Keetie 9 november 2014 gestart Share 9 november 2014 gestart Voor de mensen die veel reclame kijken of luisteren, zal deze contest een makkie zijn, voor anderen die niet veel reclame kijken of luisteren, waarschijnlijk niet en dan zul je hulptroepen moeten inschakelen, behalve SHAZAM natuurlijk. Er zijn 25 fragmenten te beluisteren die allemaal uit retro reclamespotjes komen, waarvan de merken zijn weggepiept en gerateld.Het is de bedoeling om de merken van de reclame mp3-tjes te vinden. Dit levert 1 punt per correct merk op. Men heeft 3 weken de tijd om in te zenden en er worden geen tips gegeven. Ik zou niet weten hoe, behalve dat het diverse huis-, tuin- en keukendingen betreft en ook een paar rookdingen,van toen het nog mocht. Veel succes. Merkencontest Reclamespotjes.zip Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 november 2014 gepost Share 9 november 2014 gepost Leuke contest! Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 9 november 2014 gepost Share 9 november 2014 gepost Leuk, erg leuk Ik ben bang dat ik toch een hulplijn in moet schakelen Maar goed die zal zelf ook moeten raden .... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 november 2014 gepost Share 9 november 2014 gepost Hij is pittig! Maar leuk! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 10 november 2014 gepost Auteur Share 10 november 2014 gepost De eerste punten zijn uitgedeeld. Bij 3 deelnemers volgt er een stand. Nog 20 dagen om in te zenden. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 14 november 2014 gepost Auteur Share 14 november 2014 gepost Lekker rustig hier. Voor geval men denkt dat er niets mag (SHAZAM) heb ik de regels van Randy Roes er even op nageslagen om nog eens extra te vermelden wat er wel mag: * Je mag uiteraard zoeken op sites als Discogs, Youtube, Google etc. En vergeet je hulptroepen niet in te schakelen natuurlijk, zo met het weekend voor de deur. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 november 2014 gepost Share 14 november 2014 gepost Ik heb er maar een paar herkend, ze zijn echt heel oud Maar we puzzelen nog Link naar bericht Delen op andere sites
Berleas 17 november 2014 gepost Share 17 november 2014 gepost idd erg oud en ik kijk ook bijna geen reclames. Heb er al wel een paar. Komend weekend hulptroepen (ouders) erbij Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 17 november 2014 gepost Auteur Share 17 november 2014 gepost Echt retro zo Forumleden en hulptroepen opgeroepen: Er is heel snel een week voorbij gegaan, nog 2 weken om je naam in een lijst te zien staan. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 24 november 2014 gepost Auteur Share 24 november 2014 gepost Het lijkt erop dat de hulptroepen jullie in de steek laten... Echter er is er eentje die dat niet doet: Google. Die mag natuurlijk wel gebruikt worden om de woorden en zinnen die je hoort, in te tikken. Het werkt wel, vanmiddag nog geprobeerd. Waarschijnlijk niet voor allemaal, maar een paar retro reclamemerken zou je op deze manier moeten kunnen vinden en misschien is het aantal genoeg om de deelnemer die nu op de eerste plaats staat daarvan te verdrijven. Er is nog een week te gaan. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 27 november 2014 gepost Auteur Share 27 november 2014 gepost Nee, nee, we noemen (nog) geen namen, maar de eerste plaats wordt nu door een ander forumlid ingenomen. Kom op: zoeken loont! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 28 november 2014 gepost Share 28 november 2014 gepost Zojuist ingezonden. Het merendeel puur gegokt, omdat het erg lastig te achterhalen is met die oude reclames. Wel erg leuk! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 28 november 2014 gepost Auteur Share 28 november 2014 gepost Door de inzending van Hinse kan ik nu de stand doorgeven: 1. Hinse 2. Berleas 3. Samba-boy De overeenkomst tussen een paar deelnemers is dat ze de goede voorwerpen hebben geraden, maar niet het juiste merk. Zegt toch wel iets over de toenmalige reclames, denk ik... Link naar bericht Delen op andere sites
