Keetie 15 januari 2015 gestart Share 15 januari 2015 gestart Een collega van een vriend van mijn man heeft een lijst samengesteld met muziek waarbij het woord "Summertime" in de titel staat. Bij het bekijken van deze lijst - waar hij trouwens nog mee bezig is - stond niet het nummer waar ik meteen aan dacht. Vandaar mijn vraag: Aan welke muziek denk je bij het woord Summertime? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 januari 2015 gepost Share 15 januari 2015 gepost Als eerste natuurlijk "In the summertime". Maar verder de 'tropische' hits? Vamos a la playa, gypsy kings, dolce vita, the sunclub, dat soort. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 15 januari 2015 gepost Share 15 januari 2015 gepost Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 januari 2015 gepost Share 15 januari 2015 gepost Goede (en verantwoorde) keus wonderer! Ik moest hieraan denken (soort U2 kloon uit de 80s): Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 16 januari 2015 gepost Share 16 januari 2015 gepost Ben ik nou de enige die er niks bij associeert? Sowieso niet eigenlijk.. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 16 januari 2015 gepost Share 16 januari 2015 gepost Naast "In the summertime" van Mungo Jerry (wat mij betreft één van de ultieme '70s nummers) kwamen "Summertime Sadness" van Lana Del Rey en "Summertime is coming" van Julian Plenti (aka Paul Banks van Interpol) in me op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 januari 2015 gepost Share 16 januari 2015 gepost Ik dacht ook nog aan Dj. Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 januari 2015 gepost Share 17 januari 2015 gepost Ik dacht ook nog aan Dj. Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime Mijn eerste reactie, ja. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 18 januari 2015 gepost Share 18 januari 2015 gepost Goede (en verantwoorde) keus wonderer! Ik moest hieraan denken (soort U2 kloon uit de 80s): Ook alleen maar omdat ik veel jazz heb geluisterd toen ik met mijn boeken bezig was. Kan het nummer zelf niet uitstaan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 18 januari 2015 gepost Share 18 januari 2015 gepost Btw, echt jaysus retro dat nummer man, geweldig!! M'n tijdmachine ontspoort. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 maart 2015 gepost Auteur Share 1 maart 2015 gepost Nu er dezer dagen enorm veel aandacht aan Summertime uit Porgy and Bess wordt besteed blijkt dat niemand aan deze song heeft gedacht, ook ik niet. Gisteravond werd er in Nieuwsuur aandacht aan besteed en liet iemand zien dat hij een verzameling van zeker 1000 versies van dit bepaalde nummer heeft. Mooi. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 12 juli 2016 gepost Auteur Share 12 juli 2016 gepost In de zaterdagse AD staat In the Summer Time van Mungo Jerry uit 1970 als eerste in een lijst van 5 zomerliedjes (zomerhits). Sterk nummer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
blanka 9 december 2019 gepost Share 9 december 2019 gepost The Fresh Prince, absoluut! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.