kamikaza87 28 januari 2015 gestart Share 28 januari 2015 gestart Als game verzamelaar en retro gamer kom ik een hoop spellen tegen nu had ik gisteren een moedige bui en dacht laat ik battle toads in battlemania voor de snes weer is proberen. Nu weet ik weer waarom ik zoon hekel aan dat spel had het is alsof ze een hard mode hebben gemaakt maar een normale mode zijn vergeten. Nu vroeg bij welke spellen vliegen of vlogen bij jullie de controllers door de (huis)kamer Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Ik heb vroeger zo veel spellen gehad (eerst een MSX, toen een Amiga en gewoon altijd stapels bandjes/diskettes hebben) dat ik gewoon een volgend spel pakte als ik het ene spel na 3 minuten al weer zat was. Zo heb ik weinig favorieten en weinig spellen waar ik echt niet mee overweg kon. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 28 januari 2015 gepost Auteur Share 28 januari 2015 gepost msx en amiga zijn van voor mijn tijd ik speel eigelijk vanaf 3de generatie -sega master system -Nintendo entertaiment system -gameboy -sega gamegear Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Ik denk dat veel mensen vroeger altijd maar een paar spellen hadden liggen, met name van de cartridge consoles dan. Die spellen waren relatief lastig (en dus niet goedkoop) te kopiëren, dus moest je het meestal met je eigen beperkte collectie doen (en soms lenen van vriendjes of huren bij de videotheek). Ik had vroeger eigenlijk alleen een Gameboy met rond de 7-8 spellen. Zelfs de meest slechte daarvan (Crashdummies...) heb ik daardoor zo vaak gespeeld op vakanties dat ik het nu waarschijnlijk nog met 2 vinger in m'n neus zou winnen. En dat terwijl het niet alleen een slecht maar ook moeilijk spel is. Battletoads is inderdaad heel erg moeilijk. Ik heb zelf Battletoads & Double Dragon. Eveneens moeilijk, maar veel beter te doen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Velen hebben het er wel eens over dat veel spellen, bijvoorbeeld bij Nintendo, tegenwoordig veel makkelijk zijn dan vroeger. Dat is ook wel zo, veel NES spellen waren lastig uit te spelen. Maar de besturing was toen ook nog niet zo soepel én bij veel spellen kon je niet opslaan. Super Mario Bros. heb ik destijds denk ik niet uitgespeeld zonder cheats. Het hele spel doorkomen met maar 3 levens was echt behoorlijk lastig. Om nog maar te zwijgen over de oorspronkelijke Super Mario Bros. 2. Ik kan me best voorstellen dat ze die destijds als te moeilijk bestempelden. Gelukkig slaat The Lost Levels op de SNES na elk level voor je op. Stel je voor dat je daar steeds opnieuw moet beginnen… Later werd het veel makkelijker om veel levens te verdienen in Mario spellen, dus je niet ging niet meer zo snel game over. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Ik vind van de spellen van nu New Super Mario Bros frustrerend, zowel de DS als de WiiU-versie. Maarja ik vind ook Ducktails lastig en Mario Kart WiiU speel ik ook niet zomaar alles op 3 sterren. Ik ben gewoon niet zo goed in spelletjes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Spellen zijn nu veel makkelijker inderdaad, het stalen geduld van vroeger kan je niet meer verwachten van de moderne gamer. Als je een spel te moeilijk maakt - zonder easy-baby mode - zal het neergesabeld worden in reviews ("waarom geen makkelijke versie blabla?") en uiteindelijk minder verkopen. De oorspronkelijke Fire Emblems overladen je daadwerkelijk met vijanden, dat is voor de rest van de wereld veel makkelijker gemaakt; ze haalden rustig de moeilijkste modus weg en voegen dan een introductie modus toe. Voor mij vallen de moeilijke retrogames qua moeilijkheidsgraad in twee categorieën; 1. Hysterisch moeilijke behendigheidsspellen waar je niet kon saven (vaak platformers); Vergeleken met Megaman vind ik Mario Bros 2 bijvoorbeeld een eitje. 2. Adventures waar je extreem onlogische acties moest verrichten om verder te komen, en waar je dus rustig jaren in vast kon zitten; Quest for Glory IV: Shadows of Darkness. Jaren later kwam ik er achter dat ik 1. een bugfix nodig had, en 2. ik vaak niet in het hotel sliep in-game, en daarom het vereiste briefje miste die naar het einde van het spel toe zou leiden. Als je eenmaal weet wat je ongeveer moet doen though, is het niet meer zo moeilijk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 28 januari 2015 gepost Auteur Share 28 januari 2015 gepost battle toads en double dragon is geweldig die heb ik zelf voor de mega drive zou hem ook graag voor de snes hebben double dragon 3 speel ik redelijk... helaas krijg ik Cleopatra nog steeds niet verslagen verder lacht contra me ook nog steeds uit ik ben nu veel sunset riders aan het spelen om te trainen ik sta nu wel te kijken dat ik als 8 jarig mannetje megaman 2 ooit heb uitgespeeld... nu heb ik al moeite genoeg met megaman x en die is 4 keer makkelijker spelen jullie ook castlevania? die moet ik ook nog steeds uitspelen (behalve super castlevania) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Ah Double Dragon...was ik ook een soort van fan van. Heb vs Battletoads nooit gespeeld, zal m eens probreren. Double Dragon op de Gameboy was ook echt een challenge, maar nooit vervelend. Super Double Dragon was - voor die tijd - een hoop 2-player co-op fun. Met dat soort spellen deed je gewoon onwijs lang vanwege het ontbreken van een save functie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 28 januari 2015 gepost Auteur Share 28 januari 2015 gepost super double dragon heb ik ook grijs gespeeld was ook erg blij met double dragon advance (een remake van double dragon 1 op de gameboy advance) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 1 februari 2015 gepost Share 1 februari 2015 gepost super mario bros op de arcade nog nooit kunnen uitspelen.