Ross 17 oktober 2014 gestart Share 17 oktober 2014 gestart (aangepast) Het lijkt bijna niet mogelijk in dit digitale tijdperk, maar ze zijn er nog, CD's. Welk album, of welk singeltje heb jij het laatst gekocht / gekregen ? Ik kon het niet laten en heb het volgende ge-pre-ordered: Niet alleen om het album, ook om de DVD, met een registratie van het concert waar ik zelf bij ben geweest in de HMH. 17 oktober 2014 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2014 gepost Share 17 oktober 2014 gepost De laatste nieuwe fysieke dragers die ik heb gekocht zijn ongeopend de kast in gegaan en als ik ze wil horen speel ik de flac-versies. Rob - Maniac soundtrack op een limited edition 180gr vinyl Chris Huelsbeck - Turrican Anthology, 4 cd's met remakes van de Turricanmuziek Allebei geseald opgeborgen dus Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 19 januari 2015 gepost Share 19 januari 2015 gepost Ik heb bij mij 17e verjaardag ene CD gekregen van Guus Meeuwis gekregen . Maar eigenlijk ben ik daar niet zo blij mee.. Ligt nog steeds te verstoffen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 december 2017 gepost Share 1 december 2017 gepost (aangepast) Zelfs al heb je er niks mee, het kan je bijna niet ontgaan zijn. De nieuwe U2 is er! Het zijn oude mannen aan het worden dus van mijn generatie zal je helaas niet bijzonder veel fans tegenkomen (generatie rap, Beyoncé, Ronnie Flex, I'm so happeeee forel, Rihanna, je hebt een indruk), maar ik ben een groot liefhebber en ik heb hier lang naar uitgekeken! Alle cd's in bezit en ook dit nieuwe album maakt de hoge verwachtingen waar. 'The Little things that give you away' is met afstand mijn favoriet Nu alleen nog een keer geluk hebben met concertkaarten bemachtigen...... 1 december 2017 aangepast door MarsM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 2 december 2017 gepost Share 2 december 2017 gepost Eerder dit jaar naar het concert van Linkin Park in de Ziggo Dome geweest en naar aanleiding daarvan mijn collectie CD's van Linkin Park compleet gemaakt, verder koop ik niet meer zo vaak een CD. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 9 februari 2020 gepost Share 9 februari 2020 gepost GRRRRREEEEN DAAAAAAYYYYY!!! Wel leuk dat Ross dit topic in 2014 opende en al aangaf dat de cd in dit digitale tijdperk al haast niet meer mogelijk was. Godzijgeprezen, ze zijn er nog! Gewoon voor de collectie en inkomsten-waardering voor de artiest, waar ik heilig in geloof. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 februari 2020 gepost Share 9 februari 2020 gepost Inmiddels heb ik een platenkast met meer dan 1500 platen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 9 februari 2020 gepost Share 9 februari 2020 gepost 15 uren geleden, djkoelkast zei: Inmiddels heb ik een platenkast met meer dan 1500 platen “Hold my beer, Leo Blokhuis” . Maar dat zijn mooie zaken! Alleen heel goed uitkijken dat je geen brand krijgt, dat zou best heel zonde zijn Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Harm1985 9 februari 2020 gepost Share 9 februari 2020 gepost Bitterzoet van Eefje de Visser was mijn laatste aankoop. Daarvoor wat albums van The Band (o.a. Stage Fright en Northern Lights, Southern Cross) en Live at the Olympia van REM. Maar dat is al wat maandjes terug. Totaal zo'n 450 a 500 cd's. Il luister/ontdek veel via Spotify en koop het daarna. Heb een zeer behoorlijke CD speler (Marantz CD 6004) en versterker en hecht waarde aan fysieke dragers. Om die reden ook een hoop blu-ray (HD en 4K). En de kwaliteit is beter dan streaming. LP's heb ik net een berg verkocht. Enige dat ik heb gehouden is spul dat niet op CD verkrijgbaar is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 20 februari 2020 gepost Share 20 februari 2020 gepost (aangepast) Op 9-2-2020 om 10:19, Harm1985 zei: Bitterzoet van Eefje de Visser was mijn laatste aankoop. Daarvoor wat albums van The Band (o.a. Stage Fright en Northern Lights, Southern Cross) en Live at the Olympia van REM. Maar dat is al wat maandjes terug. Totaal zo'n 450 a 500 cd's. Il luister/ontdek veel via Spotify en koop het daarna. Heb een zeer behoorlijke CD speler (Marantz CD 6004) en versterker en hecht waarde aan fysieke dragers. Om die reden ook een hoop blu-ray (HD en 4K). En de kwaliteit is beter dan streaming. LP's heb ik net een berg verkocht. Enige dat ik heb gehouden is spul dat niet op CD verkrijgbaar is. Goed man! . Ben altijd blij als er in Nederland (verzadigd maatschappijtje van ‘alles is gratis en doodnormaal’) nog iemand waarde hecht aan fysieke dragers. En dat laat gelijk ook duidelijk waarde terugstromen naar de makers van de betreffende muziek. 20 februari 2020 aangepast door MarsM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 februari 2020 gepost Share 20 februari 2020 gepost Ik koop met grote regelmaat platen, ook eens een topic over gestart maar was zo'n beetje de enige die er in postte Deze kwam gisteren binnen: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 februari 2020 gepost Share 22 februari 2020 gepost Gisteren kwam deze binnen: Op een neon transparant-roze dubbelplaat + een cassette. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 februari 2020 gepost Share 23 februari 2020 gepost Mooie uitgave! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 26 februari 2020 gepost Share 26 februari 2020 gepost Cassette..... het is gewoon nog in de handel Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Harm1985 27 februari 2020 gepost Share 27 februari 2020 gepost 8 uren geleden, MarsM zei: Cassette..... het is gewoon nog in de handel De revival van cassette snap ik niet. Geluidskwaliteit en levensduur is inferieur aan LP en CD, om over hi-res (24/192) audio maar te zwijgen. In mijn ogen echt een hipster ding. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 februari 2020 gepost Share 27 februari 2020 gepost 13 minuten geleden, Harm1985 zei: De revival van cassette snap ik niet. Geluidskwaliteit en levensduur is inferieur aan LP en CD, om over hi-res (24/192) audio maar te zwijgen. In mijn ogen echt een hipster ding. Geluid van cassettes is gewoon tof, het medium zelf is tof, ik neem cassettes op voor in de auto terwijl er ook een cd-speler in zit. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 maart 2020 gepost Share 1 maart 2020 gepost (aangepast) Maar dat minimale individuen het tof vinden, sluit toch totaal niet aan op de tegenwoordige vrijemarkterking? . Hoeveel personen kopen het nog? Dat gaat ook kapotbezuinigd worden hoor 1 maart 2020 aangepast door MarsM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 maart 2020 gepost Share 1 maart 2020 gepost 5 uren geleden, MarsM zei: Maar dat minimale individuen het tof vinden, sluit toch totaal niet aan op de tegenwoordige vrijemarkterking? . Hoeveel personen koopt het nog? Dat gaat ook kapotbezuinigd worden hoor Cassettes is nog best een markt voor hoor, vergis je niet. Er is ook levendige handel in "new old stock" cassettebandjes en mondjesmaat komen er ook nieuwe (lege) cassettebandjes uit. Het zijn natuurlijk nog geen miljoenen, maar er gaat behoorlijk geld in om hoor. En ook Minidiscs worden weer gedubt (wel ietsje anders dan vroeger, ze nemen nu New Old Stock standaard recordable minidiscs, daar zetten ze muziek op en dan worden ze volledig geprint). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 1 maart 2020 gepost Share 1 maart 2020 gepost (aangepast) 11 uren geleden, djkoelkast zei: Cassettes is nog best een markt voor hoor, vergis je niet. Er is ook levendige handel in "new old stock" cassettebandjes en mondjesmaat komen er ook nieuwe (lege) cassettebandjes uit. Het zijn natuurlijk nog geen miljoenen, maar er gaat behoorlijk geld in om hoor. En ook Minidiscs worden weer gedubt (wel ietsje anders dan vroeger, ze nemen nu New Old Stock standaard recordable minidiscs, daar zetten ze muziek op en dan worden ze volledig geprint). Dat blijkt inderdaad, ik vind het alleen maar prachtig hoor Ik kan me alleen zo voorstellen dat het echt een niche markt is en je niet eenvoudig die spullen zomaar even kunt vinden. 1 maart 2020 aangepast door MarsM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 maart 2020 gepost Share 1 maart 2020 gepost 43 minuten geleden, MarsM zei: Dat blijkt inderdaad, ik vind het alleen maar prachtig hoor Ik kan me alleen zo voorstellen dat het echt een niche markt is en je niet eenvoudig die spullen zomaar even kunt vinden. Valt mee, via bandcamp.com, het platform waar heel veel onafhankelijke en kleinere artiesten hun muziek promoten zie je het met grote regelmaat voorbijkomen. Nadeel is dat veel in Engeland en VS wordt gemaakt en je dus een vermogen aan verzenden kwijt bent. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.