Berleas 29 november 2014 gepost Share 29 november 2014 gepost Morgen nog maar eens luisteren Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 30 november 2014 gepost Auteur Share 30 november 2014 gepost Vandaag is de laatste dag dat je kunt inzenden, tot 24:00 uur. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 30 november 2014 gepost Share 30 november 2014 gepost Ik moet helaas mededelen dat het mij compleet onschoten is, en ik er eigenlijk helemaal geen tijd voor heb gehad. Desalnietteplus, erg leuke contest Keetie, keep it up! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 30 november 2014 gepost Auteur Share 30 november 2014 gepost En Berleas is ook nog aan het luisteren ... Aangezien ik de Finale nog niet helemaal voorbereid heb, wil ik de contest best verlengen met een week. Heeft iedereen nog een extra weekend! Reacties welkom, meer deelnemers ook. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 november 2014 gepost Share 30 november 2014 gepost Verleng maar, ik ben er ook nog niet aan toegekomen. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 30 november 2014 gepost Auteur Share 30 november 2014 gepost Met deze speciale mededeling verleng ik de ID Contest Retro Reclamemerken met een week + weekend. Mogelijk kan DJKoelkast het in de OP erbij zetten? Of zo een mooie groene herinneringsbalk die je ook wel eens gebruikt hebt. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 30 november 2014 gepost Share 30 november 2014 gepost Geen probleem, ik win liever van meerdere mensen Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 7 december 2014 gepost Auteur Share 7 december 2014 gepost De laatste dag van inzending. Hinse staat nog steeds nummer 1. Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 8 december 2014 gepost Auteur Share 8 december 2014 gepost Deze retro reclamemerken contest was moeilijk, dat geef ik toe. Gemaakt door man. Zelf heb ik ook geluisterd en niet alles kunnen vinden. Toch doken er wel een paar merken op als je echt ging zoeken, zoals bv 'doe eens een toetje na' of 'rij maar mee in de arreslee door de sneeuw'. Dus ondanks het uitstel van een week bleef alles zoals het was. De uitslag: 1. Hinse met 9 punten2. Berleas met 5 punten3. Samba-boy met 3 punten. De oplossing in tekst: 01 - Iglo ideeën winkel02 - Macleans tandpasta03 - Bona margarine04 - Mona dessertvla05 - Sunsilk shampoo06 - Drum shag07 - Kanis en Gunnink08 - Yamaha brommer09 - King Corn10 - Hoenson oliebrander11 - Tarvo moutbrood12 - Cincano13 - Exota limonade14 - Royco soep15 - Croma16 - Indesit wasautomaat17 - Jamin18 - Biotex19 - Dash waspoeder20 - ITT Shaub Lorenz transistorradio21 - Bifi pocketworstje22 - Velasquez sigaren23 - Castella wasverzachter24 - Amstel bier25 - Erres HiFi combinatie De oplossing in MP3 in zipbestand toegevoegd. Oplossing.zip De awards. Reclame award 1 voor de winnaar Reclame award 2 voor de runner-up Link naar bericht Delen op andere sites
Berleas 8 december 2014 gepost Share 8 december 2014 gepost Ik vond hem idd erg pittig, en idd vrij oude reclames Ik zap ook altijd weg bij reclames dus bij de huidige reclames zou ik net zoveel weten haha Toch leuk opgezet! Ik wil binnenkort eens een wat makkelijkere contest gaan opzetten. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 8 december 2014 gepost Share 8 december 2014 gepost 70s en begin jaren 80-reclames heb ik helemaal nada mee, het is een wonder dat ik 3 punten gescoord heb. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 8 december 2014 gepost Share 8 december 2014 gepost Ik heb wel een keertje geluisterd, maar herkende echt totaal niets, dus ook maar niet ingezonden. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 8 december 2014 gepost Share 8 december 2014 gepost Jeej! Ik had overal wat ingevuld en een paar wist ik inderdaad op zeker door te zoeken, zoals 'gouden popknop' in het geval van ITT Schaub Lorenz. Was een erg leuke contest Keetie, en inderdaad heel moeilijk! Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 9 december 2014 gepost Auteur Share 9 december 2014 gepost Mijn man zei ook meteen dat je echt gezocht had ivm het vinden van ITT SchaubLorenz. En dat was ook de bedoeling van het geheel... Zoals het hebben kunnen vinden van Indesit, als men de zoekzin 'alles wat je ziet in de ' had ingevuld, ook 'dit is de man, dit is zijn bier' waarmee je bij Amstel terecht kwam. Er bestaan zelfs wiki's over oude reclamemerken, zag ik later. Door mijn grote opluchting dat alles goed was gegaan met het plaatsen van de/het Finale bericht (meestal gaat er wel iets verkeerd en moet ik overnieuw beginnen), ben ik totaal vergeten de winnaars te feliciteren. Gefeliciteerd Hinse met je eerste plaats en Berleas als runner-up. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 4 januari 2015 gepost Share 4 januari 2015 gepost De awards zijn uitgereikt ! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten