veel uit maar sommige mensen worden pislink als je de pc een console noemt. Dat zegt toch ook niemand? Misschien ff wat beter lezen voordat je wat neerknalt? Ik zei "geen moderne generatie consoles" (oa waar de dennismark om vroeg) EN "geen pc". Dat is nogal een bruikbare aanvulling op je suggestie voor verzamelaars in het algemeen die OCD hebben en alles willen registreren wat ze hebben. PS3, Xbox360 (waar dennismark wél om vroeg) staan daar dus niet in. Wat er wel in staat (geripped uit de broncode van het menu); Amstrad GX4000 Atari 5200 Atari 7800 Atari Jaguar Atari Jaguar CD Atari Lynx Atari VCS Atari XEGS Bit Corporation Gamate CBS ColecoVision Commodore Amiga CD32 Entex Adventure Vision Fairchild Channel F Hartung Game Master Interton VC4000 Mattel Intellivision MB MicroVision Microsoft Xbox NEC PC Engine NES Nintendo 64 Nintendo Game Boy Nintendo Game Boy Advance Nintendo Game Boy Color Nintendo GameCube Nintendo Pokémon Mini Nintendo Virtual Boy Nintendo Wii Nokia N-Gage Philips CD-i Philips Videopac Philips Videopac+ RDI Halcyon Sega 32X Sega 32X CD Sega Dreamcast Sega Game Gear Sega Master System Sega Mega Drive Sega Mega-CD Sega Saturn SNK Neo Geo SNK Neo Geo Pocket SNK Neo Geo Pocket Color Sony PlayStation Sony PlayStation 2 Sony PlayStation Portable Super Nintendo Tiger Game.com Tiger Gizmondo Timlex Mega Duck Vectrex View-Master Interactive Vision VM Labs Nuon Watara Supervision Worlds of Wonder Action Max EDIT: Ik heb trouwens een Excel met alle uitgegeven spellen voor Game Boy, Game Boy Color, SNES, GBA en Megadrive met naam-jaar-uitgever-type, als iemand interesse heeft? Zou ook nog meer systemen kunnen toevoegen (/ rippen uit de broncode van Mobygames indien gewenst) 14 februari 2015 aangepast door Spikey Quote Link naar bericht Delen op andere sites
seob 14 februari 2015 gepost Share 14 februari 2015 gepost Zelf gebruik in gamecollector van collectorz.com. Gebruik het al sinds versie 2 op de pc, eerst gebruikte ik de export functie om een excel csv file te creeren die op mijn windows mobile kon openen. Daarna na de overstap op android, heb ik het android programma gekocht. Werkte wel, allen moest je steeds zelf je telefoon aan de computer hangen om de data te synchroniseren. Later had je ook nog de optie om online je collectie te bekijken met een browser op connect.collectors.com. Deze was gemakkelijk up to date te houden door een synchronisatie knop in de software. Nadeel was dat als je geen internet of slecht bereik had, je hier niets aan had. Onlangs hebben ze de android app geupdate en nu kan deze worden gesynchronisseerd middels de connect.collectors.com site. Heb je de laatste info en toch offline beschikbaar voor de gevallen dat je geen ontvangst heb. Nadeel is wel dat je voor al deze functies moet betalen. Aangezien ik de pro versie gebruik, was de online database gratis, en had ik ook de beschikking over export to excel en dergelijke functies. De android app moest je ook apart kopen, de laatse update was echter wel gratis voor degene die de software al hadden. Pas na de laatse pc versie vond ik het programma compleet. Ze hebben nu een of ander update programma, hoe dat werkt weet ik niet precies. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.