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 2 februari 2015 gepost Share 2 februari 2015 gepost Super Double Dragon heb ik ook, mooi spel met ook toffe muziek. Alleen de acties zijn wat stroperig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 2 februari 2015 gepost Share 2 februari 2015 gepost K heb m samen met een jeugdvriend afgelopen zaterdag nog gespeeld vanwege dit topic; we kwamen best ver nog ook. Zit net te lezen dat de Japanse versie anders is; - instelbare moeilijkheid - minder schade van messen en bommen - een aantal extra acties (zoals de boomerang opvangen wanneer ie terugkomt) - andere distributie van vijanden - twee extra levels in de laatste missie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MHZ 5 februari 2015 gepost Share 5 februari 2015 gepost Probotector (aka Contra: HardCorps) voor de Sega Megadrive. Toen ik dat spel haalde bij de Free Record Shop voor 25 gulden (uitverkoop en alles moest weg) wilde ik ´em al terug brengen en ruilen voor een ander spel. De eerste stappen dat je neemt zodra je uit het voertuig springt waren meedogenloos. Gelukkig kon ik het spel niet ruilen omdat het een actie was. Het is nu één van mijn favorieten spellen geworden voor de Sega Megadrive. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 15 februari 2015 gepost Auteur Share 15 februari 2015 gepost damn die zou ik ook wel willen heb zelf well alien rebels liggen voor de snes maar hard corps is er een die ik nog moet Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 15 februari 2015 gepost Share 15 februari 2015 gepost De spellen uit de Contra serie voor SNES en Mega Drive zijn echt afgrijselijk moeilijk. Vind ze vooral leuk als coop. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 februari 2015 gepost Share 15 februari 2015 gepost Zelda 2 zou dus met gemak in zo'n lijstje hebben gepast. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 15 februari 2015 gepost Auteur Share 15 februari 2015 gepost Zelda 2 was een van de cassetes die ik als kind had die kun ik met mijn ogen dicht uiteindelijk nog uitspelen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 15 februari 2015 gepost Share 15 februari 2015 gepost Ogen dicht lijkt me wat overdreven, echter, je ontploft niet iedere twee stappen zoals bij Probotector dus dat scheelt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 februari 2015 gepost Share 16 februari 2015 gepost Zelda 2 was een van de cassetes die ik als kind had die kun ik met mijn ogen dicht uiteindelijk nog uitspelen Challenge accepted. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 16 februari 2015 gepost Auteur Share 16 februari 2015 gepost natuurlijk niet letterlijk en ik ben al lang niet meer zo goed als vroeger. ben tegenwoordig verwend met 16 bit spellen als kind heb ik ooit ook megaman 2 uitgespeeld geen idee hoe ik dat heb gedaan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 februari 2015 gepost Share 17 februari 2015 gepost Weer even de spatiefout uit de TT gehaald Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 17 februari 2015 gepost Share 17 februari 2015 gepost natuurlijk niet letterlijk en ik ben al lang niet meer zo goed als vroeger. ben tegenwoordig verwend met 16 bit spellen als kind heb ik ooit ook megaman 2 uitgespeeld geen idee hoe ik dat heb gedaan Megaman 2 is nog 1 van de makkelijkste delen van de serie. Je zou voor de grap eens Megaman 1 of 3 moeten proberen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MHZ 17 februari 2015 gepost Share 17 februari 2015 gepost In Megaman 2 is normal mode gewoon de easy mode en hard mode de normal mode in de Japanse versie Rockman 2. Rockman 2 heeft gewoon "Press start" and good luck with hard mode zegmaar. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 17 februari 2015 gepost Share 17 februari 2015 gepost In Megaman 2 is normal mode gewoon de easy mode en hard mode de normal mode in de Japanse versie Rockman 2. Rockman 2 heeft gewoon "Press start" and good luck with hard mode zegmaar. Alle Megaman delen hebben "press start" en good luck mode Megaman 2 is 1 van de makkelijkste. Zeker als je het vergelijkt met Ice man stage (Megaman 1), Needle man stage en Shadow man stage en de Doc man stages (Megaman 3). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MHZ 17 februari 2015 gepost Share 17 februari 2015 gepost Klopt wat je zegt alleen is Megaman 2 de enige die je de optie geeft om het rustiger aan te doen met de normal mode. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 17 februari 2015 gepost Share 17 februari 2015 gepost Klopt wat je zegt alleen is Megaman 2 de enige die je de optie geeft om het rustiger aan te doen met de normal mode. Heb je Megaman 9 en 10 ook (Virtual console Wii / Wii U)? Want daar heb je ook de opties Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 17 februari 2015 gepost Auteur Share 17 februari 2015 gepost ik houdt het tegenwoordig bij megaman x1 op de snes die is een stuk makkelijker 7 is trouwens meer nes dan snes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
RM 17 februari 2015 gepost Share 17 februari 2015 gepost 7 is trouwens meer nes dan snes Bedoel je qua gameplay? Want dan ben ik het met je eens. Qua graphics passen zowel Megaman 7 (SNES) als Megaman 8 (Playstation) niet in de serie van (nu) 10 delen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kamikaza87 27 februari 2015 gepost Auteur Share 27 februari 2015 gepost nee qua gameplay Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MHZ 10 maart 2015 gepost Share 10 maart 2015 gepost Double Dragon III voor de NES is best wel pittig. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op dat je maar 1 lifebar hebt. Tuurlijk kun je naarmate je vordert in het spel verder gaan als een ander karakter... Double Dragon II is dan hiermee vergeleken gewoon peanuts maar ook gewoon de beste! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.