seob 4 februari 2015 gestart Share 4 februari 2015 gestart (aangepast) Deze kan eigenlijk in twee topics, retro tv en computers. Ben erg fan van de amerikaanse serie the computer chronicles.Deze tv serie behandelde alles omtrent micro computers, pc's en af en toe consoles. Behalve hardware is er ook aandacht voor software.Ook Gary Kildall ( programmeur van cp/m en eigenaar van digital research) was een tijdje host bij de show.Denk dat dit voor meerdere personen wel interessant is. 4 februari 2015 aangepast door seob Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 februari 2015 gepost Share 4 februari 2015 gepost Ik ken wel The Computer Programme van de BBC (staan ook op het RetroForum-youtubekanaal) maar dit nog niet, interessant! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 februari 2015 gepost Share 4 februari 2015 gepost Mooi dat stukje op 20:28 over 'the next step'. Grappig dat ze toen ook al inzagen dat het uitwisselen van informatie en gebruiksvriendelijksheid belangrijke pijlers zouden worden voor de toekomst. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 5 februari 2015 gepost Share 5 februari 2015 gepost Deze kende ik ook niet. Dank je wel voor het vinden. Het laat wel zien hoe 'straal' verwend we tegenwoordig zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
seob 5 februari 2015 gepost Auteur Share 5 februari 2015 gepost Nauw ja verwend. Vond het vroeger veel interessanter dan nu. Nu is zowat alles x86 architectuur. Vroeger had je nog verschillend systemen. Was altijd leuk om naar verschillende vrienden te gaan. De een had een c64, de ander msx, ik had een cpc464. Later de atari st, amiga, mac en pc. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 9 februari 2015 gepost Share 9 februari 2015 gepost Ja, precies. Zie je nog vaak computers uit elkaar liggen voor de hobby? Gebeurde regelmatig op de computerclubs. Ik vond al die verschillende homecomputers ook fascinerend, vandaar dat ik emulatoren mooie hedendaagse programmeerkunst vind. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.