Gamepal 23 januari 2015 gestart Share 23 januari 2015 gestart Waarom zijn de nieuwe tekenfilms zo slecht ? Neem bijvoorbeeld de nieuwe turles, die is niet om aan te zien. De jaren 80 serie is 10x beter. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 23 januari 2015 gepost Share 23 januari 2015 gepost (aangepast) Tsja, dat ligt eraan wat je gewend bent. Als die De jaren 80 gewend bent, kan het nieuwe tegenvallen. Er zijn gewoon nieuwe technieken (computeranimatie) en zijn gewoon heel anders. 23 januari 2015 aangepast door Floris97 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 januari 2015 gepost Share 23 januari 2015 gepost Ik heb dat gevoel ook altijd. Als ik kijk waarmee ik ben opgegroeid in de jaren 90 en begin deze eeuw en ik vergelijk dat met de programma's van nu, dan vind ik er nu werkelijk helemaal niets meer aan. Maar de kinderen van nu zullen over 10 jaar ongetwijfeld weer hetzelfde zeggen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 januari 2015 gepost Share 23 januari 2015 gepost Tsja, dat ligt eraan wat je gewend bent. Als die De jaren 80 gewend bent, kan het nieuwe tegenvallen. Er zijn gewoon nieuwe technieken (computeranimatie) en zijn gewoon heel anders.En in een ander, door jou zelf gemaakt topic beklaag je je weer over de huidige Disney XD series? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 24 januari 2015 gepost Share 24 januari 2015 gepost En in een ander, door jou zelf gemaakt topic beklaag je je weer over de huidige Disney XD series? Dat gaat niet over tekenfilms. Gaat meer over live-action. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 januari 2015 gepost Share 24 januari 2015 gepost Ik vind het dubbelop. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 25 januari 2015 gepost Share 25 januari 2015 gepost Dat gaat niet over tekenfilms. Gaat meer over live-action. Je hebt het wel degelijk over tekenfilms in dat Disney XD topic.: <quote> Ook de animatieseries zijn heel slecht getekend en allemaal even dom (vind ik). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MHZ 5 februari 2015 gepost Share 5 februari 2015 gepost (aangepast) Ziggo (KPN volgens mij ook) biedt het kanaal Pebble aan. Beter om de kids daar naar te laten kijken. Van Boesboes, Snorkels, Ovide en Bassie & Adriaan tot Vrouwtje Theelepel, Seabert en Alfred J. Kwak 5 februari 2015 aangepast door MHZ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 6 februari 2015 gepost Share 6 februari 2015 gepost (aangepast) Ziggo (KPN volgens mij ook) biedt het kanaal Pebble aan. Beter om de kids daar naar te laten kijken. Van Boesboes, Snorkels, Ovide en Bassie & Adriaan tot Vrouwtje Theelepel, Seabert en Alfred J. Kwak Mee eens. Pebble tv heeft heel veel leuke programma's. Tegenwoordig is het enige kanaal waar Er was eens.. wordt uitgezonden. 6 februari 2015 aangepast door Floris97 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 februari 2015 gepost Share 6 februari 2015 gepost Pebble zendt het echter uit van VideoCD's of in elk geval die kwaliteit. Alsof ze downloads uit 1996 hebben gebruikt, het is niet om aan te zien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 6 februari 2015 gepost Share 6 februari 2015 gepost Waarschijnlijk is bron analoog en niet digitaal; iaw, nogal vergankelijk / half vergaan =(. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 februari 2015 gepost Share 6 februari 2015 gepost Waarschijnlijk is bron analoog en niet digitaal; iaw, nogal vergankelijk / half vergaan =(. Nee je ziet echt de compressieblokken, alsof je naar een VideoCD op een CD-i speler kijkt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost OFFTOPIC: Ik zou bij god niet weten hoe VideoCD kwaliteit is, ik weet dat er een paar delen van B&A en de reis vol verassingen op VideoCD zijn verschenen maar is deze kwaliteit echt zo bagger, zowel geluid als beeld? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost OFFTOPIC: Ik zou bij god niet weten hoe VideoCD kwaliteit is, ik weet dat er een paar delen van B&A en de reis vol verassingen op VideoCD zijn verschenen maar is deze kwaliteit echt zo bagger, zowel geluid als beeld? 352x288 pixels MPEG1 compressie 1150kbps video, 224kpbs MP2 audio Ter vergelijking een DVD is 720x576 MPEG2 compressie maximaal 9800kbps video, audio kent veel formaten, maar om het vergelijk beter te maken, MP2 tot maximaal 912kbps Gek genoeg staat er nergens een demo'tje online. Ik zal eens een VCD opzoeken en er een stukje van online plaatsen, ik heb nog het hele arsenaal aan Sissi-films opVideoCD Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost (aangepast) 352x288 pixels MPEG1 compressie 1150kbps video, 224kpbs MP2 audio Ter vergelijking een DVD is 720x576 MPEG2 compressie maximaal 9800kbps video, audio kent veel formaten, maar om het vergelijk beter te maken, MP2 tot maximaal 912kbps Gek genoeg staat er nergens een demo'tje online. Ik zal eens een VCD opzoeken en er een stukje van online plaatsen, ik heb nog het hele arsenaal aan Sissi-films opVideoCD Bedankt voor de uitleg, het is me duidelijk nu Maar wat dat betreft kun je dus beter de videobanden van B&A kijken dan de VideoCD's die toen zijn uitgebracht? 7 februari 2015 aangepast door Logitech Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost Nooit opgevallen dat de kwaliteit zo slecht is, geldt dat ook voor andere programma's? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost Bedankt voor de uitleg, het is me duidelijk nu Maar wat dat betreft kun je dus beter de videobanden van B&A kijken dan de VideoCD's die toen zijn uitgebracht? Dat sowieso, VHS heeft geen compressieblokken, VideoCD wel. VHS heeft HiFi-geluid, VideoCD is gecomprimeerd. Het mag dan wel analoog zijn, dus meer ruis, maar ik denk dat ze het gewoon van analoge tapes hebben gedigitaliseerd en gemasterd naar die VideoCD's toe. VideoCD is leuk voor de heb, maar om te kijken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost Nooit opgevallen dat de kwaliteit zo slecht is, geldt dat ook voor andere programma's? Snorkels zal wel van de dvd komen, kwaliteit is ok. Maar vrouwtje theelepel is echt niet om aan te gluren. Ik zie nu pas dat de Snorkels de hele tijd bewegen, alsof het onder water is, zo'n golvend effect. Was dit altijd al zo? Is me vroeger nooit opgevallen, wat irritant Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost (aangepast) Nee je ziet echt de compressieblokken, alsof je naar een VideoCD op een CD-i speler kijkt. Echt waar, en dat op tv? Dat is wel vrij ernstig dan ja. Ik dacht er overigens aan omdat op de DVDs van X-men (90s) een voorbeeld staat van hoe slecht de masters waren geworden, en hoe ze het hebben geprobeerd te herstellen (en dat dat de reden was van Buena Vista / Disney om het zo lang niet uit te geven). 7 februari 2015 aangepast door Spikey Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 februari 2015 gepost Share 7 februari 2015 gepost Echt waar, en dat op tv? Dat is wel vrij ernstig dan ja. Ik dacht er overigens aan omdat op de DVDs van X-men (90s) een voorbeeld staat van hoe slecht de masters waren geworden, en hoe ze het hebben geprobeerd te herstellen (en dat dat de reden was van Buena Vista / Disney om het zo lang niet uit te geven). Niet alle tekenfilms, maar een aantal zijn echt heel slecht gedaan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 8 februari 2015 gepost Share 8 februari 2015 gepost Snorkels zal wel van de dvd komen, kwaliteit is ok. Maar vrouwtje theelepel is echt niet om aan te gluren. Ik zie nu pas dat de Snorkels de hele tijd bewegen, alsof het onder water is, zo'n golvend effect. Was dit altijd al zo? Is me vroeger nooit opgevallen, wat irritant Heb wat Snorkels op tape liggen van Telekids uit 2000 (per toeval), ik herinner me dat niet te hebben gezien. Zal het eens nakijken ^^ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.